Pre objektivnost treba uviest, ze prichodom turbobenzinov sa situacia otocila a skodlivejsie su teraz tie, lebo dlho pre ne neboli povinne casticove filtre. Cize turbodiesle uz od Euro 5 jazdia s filtrami a nie je s nimi problem pokial socky filter nevykuchaju / neodstrania, zato turbobenziny este snad aj v prvych verziach Euro 6 boli bez filtrov a vypustaju teda do vzduchu nasobne viac bordelu. Takze poslednych 10 rokov uz skoro nema zmysel hejtovat diesle, ale skor turbobenziny bez filtra. Problem je, ze nedymia, takze ma clovek falosny pocit, ze je to v pohode.
Časticový filter nie je problém.
Ten sa volá NOx,teda jeho zniženie.
To sa dosahuje znizenim teploty horenia.A to zniženie teploty sa zas dosiahne prevadzkou na bohatšiu zmes.Benefit je vyššia spotreba a tvorba sadzí.Tie sa v tom časticovom filtri zbierajú a čas od casu sa spalia pridanim nafty do procesu.
A sadze tiez degraduju motorovy
olej je potrebne ho meniť častejšie.
Takže planetu od NOx zachranujeme vačsou spotrebov paliva a oleja.
No a aby to vyzeralo na papieri pokrokovo tak na znizenie spotreny paliva/CO2/ použivame nizkoobjemove motory ktoré v absurdnom laboratornom teste,na mile vzdialenom uzivatelskej praxi,vykazuju nizsie emisieCO2.
No a v tomto duchu nas čaka skvela buducnost...Elektromobilita sa to nazýva?