Pozri nejake testy kde porovnavaju rozne offsety na rovnakom biku. Napriklad nieco s Chrisom Porterom z Mojo Suspension. Priamo on sa s offsetmi dost hral a vozi nieco okolo 30-37 na 29ine. Ak si dobre pamatam tak ten offset je celkom subjektivna vec ake mas preferencie, vacsina si na to ale zvykne v ramci jednej jazdy. A zavisi tiez ako je vyladeny ram, niekde sadne kratsi inde dlhsi, a myslim ze to nezavisi len od uhlu hlavy.
Ten offset neoflyvnuje zatacanie len v zjazdoch ale nestale. Pozri na akykolvek obrazok kde je znazorneny offset a trail a musis z toho zistit ako sa to bude spravat. Cim mensi bude trail tym to bude zatacat jednoduchsie ale zase
koleso bude viac vpredu. Napriklad trail = 0 znamena ze koleso na mieste kde sa dotyka podkladu bude presne pretinat os zatacania. Cize to vlastne bude tocit instantne bez nejakeho nahynania
biku ale celkovo to bude asi dost divny pocit. Cim viac zacnes posuvat koleso dozadu zmensovanim offsetu tym dalej bude ten bod kontaktu s povrchom dalej od osi zatacania. Takze pri toceni rajdami sa bude ten bod kontaktu posuvat doboku. To znamena ze to bude
bike stabilnejsi, bude drzat smer a ty budes viac narabat s bikom, viac ho naklanat do zakrut. Az na to naklapanie je to podobne koliesku na nakupnom kosiku, tiez je os zatacania pred osou okolo ktorej sa otaca koleso (proste je pred kolesom) a tym ide to koliesko vzdy priamo v smere akym ide nakupny kosik. Ak by bola os zatacania presne nad kolieskom tak je to koliesko agilne, kadejako sa vrti, vibruje.
Mas pravdu v tom ze vies docielit rovnaky trail ako pri inom offsete zmenou uhlu hlavy alebo dlzky vidlice, lenze tym zase zmenis inu hodnotu ktora ma na jazdu este vacsi vplyv. Tazko teda povedat co tebe osobne sadne viac, cize len vseobecne. Ak chces jazdit rychle veci a priame stopy tak dlhy trail (kratky offset) a ak skor technicke veci, kluckovanie okolo stromov, ostre zakruty tak kratsi trail (dlhy offset). Vzhladom na tu zmenu co robis by som povedal ze chces kratsi offset.
Pripadne na taketo hratky s geo je najlepsi asi
https://www.bikegeocalc.com/ . Vies si tam porovnat dva biky, na rovnakom rame s roznymi vidlicami, s roznym offsetom, s roznym ac a vidis tam vsetky mozne zmeny ktore to sposobi.