bicycletourTak prečo pripomínať, že Slovensko kupuje málo elektromobilov? Na Slovensku bráni momentálne v raste iba vstupná cena, nič iné v tom nehľadaj. Všetky ostatne obavy sú irelevantné, v zahraničí to funguje neexistuje dôvod (okrem ceny) aby sme boli výnimka.
Slováci si radšej kúpia spaľovacie auto za 15 000 € než elektromobil za 30 000 €.už som to písal vyššie, dočasná situácia kým sa zrovnajú ceny
A pozerajú tiež na stav nabíjacej infraštruktúry,nabíjacia infraštruktúra rastie spolu s počtom EV, jednoducho väčšinu budujú operátori ktorý z toho profitujú.
nechcú byť na nabíjačke prinajlepšom 30 min. ale natankovať za 10 min. Prinajlepšom už je to pod 20min a zabúdaš na fakt že väčšina Slovenska že v dome kde si môže spokojne nabíjať a nemusí chodiť tankovať/nabíjať vôbec. Ta filozofia za tým je že sa auto dobíja vtedy kde stojí (čo je 98% času). Doma, v robote, počas nakupovania.. nemusíš na nič čakať. Rychlonabijačky sú primárne určené pre dlhšie jazdy.
Nechcú riskovať, že im skokovo zdražie nabíjanie ako teraz u Innogy v Česku.ale riskovať drahý benzín/naftu nie je problém že? Cena elektriny je súčasťou ceny pohonných hmôt takže vždy na tom bude elektrika lepšie. A navyše si ju vieš vyrobiť na záhrade.
Stále je tu riziko životnosti batérie, možnosti vymeniť iba poruchový modul. Mnohí čakajú až budú technológie dostatočne dlho overené alebo ponúknu ešte lepšie parametry.Na
baterie je 7r záruka, na YT sú stovky 8r+ starých Tesiel ktoré maju degradáciu max 20% väčšinou 9-15% na to mame pomerne detailné štatistky. Navyše napr Tesla updatami niekoľko krát zvyšovala dojazd.. takže ta degradacia dokonca zmazavala. A to boli
batérie vyvinuté 10r dozadu na vtedy dostupných technológiách.
A čo riziká spaľovacích motor, prevodoviek a roznych kurvítok ktoré EV nemaju. Maju ovela menej súčiastok a dobre postavený elektromotor je prakticky nesmrteľny.
ICE vehicle contains 2,000+ moving parts typically, whereas the drivetrain in an EV contains around 20.