Viem si predstavit ze by si si mohol moj text tako mylne vylozit. Ale nie je to tak. Povieme si aj preco.
1. prosim pouc ma o paragrafe zakazajucom pouzite hmlovych svetiel v pripade ze ide zatebou vozidlo vo "vlaciku"
2. ak ma za hmly vozidlo za mnou tak maly odstup, ze ho oslnuju moje hmlovky, predpokladam ze ma eminentny zaujem predchadzat, alebo je to polovodic co nedodrzuje bezpecny odstup.
3. vyhlaska nepozna pojem oslnovania hmlovkami, cize niesom povinny ich vypinat ak su splnene podmienky pre ich pouzitie.
§ 32, zákon č. 8/2009 Z.z. odsek (3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
...
Skúsim Ťa teda poučiť ja, pri tak všestranne vzdelanom človeku ako si Ty mi to bude cťou. Nestačí si vygoogliť jeden paragraf, a nadobudnúť pocit, že si vychutnáš policajta, nebodaj príslušníka PZ SR - právnika, ktorý sa zaangažuje do veci v správnom konaní, lebo verím, že taký odborník na všetko, ako si Ty, by určite odmietol blokovú pokutu na mieste.
Ako si správne citoval "Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič
SMIE použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa. Sloveso SMIE, nie MUSÍ, tam nie je použité náhodou. Častokrát totiž predné svetlomety do hmly/zadné hmlové svietidlá nie je potrebné použiť za hmly, sneženia alebo dažďa, ide napríklad o úseky ciest v intravilánoch obcí/miest, prípadne iné úseky, kde množstvo áut resp. svetelné podmienky na ceste nevyžadujú, niekedy dokonca neumožňujú, použitie tohto typu svetiel. V súvislej kolóne/vláčiku je nutné hmlové
svetlá vypnúť. Použitie hmlových svetiel v kolóne sa v praxi trestá, prirodzene v absolútnej väčšine prípadov len vtedy, ak dôjde pri jazde v kolóne k nehode, a jeden, alebo viacero účastníkov bude zhodne vypovedať, že si používal hmlové svetlá, čoho dôsledkom im vznikla ujma na zdraví, alebo škoda na majetku rezultujúca z nehodovej udalosti. Veľmi prísne sa na používanie hmloviek v kolóne pozerá už skoro v celej civilizovanej EÚ, najmä v Nemecku, Rakúsku a v krajinách Beneluxu. Určite sa ma teraz spýtaš, o čo sa policajt oprie, ak Ťa bude chcieť riešiť v blokovom resp. správnom konaní za tento priestupok. Nuž tak oprie sa §22, ods.1, písm. k) Tebou citovaného zákona ( Priestupky proti plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky) v znení všetkých novelizácií, ktorý hovorí, že
"Priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky sa dopustí ten, kto
k) iným konaním, ako sa uvádza v písmenách a) až j), poruší všeobecne záväzný právny predpis o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky."
Okrem toho, ak by Ťa chcel len buzerovať, čiže by sa neriešil daný priestupok v rámci nehody, ale len na základe skutočnosti, že si v kolóne svietil hmlovkami, využil by ustanovenie Štvrtej časti zákona (Oprávnenia policajta pri dohľade nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky), konkrétne §69, ods.1, písm. g), ktorý hovorí, že
"Policajt je oprávnený
g) kontrolovať dodržiavanie povinností účastníka cestnej premávky alebo iných osôb podľa tohto zákona,.."
Platí pri tom súčasne aj dobre známe pravidlo, že svojim konaním nesmieš ako vodič ohroziť ani obmedziť ostatných účastníkov cestnej premávky. V prípade hmloviek v kolóne...no veď asi tušíš, že asi ako by sa to posudzovalo.
Môžeme si o dikcii a aj o výklade zákonov myslieť svoje, ale takto platia. Ale myslím, že v tomto prípade stačí aj zdravý rozum, a každý tak akosi intuitívne vie, že hmlovky v kolóne NIE. Ale samozrejme, výnimočne uvedomelí občania s vysokým právnym vedomím, presne ako Ty, si aj tak spravia po svojom. Lebo budú čakať, že keď na danú vec neexistuje explicitne paragraf, tak je to OK.
Ešte ma zaujal aj tento Tvoj príspevok :
"Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo."
Jasné, výrobcovia prémioviek úplne vynechajú hmlovky a prepínanie zo systémov inteligentného svietenia, predávajú ako píšeš "merzedesy" triedy S s tým, že to proste nefunguje. A nikto sa doteraz neozval, len Ty si na to prišiel prvý. Jasné
. Mám auto tej istej triedy od konkurenčnej značky, ročník 2020, a funguje to spoľahlivo. A u Audi je to tak isto.
A to, že Ti to povedal majiteľ taxi služby s flotilou najnovších mercedesov triedy S , to je už taký infantilný folklór a rozprávočky. Ani taxislužba vo Viedni nemá flotilu najnovších MB S, nieto ešte v Bratislave. Originál Mercedes Taxi používa len E a V triedu. O flotile nových S ani chýru ani slychu. Nejaké individuálne jazdia, ale len staršie modely tak okolo 2016 a staršie, a aj u tých to funguje.
Ďakujem, že som mohol prispieť k rozšíreniu Tvojho obzoru. Aj keď, ako to často tvrdia o Kimovi, nie je v silách bežného človeka predstaviť si väčšiu šírku.