https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/221411030520021/Zaujímavá diskusia, kto nevidel môže pozrieť, je to k téme 1,5m odstup vozidla od cyklistu pri predbiehaní. Za mňa tam padli všetky argumenty z každej protistrany. Žiaľ tvrdé nastavenie odstupu 1,5m nič nerieši. Niekto dal nejaké číslo a nezaoberal sa tým, čo to spôsobí.
Zaujímavé to bolo ku konci, keď sa spomenuli cyklopruhy (nie cyklotrasy). Naša norma odporúča šírku 1,25m, minimálna šírka 1,0m. Pani tam frflala, že potrebuje na ceste 1,5m odstup. Ale v momente, keď tam je cyklopruh už nemala problém že ju to minulo o 30cm, že v Berlíne to funguje. Tak isto ani predkladateľ toho zákona. Ja chápem ten princíp, psychológia, proste tá biela čiara mi určuje moje hranice, či už auta alebo cyklistu a je to veľmi dôležité z hľadiska pohody, proste toto je moje, toto tvoje. Vo veľkých mestách sa nájde dosť ciest, kde by sa dali dať tie cyklopruhy pomocou úpravy ciest (zmena šírky pruhov, počet pruhov atď), prípadne rozšírenie určitých ciest mimo zastaveného územia miest. Len treba byť ochotný a urobiť kompromis.
Ak si prečítate moje predchádzajúce príspevky, som za rozumné ukľudňovanie dopravy, za rozumné obmedzenia IAD (časť ľudí proste nepresadne do MHD, či na bike), uprednostňovanie verejnej hromadnej dopravy.
Zigo ja s tým súhlasím, áut je priveľa, je to problém všetkých veľkých miest na svete. Žiaľ toto zrovna nie je konštruktívne riešenie, plošný 1,5m odstup. Za mňa, v tom rozhovore na ČT bolo povedané všetko z oboch strán, treba nájsť kompromis a aj cyklisti ak chcú jazdiť v premávke, musia preukázať dostatočné znalosti a schopnosti.