Update 2021 DuraAce
Kenai napísal:
Ked ste nacali temu kotucove vs rafove brzdy. Mne zo skumania vyslo ze rozhodovanie je na urovni budem jazdit karbonove
kolesa ? Ak ano, urcite kotuc, ak nie urcite rafove.
Z mojho pohladu
+ raf:
mensia vaha
menej servisu
lacnejsie na obstaranie
lacnejsie na prevadzku
nemaju tendenciu byt tak citlive pri transporte
bezpecnejsie pri padoch
pevnejsie
koleso teoreticky (sirsi vyplet)
bez problemu ide menit kolesa bez nutnosti prestavovat
brzdy max povolit utiahnut napnutie lanka
brzdna sila (tu sa strhne flame, ale na MTB 29er s deore a 180mm kotucom predne koleso na asfalte nezablokujem, ten isty stav aj na XTR u kolegu na 27.5 a 203mm kotuc, ale na rafovych brzdach som to dal na kazdom biku v pohode)
(update 2021) 4piest a 203mm kotuc uz koleso zablokuje.
- raf:
Nici drahe karbonove kolesa
problem vybrat klatiky na karbonove kolesa
lokalne prehrievanie karbonoveho rafu a moznost poskodenia ako rafu tak
duse horsie davkovanie brzdnej sily,
chytaju strk za mokra a deru raf
zmensuju max sirku pasta ktoru ide obut
Treba silne prsty pri dlhych zjazdoch
budes za dinosaura update 2021 alebo za fanusika Chrisa Frooma
+kotuc
perfektne davkovanie brzdnej sily prijemny pocit z chodu. (u hydrauliky)
netreba vyvyjat velky tlak na paky pri brzdeni - pohodlne pri dlhych zjazdoch
neneici rafy
neobmedzuju sirku plasta
pozityvne body u snobov a imagerov
-kotuc
drahsie na obstaranie
udrzba = minimalna ale odvzdusnovanie pracne
nutne vlastnit odvzdusnmovaci set
pakaren pri demontazi vidlice
komplykacie pri transporte s demontovanym kolesom, riziko zavzdusnenia, vytlacenia valcekov
prevadzkove naklady, cena oblozenia, kotucov je uplne inde ako klatikov na 1km
pri vymene
kolies je nutne mat rovnake kotuce a peve osy. Lebo s QR to nikdy nesadne tak, ze netreba doladovat strmen aby nesuchal.
vecia hmotnost
nutnost chcranit platnicky proti mastnote, zabudnite na maziva v spejoch
obvykle hlucne
uzsi vyplet musi sa tam vojst aj kotuc (menej tuhe koleso - teoretiocky)
moznost zvlnenia kotucou teplom pri prenrzdeni, nerovnomernym obrzdenim
Bezne problmy s nerovnomernym chodom piestov
K mechanickym kotucom sa vyjadrovat nejdem, nemam s nimi skusenost.
edit: na zaklade pripomienok v diskusii vypustene skrivenie kotuca z nevyhod, u cestnych kotucov nepravdepodobne
Upresneneie niktorych vyjadreni a oprava preklepov
Pohlad od najlepsich z najlepsich na top techniku.
thumb_up0thumb_down Tiez si treba uvedomit ze Chrisov pohlad vychadza z porovnania karbonove kolesa rofikova
vs Dura ACE kotucova brzda. Tu by mal byt benefit kotucov astronomicky. Napriek tomu sa k brzdam vyjadril ako sa vyjadril. Tiez jeho hmotnost je daleko pod hmotnostou bezneho zaciatocnika vyberajuceho prvy cestny bike. Taky zaciatocniok bude mat s prehrievanim kotucovych brzd zo sovojou vahou este vacsi problem ako Chris a to ani nespominam schpnost zaciatocnika servisovat kotucove brzdy.
U nas beznych smrtelnikov co jazdime hlinikove rafy, je rozdiel rafikova brzda vs kotucova brzda v ucinnosti ovela mensi. Z MTB vieme ze na dostatocne dimenzovane kotucove brzdy ktore sa neprehrievaju treba 200mm kotuc a 4 piest. Ale neviem, kto by to vozil na cestaku.
Pre zaujimavost pridavam link na jeden bike v prevedeni kotuc vs raf pre porovnanie hmotnosti a ceny.