Hej co si vsimam prednou su nauceny brzdit len dlhorocni motorkari odchovani na okruhoch. Aj to skor starsia generacia, lebo nove moto s ABS a dual brzdenim su uz zasa o niecom inom. Biker ktori nejazdi DH preteky sa to vlasntne ani nema ako sam od seba naucit, na bezne jazdnie pribrzdovanie zadnou staci. A tak nas to predsa rodicia ucili aby sme cez riaditka nepreleteli a prve decke
bicykle ani prednu brzdu nemali. Zle naviky ostavaju, kym sa ich clovek cielene nezbavi.
a este doplnim ze jedna vec je brzdenie s cielom spomalit, kedy naozaj zatazujeme brzdy a druha je pouzivanie brzd pre ovladanie biku. Zadna
brzda sa casto chyta prave z cielom zrovnat bike, pripadne odtrhnut grip na zadnom plasti... Skutocne vyuzite brzd je pri nudzovom brzdeni na povrzchu s dobrym gripom. A tam je pmer brzdnych sil v predu a v zadu uplne iny. To je ten moment na ktory treba mat brzdy nadimenzovane.
Do slamova vypaleny predny brzdny kotuc na mojom starom biku. To som zvladol v MK. Zadny bol bez sfarbenia. Mal som tam 160mm v predu aj v zadu (jeden vyjazd, potom isla do predu 180 ktora tam ostala 5 rokov ale tiez som ju pekne zafarbil do zlatova)
EDIT: este som zabudol dolezitu vec. Na HT to plati dvojnasobne na HT zadny plast nema skoro ziaden grip v zjazde cize tam mat rovnake brzdy v predu aj v zdau je uplna sprostost.