scarinko napísal:
budu mat aj chodci ECV a PZP? ked sa niekto zabije koli chodcovi co skoci pred auto? skuste rozmyslat


ECV na co ? maju predsa COP a mobil pre lokalizaciu, tvar a kamery co rozoznavaju osoby podla tvare. Casom si urcite niekto necha nejaky chip implantovat ako si to Elon predstavuje. PZP na co ? Ved maju trestnopravnu zodpovednost. PZP chrani skodcu nie poskodeneho !
25.08.2022 - 11:33:56
00
@Jaroh dozviem sa teda, či súhlasíš alebo nesúhlasíš s aktuálnou britskou verziu zákona? Lebo si sa ohradil, že som si to vycucal z prsta.
25.08.2022 - 12:19:38
00
Ježišmárja, čo to zase trepeš? Nikde som sa neohradil, že si si niečo vycucal z prsta, iba som doplnil tvoju informáciu o výroku britského ministra.

A "aktuálnu britskú verziu" zákona vôbec netušim a ani neviem, akého zákona a o čom vlastne točíš.
25.08.2022 - 12:24:51
03
Kenai napísal:
ECV na co ? maju predsa COP a mobil pre lokalizaciu, tvar a kamery co rozoznavaju osoby podla tvare. Casom si urcite niekto necha nejaky chip implantovat ako si to Elon predstavuje. PZP na co ? Ved maju trestnopravnu zodpovednost. PZP chrani skodcu nie poskodeneho !

To iste maju aj cyklisti takze na co poistenie a evidenciu?
25.08.2022 - 12:29:58
00
Jano1987 napísal:
@Jaroh dozviem sa teda, či súhlasíš alebo nesúhlasíš s aktuálnou britskou verziu zákona? Lebo si sa ohradil, že som si to vycucal z prsta.

To je velmi zakerna otazka podla mna, pretoze ak by chcel na nu seriozne odpovedat musi si dany zakon najst, prelozit, nastudovat a zaujat nejake stanovisko.
To je robota na niekolko hodin.
Btw mna by zaujimalo, ci ty si cital aktualny britsky zakon, na ktory sa pytas, kedze chces od neho stanovisko k nemu a ja predpokladam, ze ty uz nejake mas, vzhladom na to, ze dany zakon doverne poznas.
Alebo sa mylim a ty si ho este necital? Lebo ak ano potom nerozumiem tvojej otazke.
25.08.2022 - 12:34:49
02
scarinko napísal:
To iste maju aj cyklisti takze na co poistenie a evidenciu?

Na poistenie nepotrebuješ evidenciu a špeciálne EČB alebo EČCH. Stačí upraviť legislatívu že ak chodec alebo cyklista spôsobí nehodu tak nech sa posudzuje rovnako ako každého účastníka dopravy a ak spôsobí škodu, nech sa platí z poistenia - ak nemá, tak súdne v rýchlom konaní v prospech poškodeného. Len problém je, že chodci ani cyklisti nemusia poznať pravidlá cestnej premávky ani nie sú z nich preskúšavaný, aj keď neznalosť zákona neospravedlňuje...
25.08.2022 - 13:29:06
00
pokial viem kazdy ucastnik cestnej premavky pokial na nu vstupuje musi poznat jej pravidla. Nemusis ich poznat ak na nu nevstupujes. Neznalost zakona neospravedlnuje ci tak nejak sa to pise.
25.08.2022 - 14:36:31
01
to plati aj pre neplnolete deti iduce do skoly ?
25.08.2022 - 15:00:22
00
za ne su pravne zodpovedni rodicia predsa
25.08.2022 - 15:26:00
02
flegko prečo zákerná otázka? V článku čo som pripojil sa presne píše, kde sú problémy s daným zákonom a čo chceli meniť. Na to predsa reagoval, teda článok musel čítať. Na to som sa pýtal. Odpoveď som nedostal ani raz.

V 2018 som bol v Londýne a zúčastnil som sa jednej prezentácie ohľadom cyklodopravy. Riešila sa bezpečnosť a porušovanie predpisov. Povyťahovali rôzne križovatky, keďže na veľa miestach majú križovatku aj s kamerou, že kto ide na červenú a posielajú pokutu. Pri autách im na červenú prechádzalo nejak pod 1% vozidiel. V prípade cyklistov to bolo v závislosti od križovatky 36-64% cyklistov a kolobežkárov. A to ľudia vedia, že tam je kamera. Boli znepokojený, že im tam rastie počet zrážok s chodcami na prechodoch, či s autami, alebo ostatnými cyklistami či kolobežkármi. To že chodci tam chodia ako teliatka je vec druhá. Už vtedy pociťovali problém, že v zónach 20 (32km/h) a 15 (25km/h) cyklisti a kolobežkári bežne porušujú MPR. Ubehli 4 roky. Elektrickú kolobežku schopnú jazdiť 50km/h tam kúpite za 1-2 týždňový plat. Nie je nič výnimočné, že v okolí škôl, kde je znížená rýchlosť ma 15/20mph jazdia na kolobežkách či e-bikoch 40+km za hodinu. A nemajú ich ako pokutovať. Darmo tam ke kamera a radar. Asi nikto nechce, aby jeho dieťa zrazil 100kg blbec na elektrickej kolobežke, či biku, čo ide 40+km /h. A technológie idú ďalej. Minulý mesiac mi vyskočila reklama na čínsku kolobežku, čo si môžem kúpiť v EU schopnú jazdiť 70km/h za 1500€. Niečo podobné ako toto https://www.mall.sk/sportove-kolobezky/berger-b-kolobezka-x-1-100060176832 stretávam pravidelne na hrádzi. Ľudia sa na takých vozia po chodníkoch, vedľa Chorvátskeho ramena a podobne. Nie je ich veľa a sú nápadnejšie ako toto https://www.minisegwaye.sk/elektricka-kolobezka-kugoo-kirin-g3/?gclid=EAIaIQobChMI3sKa5oni-QIVUNnVCh30IwKNEAQYAiABEgKnDfD_BwE Legislatíva je teda zastaralá. Kým napríklad s masovejším rozšírením mobilov sa hneď zakazovalo ich používať za volantom, akékoľvek novinky čo sa týka bezpečnosti sú nariaďované, pri bicykloch a kolobežkách sa prešľapuje na jednom mieste prakticky aj 50 rokov. Však tu sa argumentuje, že prilba je nepotrebná a ľudia kvôli tomu, keby to bolo prikázané, tak by prestali bicyklovať. Áno, zákon myslel aj na takéto stroje, treba ich registrovať, lebo je to malý motocykel, ale kto by to robil? Na Pioniera či Babetu potrebujem vodičák, musím mať prilbu na motorky, ale na nejakú takú kolobežku nepotrebujem nič. Teda potrebujem, ale nik ma kontrolovať nebude.
25.08.2022 - 15:30:03
00
scarinko napísal:
To iste maju aj cyklisti takze na co poistenie a evidenciu?

No ved ano, povinne len na to aby vytiahli z ludi peniaze. Aj autam je to na... len aby to policajtom zjednodusilo robotu. Niekto niekedy davno suhlasil s tym ze bude na svojom majetku nosit cudziu znacku povinne, aby ho lahsie mohli buzerovat. To je uz prehraty boj. Teraz sa treba snazit aby sme to nedostali aj na bicykle a vlastne zadky.
25.08.2022 - 15:46:38
01
Vládne opatrenia by mali byť postavené na štatistikách a reálnych udalostiach. Ak sa podarí v doprave dramaticky zvýšiť podiel cyklistov, kolobežkárov, atď., bude vecou početnosti nehôd a škodovosti, či si to vynúti nejakú formu povinného ručenia a pod.

Sú to už roky dozadu, keď cyklista zrazil na prechode moju kolegyňu a na následky zranení zomrela. Dostal podmienku za neúmyselné zabitie, problém nastal, keď bolo treba zaplatiť škodu rodine, urobil sa mŕtvym chrobákom a pochybujem, že z neho dostali nejakú primeranú sumu, potom už som to nesledoval. Poistku nemal.

Ak sa takéto prípady budú množiť, jedným z riešení je vyžadovať nejakú formu povinného ručenia. Už dnes sa spoločnosť stretáva s mnohými prípadmi, kedy je vinníkom nehody cyklista, a ak je havária spojená s veľkými škodami, stáva sa, že vymáhanie je márne.

Je to nepopulárne a navrhovatelia zákonov sa obávajú, že podobné predpisy by odradili ľudí od presadnutia na jednostopé vozidlo, ale všetko to bude o analýze podobných prípadov a ochote riešiť stav príslušnou legislatívou.
25.08.2022 - 18:10:47
02
Pali65 napísal:
Už dnes sa spoločnosť stretáva s mnohými prípadmi, kedy je vinníkom nehody cyklista, a ak je havária spojená s veľkými škodami, stáva sa, že vymáhanie je márne.


Na toto tvrdenie nemáš ziadne dôkazy. Tému sledujem a za ostatné roky si nepamätám ziadnu nehodu, kde by bol na vine cyklista a bola by spojena s veľkými škodami. Navyše pokiaľ osobne nepoznáš zainteresovane strany, ani nemáš odkial vedieť, či bolo nejaké vymáhanie a ci bolo alebo nebolo márne.
25.08.2022 - 18:21:40
02
scarinko napísal:
za ne su pravne zodpovedni rodicia predsa

To ale nikomu v situácii akú riešime nepomôže ... Čo je vlastne dôkaz že polemika nemá riešenie, pretože priamym účastníkom cestnej premávky sú bezne aj subjekty ktore nemaju priamu právnu zodpovednost. Ak ti nestačia deti, to to môže pokojne byť pacient s diagnózou ktorá ho zbavuje pravnej zodpovednosti ktorý si ale aj tak si potrebuje zájsť do trafiky na druhej strane cesty ... Áno je to minimálne pravdepodobne, ale dokazuje to že nie všetci účastníci cestnej premávky sú právne postihnutelni ...
25.08.2022 - 20:53:17
00
Suhlasim s Jarom....ak cyklista sposobi velku skoda, pripadne ako uvadza Pali dokonca usmrtenie tak stale mas sancu domahat sa nahrady skody v obciansko-pravnom spore a nejaka poistka s tym nema nic spolocne.
V pripade zakonnej poistky by to bola sice nutna hradit poistovna, ale ak mal niekto niekedy autonehodu vie ake je to tahat sa s poistovnami po sudoch.
Cca uplne rovnake ako obciansko-pravny spor...ak do toho nepojdes tak trt dostanes, ak si najmes advokata mas vysoku sancu ze uspejes.
Treba si uvedomit, ze povinne poistenie chrani vinnika, nie obet.
Ak si obetou je ti u prdele, ci mal vinnik zakonne poisteny alebo nie. Siudit sa budes tak ci tak.
P.S. Moja advokatka tvrdi, ze najradsej zastupuje klientov v sporoch s poistovnami, pretoze vyhrava 99% pripadov. Poistovne totizto idu do sporov kvoli statistike...vacsina ludi sa nechce tahat po sudoch a tak nejdu do sporov s poistovnou hoci maju sancu na vyhru vyrazne vysoku. To je ten debilny biznis plan poistovni.
Btw ak uzatvaram poistku pytam sa vzdy nie vysku poistky, ale na skusenosti financneho poradcu ako je poistovna ochotna plnit svoje povinnosti. To je totizto ovela dolezitejsi udaj,
25.08.2022 - 22:09:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up