Presne tak, jediným riešením vzduchovej vidlice je vynutá pružina :-), ale nikto si to nechce priznať. Alebo pokročilý systém ako má Dorado.
31.07.2022 - 19:33:51
02
Ywory napísal:
Ahojte prosím vás moja otázka sa týka skor nastavenia vidlice a tlmiča, dúfam že nebude vadiť ak ano vopred sa ospravedlňujem za Spam. Na vidlici RS Yari mám nastavený SAG 25% a 2 tokeny a na tlmiča RS Deluxe RT 30% a 2 tokeny. Zdvih u u oboch využívam cca na 90%. Pri menších nerovnostiach mám však pocit ze to nie je moc citlivé tak sa pohravam z myšlienkou ze by som ubral tlak aj vo vidlici napr na SAG 30% a tlmiči napr 35% (Bike Kellys Thorx 2019) aby som zvýšil citlivosť a pridal tokeny aby som nesiel na doraz. Skúšali ste už niekto takto uberať a pridávať tokeny na zvýšenie citlivosti v začiatku zdvihu? Ďakujem


Ak vyuzivas len 90% su 2 tokeny moc... Vyber 1 token aj z vidlice aj z tlmaku.. Nastav sag 20%V a 30%T a LSC cca do stredu. Ak nebudes vyuzivat zdvih vo vidlici tak vyber aj posledny. Dalsim problemom moze byt pomaly rebound - vidilica sa aj pri 30% sagu moze pri mensich nerovnostiach stale viac zanarat a potom prestava papat nerovnosti. Poskusaj, ale vzdy sa snaz menit len jednu vec aby si sa vedel pripadne vratit s5. Ist do tak velkeho sagu mi pride blbost.
31.07.2022 - 21:13:01
10
Glance Ďakujem za info a aj ostatným. Dnes som nastavil SAG medzi 25-30% na vidlici a ako píšeš rebound bol priliz pomali tak som ho o 2 kliky zrýchlil a je to poznateľne lepšie zdvih využívam stále cca na 90% tak vytiahnem jeden token a potestujem. Na tlmici som mal rebound úplne na zajacovi tak ho dal do stredu a zdvih vyuzivam už na plno trosku sa teraz bojím dorazov ale musím vymieňať O krúžok lebo už je vyťahaných a nie som si istý či mi padá alebo už dávam doraz…. Mate nejaky tým čím ho nahradiť? Rozmýšľal som nad nejakou gumičkou :D prosim ta píšeš že LSC by si dal na stred ja som doteraz LSC uťahoval iba pri vyslape aby bola vidla tuhá pri zjazdoch som ho vždy otváral aby bola čo najmaksia a bál som že by sa pokazila keby som skákal tým že bude taká tuhá. Evidentne som sa mýlil. Ako mi prosím ta pomôže to že bude LSC na strede? Nebude práve naopak ešte menej citlivé? Ďakujem
31.07.2022 - 22:56:01
00
silverko napísal:
@Ywory ja som koli tomu vymenil v rs lyriku charger 2.1 rc2, sem tam niekto pise aky ma ta vidla plysovy chod, ale ja som to tak necitil a male kamene na zvazniciach nesli do odpuzenia ale do ruk. Koli pocasiu som este nestihol vyskusat. Ak to nebude ono tak asi este prehodim podlozku v shim stacku. Vacsinou odporucaju vo forach na lyrika vacsi tlak a radsej menej tokenov lebo s nizkym tlakom pride vidla uplne o podporu v strede.

mam podobnu skusenost s chargrom, pri prejazde cez korene a mensie sutre to kope pomerne dost.. bez ohladu na to ako dobre je vidla servisovana..
problem s chargrom 2.1 je totiz jeho mid valve/check valve na rebound pieste.. pri kompresii prilis vela oleja preteka cez LSR okruh a mid valve je prilis tuhy.. kompresia je potom velmi silno zavisla od nastaveneho LSR.. na mtbr.com su aj grafy kde vidiet tu zavislost.. problem je to specialne pre tazsich jazdcov, ktori fukaju vyssi tlak, tym padom potrebuju pomalsi rebound => nizsia citlivost..

ciastocne sa to da kompenzovat prave nizsim tlakom v kombinacii s viacerymi tokenmi a s viac LSC a HSC.. nizsi tlak ti umozni nastavit rychlejsi rebound a tym aj citlivost bude lepsia.. nevyhodou je vsak prave spominany stred zdvihu, ktory utrpi.. a ak sa to prilis prezenie s tokenmi, tak clovek moze narazit na "progression wall" co sa opat prejavi ako necitlivost, najma v druhej polovici zdvihu..
najlepsie riesenie je asi tuning mid valvu, ale pokial mi je zname, robi to len jeden typek (dougal) zo shockcraftu a to je novy zeland a lacne to teda tiez nie je..
01.08.2022 - 12:36:57
01
DanoL91 Dik ja som mal damper 2 a vymenil som za 2.1 rc2 v diskusiach pisu ze je to lepsie aj ked nie ovela a da sa aspon hsc postelovat prave to sice nepotrebujem, ale pisu ze je nastavene cca o 2 kliky lepsie ako na starom. Skoda ze bolo nanic pocasie ale tu trochu co som skusal okolo domu tak naozaj vyzera ze je citlivejsia.
01.08.2022 - 12:44:50
01
No neviem ako to máte s tým využívaním zdvihu ale ked využívaš 90% tak to nemusí byť nutne zle. Napríklad pri zdvihu 160-170mm mať 10% rezervu je asi oki. Ja to mám tiež podobne, ale jazdím len traily na fotra na pohodku a prakticky neskáčem - len občas pohopsám cez skaly a korene, žiadne polety dlhé a vidla ide na 80%-90%. Ale k pointe - raz som v meste išiel prirýchlo a omylom som skočil to čo zvyknem zjazdiť s cca metrovej výšky, len takú šikminu ale som dal skok na zlý - rovný dopad a vidla išla na doraz aj tlmič a až ma dlane dva dni boleli. Tých 10% rezervy môže byť práve na takéto chyby ked nedoletíš resp. preletíš dopad ako ja... Tiež mám RS Yarinu a mám dojem, že až príliš nízky tlak jej uberá v citlivosti pri žehlení malých nerovností, ked je zas úplne bez tokenov (vozím jeden token), tak sa dosť prepadáva v strede čo je dosť nepríjemné pri vyššej rýchlosti pri klopení a brzdení. Inak mám dve Yari jedna má Air shaft B1 a druhá C1.

Ani jedna nie je lepšia alebo horšia od tej druhejn ale potrebujú iný tlak, aby som dosiahol sag niečo medzi 20%-25%a. A tá s C1 shaftom je bez tokenov v strede zdvihu na mna makká a musím tam mať kus nižší tlak ako v tej B1 na sag 20%. Tá s B1 shaftom má celkom dobrý stred zdvihu aj bez tokenov ale treba tam o niečo väčší tlak (cca 15-20Psi už presne neviem). B1 shaft mi príde lepší a citlivejší na jemné nerovnosti ale C1 je zas nejako lepší pri vyšších rýchlostiach ale teda s jedným alebo dvoma tokenmi. Inak rebound sa mi velmi dobre nastavuje na schodoch pri pomalšej jazde samo jamo - pekne sa to dá odhadnúť kedy je rýchla alebo zas pomalá, ani jedno nie je príjemné :-)

Ešte posledná vec kamoš čo má 105kg tak tomu air shaft C1 vobec nevyhovoval a strašne na to frflal, že starý air shaft bol lepší, mne s 90kg nejako nerobí problém ani C1 - práve kvoli tomu reboundu, ktorý nemusí byť v extrémnych hodnotách - niekto to už spomínal vyššie.
01.08.2022 - 16:43:41
00
branomelis napísal:
Ešte by sa pri znižovaní tlaku vo vidlici a zlepšení citlivosti na drobné nerovnosti dalo použiť toto:

https://r2-bike.com/ANDREANI-GROUP-Suspension-Fork-Tuning-Kit-Proimpact-Enduro

Ale nemám s tým skúsenosť, ale v princípe to vyzerá funkčne, niektoré vidlice majú dokonca originál tokeny na takomto princípe, ale toto je predsa trochu iné.
Okrem týchto vecí treba na vidlici urobiť aj dôkladný servis. Vzduchové vidlice sú veľmi citlivé na základný servis a premazanie, možno skúsiť hlavné guferá vymeniť za iné so zníženým trením.
Ja osobne som citlivosť vyriešil prechodom na pružinu. Spolu s tým nastávajú nové problémy a to skôr ako vidlicu znecitlivieť v určitých prevádzkových podmienkach, ale našťastie patróna GRIP2 ponúka hodne možností nastavenia.


Toto ma vcelku zaujalo, nemá dakto skúsenosť?
02.08.2022 - 15:27:16
00
thumb_up0thumb_down
02.08.2022 - 15:50:09
01
Heej toto som presne videl preto ma to zaujalo. Tak či to nejaký bežný smrtelník už neskúšal :) Asi skúsim a budem vedieť.
02.08.2022 - 15:58:46
01
Ahojte dnes som bol konecne vyskusat lyrika 160mm po vymene chargera za 2.1 rc2 a vzduchovej pruziny za c1 a uplne zmizol problem s malymi kamenmi v zjazdoch, nemusim ani pribrzdievat co som predtym musel teraz preficim cez tie kamene ako keby neboli a necitim kazdy jeden v rukach, sice drahy upgrade, ale som prekvapeny ze to hsc je az o tolko lepsie oproti charger 2. Pri nizsich rychlostiach pri pedalovani hore kopcom je tiez citit zmenu ale nie az taku ako pri vyssich.
Po rovinkach ked je rychlost vyssia je to tiez ovela lepsie napriklad na rozbitej panelovej ceste.

Mam 85kg sag okolo 25-30% psi 85 aj ked RS odporuca 100, lsc aj hsc zatial uplne otvorene, rebound 6 od najpomalsieho bez tokenov, prvy x mi ta vidla isla takmer na doraz necelych 10mm zostalo. Zatial nafukam 90 psi alebo postelujem hsc a ked ju najblizsie rozoberiem skusim dat naspat starsiu pruzinu b1 co by mohlo pomoct pri nizsich rychlostiach do kopca aj ked to mi az tak nevadi a c1 aspon medzi komorami bez problemov vyrovnava tlak, ale dam naspat aspon jeden token.
Mne ta vymena dost pomohla, neviem ci som mal ten povodny charger 2 nejaky pokazeny, ale isiel tak od nova a pisu v diskusiach ze to je vlastnost a trochu pomoze prehodit podlozky v shim stacku. Nemal som s cim porovnat ak nepocitam 100mm strunovu vidlu na hardtaile ktory som mal.
03.08.2022 - 21:07:57
01
Ten charger 2.0 si mal RC2 alebo RCT3 ? Lebo ak porovnavas RC2 s nejakou inou verziou tak neni o com. Medzi RC2 2.0 a 2.1 by nemal byt nejaky priepastny rozdiel. Na 2.1 tusim len akurat upravili LSC ihlu tak ze realne obmedzuje prietok oleja takze je to lepsia platforma na tuning. Ale uprava charger tlmica je zlozitejsia ako len pozmenit shimstack. Na zahranicnych forach je vela popisane.
Ked pouzijes B1 airshaft tak odporucam pouzit o 10mm vacsi zdvih. B1 je trocha citlivejsia na male nerovnosti kedze ma vacsiu negativku. C1 je lepsia ak vela skaces a jazdis palby.
03.08.2022 - 21:40:36
00
@miso00 Dik, bol len RC dalo sa nastavovat iba lsc a rebound, stazovali sa nan dost ludia, to v com je lepsia alebo horsia b1 oproti c1 mam nacitane tu b1 som jazdil 2 roky ale koli tomu tlmicu bolo asi jedno co by som mal na vzduchovej strane, ten zdvih mi uplne staci 160 tak ako to funguje teraz sa mi paci. Uz len koli zvedavosti a ze ju mam to mozno vyskusam vymenit.
03.08.2022 - 21:50:35
00
Prípadne si môžeš na tom Lyriku vytuningovať aj vzduchovú časť. Môžeš tam dať niečo takéto, len treba ku tomu pre túto vidlu údajne aj starší shaft pre SOLO AIR.

https://www.vorsprungsuspension.com/collections/all/products/luftkappe-air-piston-kit?variant=41430799876247
04.08.2022 - 09:34:15
01
Ten luftkappe mám práve objednaný na Foxynu tak som zvedavý.
04.08.2022 - 10:25:32
00
Teraz to uz nieje problem tak len tu b1 skusim s novym tlmicom ale asi budem nejaky cas radsej jazdit ked je pocasie. Objednal som este megneg na zadny, ten chcem zoservisovat ale si budem musiet od niekoho pozicat lepsiu pumpu ja mam do 300psi a tou nenafukam ak som dobre cital 350psi.
04.08.2022 - 10:42:05
00
keyboard_arrow_up