Zdravim! Uvazujem o kupe novej vidlice na bike CTM Rebel, kde je v zaklade nahodena nejaka Zoom Tracker 550ka. Jej pruzenie je vsak podobne ako pruzenie pevnej vidlice, takze chcem kupit nejaku lacnu novu vidlu zn. Suntour alebo RST. Prosim o rady, ktore z tych lacnejsich sa oplatia (1500-2000Sk), ake parametre su pri vidlach dôlezite a podla coho mam vybrat vidlu, ktora sa hodi na spominane CTMko. Ide mi naozaj len o to, aby som mal o nieco komfortnejsiu vidlu, lepsiu ako doteraz. Nepotrebujem vsak nic extra, jazdim max. po polnych cestach, v okoli NZ aj tak nic ine nie je. Takze od rad typu: "vyhod ten srot a kup si nieco poriadne", ma prosim usetrite . Vopred vdaka za odpovede.
predok ti naskakuje lebo máš príliš ľahký prevod a primálo dopredu prenesené ťažisko... v stojke je vždy dobre si locknúť, je to výrazná pomoc, a keď mám porovnať SR XCR LO (zamykanie na korunke) a Rebu (na riadidlách), tak teraz ho aj podstatne viac používam, fakticky reflexívne prepínam
on the other side, tá XCRka či bola odomknutá alebo zamknutá bolo to skoro jedno to bola rozbíjačka plômb a nie odpružená vidla!!!
ale zasa oproti zoomke .... takti poviem... zoom ta je tvrdšia jak pevna ... takže suntourka bude určite komfortnejšia.... ale da sa za tie peniaze niečo lepšie ... a ano cez internet objednať je odosť lacnejšie ...
predok ti naskakuje lebo máš príliš ľahký prevod a primálo dopredu prenesené ťažisko
Akoze mam ist do vlemi prudkeho kopca v terene kde vecina ludi tlaci na tazkom prevode??? Ved aj mne je obcas 1:1 malo. Co sa tyka dvihania predku vidlice tak ked zidem zo 130 na 85 sa to ovela menej dviha a pri odomknutej este menej.
Presne tak lebo ak to prezenies tak ti zadne koleso zacne preklzovat a musis zosadnut
Ide o to vyuzit to ze mas odpruzenu vidlicu a tym usetrit co najviac energie sedenim v sedle a korigovanim taziska iba hornou polovicou tela.
No takze ten lock-out pre man moc potrebny nie je, to som si ako-tak aj myslel... Ale ide mi hlavne o to, ze: Pri vidliciach, ktore maju lock-out, je vacsinou pritomne aj tlmenie olejom? Totiz ak je tam uz olejova patrona na LO, tak by tam malo byt uz aj tlmenie (aspon teda v niektorych pripadoch). Aka je vlastne vyhoda tlmenia a ako teda zistim ci dana vidlica tlmenie ma?
chcel by som kúpiť novú vidlu, použitie XC, teraz mám rock shock dart2, nie je zlá, ale nezvláda tlmenie menších nerovností a pri celodenných jazdách, toho majú moje ruky fakt dosť. Chcle by som niečo, čo posunie moju jazdu dopredu a ked že sa v tom moc nevyznám, tak žiadam o radu. Cena tej novej by sa mala pohybovať tak do 10 000sk.inak vážim asi 85 kg.Za každú radu dakujem........
Recon Solo Air
lepsi kvoli nizsej vahe a moznosti upravy citlivosti vidly (Solo Air) pomocou pumpicky urcenej na dofukovanie vidlic a tlmicov
azda jedina "nevyhoda" je, ze vidla bude mat stanoveny zdvih (bud 80 alebo 100 mm) a zmenit sa bude dat len po rozobrati!!
Martinuxko progresívna = najprv sa jej chce, ku koncu zdvihu už veľmi nie (80 % zdvihu dám hocikedy, ale drba o korunku nebola nikdy). V prvej polke zdvihu je to tiež žehlička.
Reconík (vzduchový - som trošku gramár a hlavne ladenie ***** je veľmi príjemná feature) je zlatá vidla za tú cenu.
Chlapci ale uvedomte si že ak vezmete tie "totálne žehličky" tak potreba zamykať na asfalte, v stojkách a pod. sa práve znásobí, inak sa uštvete. Ja som si sa remote lockout už tak zvykol, že je pre mňa ďalšou radiacou páčkou.
Zdravim, viem ze otazka trochu mimo vlakno, ale nechcel som zakladat nove. Nema niekto skusenosti s magura vidlicami? mam moznost kupit jednu za cca 8000kc (netusim ci odur alebo menja) a chlapik v obchode vravel, ze povodne stala 12000 ... niekto ju mal na novom biku a kupoval nieco ine... este nejazdena...
No a k otazke, oplati sa to? teraz mam staru Judy tt, takze by som chcel vymenit... jazdim skor XC, sem tam lahsi free, trocha trial... vazim 75-80 (podla rocneho obdobia ) a vysku mam asi 180... ram 19, Giant rainer...
este, ked uz otravujem... vyhody vzduchu/pruziny a ci sa oplati nasetrit na packy na radenie sram 9 miesto 7
U-turn slúži na zmenu zdvihu vidlice??Tá nová vidla nemusí byť úplná žehlička, ale očakávam od nej viac ako od tejto dart2, hlavne väčší komfort jazdy a menšie otrasy......
ano, s U-turnom mozes plynule menit zdvih
to tulenik: presne tak som to myslel, len nemam taky "vysvetlovaci talent" ako ty
ani totalne zehlicky by nemali klepat o korunku, no na druhej strane vyuzivat co najviac zo zdvihu, nemyslis? ...nie to este Reba
Martinuxko progresívna = najprv sa jej chce, ku koncu zdvihu už veľmi nie (80 % zdvihu dám hocikedy, ale drba o korunku nebola nikdy). V prvej polke zdvihu je to tiež žehlička.
Reconík (vzduchový - som trošku gramár a hlavne ladenie ***** je veľmi príjemná feature) je zlatá vidla za tú cenu.
Chlapci ale uvedomte si že ak vezmete tie "totálne žehličky" tak potreba zamykať na asfalte, v stojkách a pod. sa práve znásobí, inak sa uštvete. Ja som si sa remote lockout už tak zvykol, že je pre mňa ďalšou radiacou páčkou.
AMEN, počuli sme slovo pánovo...
Len si dovolím nesuhlasiť stým že žehličky treba zatvárať... ked sa človektrocha znalý do fachu pohrá s nastavením tlaku jednej druhej treteje stvrtej piatej X-tej komory nastuduje si posolstvo systemu motion control tak ani žehliacu REBU nebude musieť nijak zamykať... ja som sa sňou hral vyše 500 km kým som si ju vyšperkoval.
no to bude srandy kopeec, nastavovannie tých komôr....
Tá rock shock recon bude asi dobrá voľba, no ved pokukám nejakú dobrú cenu.....
máte niekto nejaké skúsenosti s tou recon??
Sory za OT, al tyka sa to vidlicky :
Rozmyslam nad kupov SR Suntour AXON E-RL
precital som si nejake prispevky ohladne tejto vidle, a mam strach z toho dofukovania, menenia oleja ...
takze sa pitam =
zvladne udrzbu hentej vidlice SKUSENY STROJAR = moj otec ??
bude treba nejaky zasah hned po jej kupe ??
myslite ze tato vidlicka je vhodna na vymenu za SR-ku XCR-RL ??
a su ochotny v Kubica sport-e v ZA vymenit hned pri kupe vidlicu iba za rozdiel v cene ??
treba specialnu pumpu na tu vidlu, alebo staci normalna pumpa...?
po kúpe netreba zásah do vidlice až po 100 hod jazdy- výmena oleja ,aspoň myslím, že to tak udáva výrobca ,a treba ju nafúknuť na svoju váhu, na to treba špecialnu pumpu na vidlice a tlmiče cena cca 900sk a v každom pomerne lepšom šope by ti ju mali vymeniť pri kúpe a zaplatiš iba rozdiel cien vidlíc
Sory za OT, al tyka sa to vidlicky :
Rozmyslam nad kupov SR Suntour AXON E-RL
precital som si nejake prispevky ohladne tejto vidle, a mam strach z toho dofukovania, menenia oleja ...
takze sa pitam =
zvladne udrzbu hentej vidlice SKUSENY STROJAR = moj otec ??
bude treba nejaky zasah hned po jej kupe ??
myslite ze tato vidlicka je vhodna na vymenu za SR-ku XCR-RL ??
a su ochotny v Kubica sport-e v ZA vymenit hned pri kupe vidlicu iba za rozdiel v cene ??
treba specialnu pumpu na tu vidlu, alebo staci normalna pumpa...?
nerob to ... AXON E-RL je model 2006 a tlmič bez úpravy nerobil poriadnú robotu, takže si skús ešte niečo o vidlách preštudovať .....
Aby si pocítil zmenu a ked už niečo meniť tak [url=http://www.tuning-test.cz/index.php?inputType=article&articleID=0&adresaInclude=nabidka/nabidka08.htm&viewDiscussion=1] upravený Raidon prípadne E*****n
[/url]
mno, ale kde maju CTM DELTA DISC 2008 za 15.5 (+/-) a E*****NA za dobru cenu s moznostou vymeny za rozdiel ceny ??
a co takto DURO DJ 07 (o DURO D som pocul dost, ale toto je DJ, tak poradte...)
NENASIEL SOM ani obchod kde predavaju samostatne e*****na resp. raidona
a nie to este spolu s CTM DELTA DISC 2008 pod 16K ...
ale ten raidon vyzera zajimavo = kedze vytuneny stoji +/- 5000 Sk tak new z obchodu by mohol ist okolo 4K, ale tak myslim ze ten AXON bude dostatocny, pripadne aj ten XCR RL...
da sa to tlmenie v AXON-e vytunit aj doma ??
nepocitim zmenu aj pri prechode z XCR na AXON ?? lebo vzduch vs. struna sa mi zda rozdiel...
skus dat nejake alternativi, LINKY ...
DAKUJEM za ochotu
mno, ale kde maju CTM DELTA DISC 2008 za 15.5 (+/-) a E*****NA za dobru cenu s moznostou vymeny za rozdiel ceny ??
a co takto DURO DJ 07 (o DURO D som pocul dost, ale toto je DJ, tak poradte...)
NENASIEL SOM ani obchod kde predavaju samostatne e*****na resp. raidona
a nie to este spolu s CTM DELTA DISC 2008 pod 16K ...
ale ten raidon vyzera zajimavo = kedze vytuneny stoji +/- 5000 Sk tak new z obchodu by mohol ist okolo 4K, ale tak myslim ze ten AXON bude dostatocny, pripadne aj ten XCR RL...
da sa to tlmenie v AXON-e vytunit aj doma ??
nepocitim zmenu aj pri prechode z XCR na AXON ?? lebo vzduch vs. struna sa mi zda rozdiel...
skus dat nejake alternativi, LINKY ...DAKUJEM za ochotu
Rozdiel pocítiš, hlavne si môžeš nastaviť tlak vzduchu, čo pri pružine musíš riešiť jej výmenou (ked ti nesadne) predpokladám že nohy budú rovnako hrubé 30mm (nie som si istý)
Pri Axone E-RL sú dve možnosti. používajú dva typy tlmičov jeden je strieborná (kovová) patrona, druhá mosadzná. Oba typy sú natlakované a nerozoberatelné. Nechaj vymeniť na Axona (vzduch) a po čase nechať upraviť u Milana za predpokladu, že tam máš mosadznú patronu. Teoreticky by tam mala byť, ale to zistíš až jej rozobratím resp. otvorením vidly.
Nevýhoda Axona sú 30mm nohy, čiže nižšia tuhosť a v originál stave nekvalitné tlmenie (ale to je trápenie u všetkých suntov pred 2007)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
on the other side, tá XCRka či bola odomknutá alebo zamknutá bolo to skoro jedno
Akoze mam ist do vlemi prudkeho kopca v terene kde vecina ludi tlaci na tazkom prevode??? Ved aj mne je obcas 1:1 malo. Co sa tyka dvihania predku vidlice tak ked zidem zo 130 na 85 sa to ovela menej dviha a pri odomknutej este menej.
ono sa to samozrejme ľahšie povie ako urobí
Ide o to vyuzit to ze mas odpruzenu vidlicu a tym usetrit co najviac energie sedenim v sedle a korigovanim taziska iba hornou polovicou tela.
Recon s U-turnom
hlavna vyhoda je menitelny zdvih od 85 do 130 mm (ocenis hlavne v uphilloch - 85 a zjazdoch - 130)
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice- ... _3148.html
Recon Solo Air
lepsi kvoli nizsej vahe a moznosti upravy citlivosti vidly (Solo Air) pomocou pumpicky urcenej na dofukovanie vidlic a tlmicov
azda jedina "nevyhoda" je, ze vidla bude mat stanoveny zdvih (bud 80 alebo 100 mm) a zmenit sa bude dat len po rozobrati!!
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice- ... _3149.html
A keby si chcel totalnu zehlicku, zober od Milana vytuneneho Axona z http://tuning-test.cz/ , pripadne E*****na
Reconík (vzduchový - som trošku gramár a hlavne ladenie ***** je veľmi príjemná feature) je zlatá vidla za tú cenu.
Chlapci ale uvedomte si že ak vezmete tie "totálne žehličky" tak potreba zamykať na asfalte, v stojkách a pod. sa práve znásobí, inak sa uštvete. Ja som si sa remote lockout už tak zvykol, že je pre mňa ďalšou radiacou páčkou.
No a k otazke, oplati sa to? teraz mam staru Judy tt, takze by som chcel vymenit... jazdim skor XC, sem tam lahsi free, trocha trial... vazim 75-80 (podla rocneho obdobia
este, ked uz otravujem... vyhody vzduchu/pruziny a ci sa oplati nasetrit na packy na radenie sram 9 miesto 7
diky vopred
to tulenik: presne tak som to myslel, len nemam taky "vysvetlovaci talent" ako ty
ani totalne zehlicky by nemali klepat o korunku, no na druhej strane vyuzivat co najviac zo zdvihu, nemyslis? ...nie to este Reba
Reconík (vzduchový - som trošku gramár a hlavne ladenie ***** je veľmi príjemná feature) je zlatá vidla za tú cenu.
Chlapci ale uvedomte si že ak vezmete tie "totálne žehličky" tak potreba zamykať na asfalte, v stojkách a pod. sa práve znásobí, inak sa uštvete. Ja som si sa remote lockout už tak zvykol, že je pre mňa ďalšou radiacou páčkou.
AMEN, počuli sme slovo pánovo...
Len si dovolím nesuhlasiť stým že žehličky treba zatvárať... ked sa človektrocha znalý do fachu pohrá s nastavením tlaku jednej druhej treteje stvrtej piatej X-tej komory nastuduje si posolstvo systemu motion control tak ani žehliacu REBU nebude musieť nijak zamykať... ja som sa sňou hral vyše 500 km kým som si ju vyšperkoval.
Tá rock shock recon bude asi dobrá voľba, no ved pokukám nejakú dobrú cenu.....
máte niekto nejaké skúsenosti s tou recon??
Rozmyslam nad kupov SR Suntour AXON E-RL
precital som si nejake prispevky ohladne tejto vidle, a mam strach z toho dofukovania, menenia oleja ...
takze sa pitam =
zvladne udrzbu hentej vidlice SKUSENY STROJAR = moj otec ??
bude treba nejaky zasah hned po jej kupe ??
myslite ze tato vidlicka je vhodna na vymenu za SR-ku XCR-RL ??
a su ochotny v Kubica sport-e v ZA vymenit hned pri kupe vidlicu iba za rozdiel v cene ??
treba specialnu pumpu na tu vidlu, alebo staci normalna pumpa...?
Rozmyslam nad kupov SR Suntour AXON E-RL
precital som si nejake prispevky ohladne tejto vidle, a mam strach z toho dofukovania, menenia oleja ...
takze sa pitam =
zvladne udrzbu hentej vidlice SKUSENY STROJAR = moj otec ??
bude treba nejaky zasah hned po jej kupe ??
myslite ze tato vidlicka je vhodna na vymenu za SR-ku XCR-RL ??
a su ochotny v Kubica sport-e v ZA vymenit hned pri kupe vidlicu iba za rozdiel v cene ??
treba specialnu pumpu na tu vidlu, alebo staci normalna pumpa...?
nerob to ... AXON E-RL je model 2006 a tlmič bez úpravy nerobil poriadnú robotu, takže si skús ešte niečo o vidlách preštudovať .....
Aby si pocítil zmenu a ked už niečo meniť tak [url=http://www.tuning-test.cz/index.php?inputType=article&articleID=0&adresaInclude=nabidka/nabidka08.htm&viewDiscussion=1] upravený Raidon prípadne E*****n
[/url]
a co takto DURO DJ 07 (o DURO D som pocul dost, ale toto je DJ, tak poradte...)
NENASIEL SOM ani obchod kde predavaju samostatne e*****na resp. raidona
a nie to este spolu s CTM DELTA DISC 2008 pod 16K ...
ale ten raidon vyzera zajimavo = kedze vytuneny stoji +/- 5000 Sk tak new z obchodu by mohol ist okolo 4K, ale tak myslim ze ten AXON bude dostatocny, pripadne aj ten XCR RL...
da sa to tlmenie v AXON-e vytunit aj doma ??
nepocitim zmenu aj pri prechode z XCR na AXON ?? lebo vzduch vs. struna sa mi zda rozdiel...
skus dat nejake alternativi, LINKY ...
DAKUJEM za ochotu
a co takto DURO DJ 07 (o DURO D som pocul dost, ale toto je DJ, tak poradte...)
NENASIEL SOM ani obchod kde predavaju samostatne e*****na resp. raidona
a nie to este spolu s CTM DELTA DISC 2008 pod 16K ...
ale ten raidon vyzera zajimavo = kedze vytuneny stoji +/- 5000 Sk tak new z obchodu by mohol ist okolo 4K, ale tak myslim ze ten AXON bude dostatocny, pripadne aj ten XCR RL...
da sa to tlmenie v AXON-e vytunit aj doma ??
nepocitim zmenu aj pri prechode z XCR na AXON ?? lebo vzduch vs. struna sa mi zda rozdiel...
skus dat nejake alternativi, LINKY ...DAKUJEM za ochotu
Rozdiel pocítiš, hlavne si môžeš nastaviť tlak vzduchu, čo pri pružine musíš riešiť jej výmenou (ked ti nesadne) predpokladám že nohy budú rovnako hrubé 30mm (nie som si istý)
Pri Axone E-RL sú dve možnosti. používajú dva typy tlmičov jeden je strieborná (kovová) patrona, druhá mosadzná. Oba typy sú natlakované a nerozoberatelné. Nechaj vymeniť na Axona (vzduch) a po čase nechať upraviť u Milana za predpokladu, že tam máš mosadznú patronu. Teoreticky by tam mala byť, ale to zistíš až jej rozobratím resp. otvorením vidly.
Nevýhoda Axona sú 30mm nohy, čiže nižšia tuhosť a v originál stave nekvalitné tlmenie (ale to je trápenie u všetkých suntov pred 2007)