@obor aj mne vyskakovala ta chyba pocas jazdy, kupil som sprej ma kontakty a na externej baterke som posunul a dotiahol horny drziak a odvtedy som tu hlasku nevidel
08.09.2022 - 13:20:38
00
silverko napísal:
@obor aj mne vyskakovala ta chyba pocas jazdy, kupil som sprej ma kontakty a na externej baterke som posunul a dotiahol horny drziak a odvtedy som tu hlasku nevidel

Vsetko co koho napadne som robil :-). nepomohlo.
Tak riesim novy motor cez predajnu kde som bajk kupil.Aj ked asi bude drahsi ako cez ebay,ale mam aspon klud 2r v pripade problemov vyreklamovat. Oslany mam za rohom.
09.09.2022 - 01:47:30
01
sorcerer napísal:
mal si predtým aj W013? internety píšu že E010 je často následok tej chyby, čo je porucha torzného snímača. bohužiaľ pochybujem, že to niekto dokáže opraviť, resp. bude chcieť urobiť, chybovosť je údajne veľká aj po oprave.

Presne ako pises. Najprv W013, trosku divne zvuky v motore. Potom sa to rozbehalo a klud a o tyzden zo dna na den e010.
Motor som otvoril. Vnutri ako novy. Okrem loziska na kluk. hriadeli. Malo uz mierny vakel, ale nic hrozne.Na to ze 35tis. km som cakal vetsiu hrozu. Mozno keby som ho vymenil skor... ten vakel mozno posahal tu cast s tym snimacom. kurnik.15e lozisko a skoda za 900e...ze by? hmm. vidis, teraz ma to napadlo.. to bude podla mna ono. Inak sa to nema ako pokazit, jedine ze by Shimano tam spravilo nejke kurwitko :-) :-)
09.09.2022 - 01:49:09
00
A čo keď ten vakel ložiska spôsobuje chybu. Skús ho každopádne vymeniť.
09.09.2022 - 10:45:30
00
marseluspp napísal:
A čo keď ten vakel ložiska spôsobuje chybu. Skús ho každopádne vymeniť.

Pisem hore .."Mozno keby som ho vymenil skor... " Cize som ho hned po vyskyte E010 vymenil. Bohuzial nie este skor, po vyskyte W013,lebo to potom zmizlo a motor siel ok. A o tyzden báác E010.Ticha smrt :-).
Takze odporucam vsetkym, pokial mate vakel na klukovej oske co najskor vymenit to lozisko 61805-2RS1 - https://www.predajlozisk.sk/product/1319/61805-2rs1-skf 15e alebo mozno kvalitnejsie ENDURO - https://eshop.valiveloziska.sk/loziska-enduro/27221-lozisko-61805-llb-c3-a5-enduro.html.
Ide dole lavou zadnou len sklepanim cojaviem za pomoci zveraku, nasrtc. kluca a pod.

Moj motor ma 35tis. km jazdene celorocne. Vnutri ako novy. ostatne loziska. Okrem vyssie spominaneho loziska. Je zbytocne kupovat celu sadu. Aj tak na to treba stahovak a panta s tym to menit preventivne. Aj tie ihlickove na tej oske vyzeraju byt ok. Maximalne vymenit to jedno co sa len prstami da vymenit.K25X29X10-A-3-5 , hlavne ze made in Slovakia ale zaboha take vygooglit na sk weboch predajcov lozisk.sranda. Z tohoto webu https://www.tiendamtb.com/en/shimano-ebike/2048-shimano-motor-bearings.html#/bearing-pls00626 je to to PLS00626.
09.09.2022 - 21:09:12
03
....ono by sa možno dalo tomu predčasnému opotrebeniu ložísk predísť tak ,že by človek raz za čas natlačil do tej štrbiny medzi klukovú hriadel a blok motora nejaké vazelínu.Ale to je len môj osobný názor laika a domáceho kutila.No ale zas na druhu stranu najazdiť 35tis km na motore.........čo by sme viac chceli.Mne tieto ložiská na Boschi odišli ked mal 600km.
10.09.2022 - 07:37:22
00
35 000 km ... zaujímalo by ma či si to dal na jednej baterke alebo si mal dve či si ju menil... a ake mala parametre..

S tou vazelinou ... ono to funguje aj opačne, že potom nepustí prípadnú vlhkosť z ložiska von.

Aj umývanie bicykla s prúdiacou vodou nieje dobré pre bicykel všeobecne. Tá zatečie všade.
Existujú ložiská ktoré majú kontaktné krytie napr. NSK s označenim DDU (miesto RS), majú síce trošku väčší odpor, nie však viac ako prachovka na kolesovom náboji. A tie ložiská sú prachotesné.
Ten prach sa cez RS krytovanie dostane ľahko. To ložisko ako aj reťaz na prevodníku je pod priamym náporom špiny a prachu z predného kolesa. Krytovanie v tejto oblasti stredu by mohlo pomôcť aj životnosti reťaze.
10.09.2022 - 08:21:36
00
....a čo bolo skôr ....vajce alebo sliepka ?
...a čo bolo skôr v ložisku ....vazelína alebo voda ?
....DDU a RS je jedno a to isté....každý velký výrobca ložisk má svoje vlastné značenie
10.09.2022 - 09:03:52
00
Zabudni. Ddu je kontaktné krytie na obidvoch krajoch. Rs iba na jednej. Naštuduj si veci predtým než niečo napíšeš.
10.09.2022 - 21:02:21
00
vadíte sa o hovadinách. pri SKF je RS plastová krytka z jednej strany, 2RS z oboch strán. Z je kovová krytka, 2Z z oboch strán ložiska. nerobím priamo z ložiskami, ale občas ich meníme vo firme v motoroch a veľmi dobré skúsenosti máme s japonskými NSK, neviem či všetky robia také, ale máme typy do 11 000 otáčok a tie veľmi dlho vydržia. bežné SKF sú myslím do 3000, alebo 3500 a ich životnosť je násobne kratšia oproti NSK.
10.09.2022 - 23:45:06
01
marseluspp napísal:
35 000 km ... zaujímalo by ma či si to dal na jednej baterke alebo si mal dve či si ju menil... a ake mala parametre..


S jednou. Ma teraz 69% kapacity (262cyklov ukazuje Stunlocker). Novu som kupil len nedavno.
11.09.2022 - 17:49:34
00
RS nie je plastová krytka ale kontaktné gumové tesnenie s kovovou výstužou. Prachotesné, vodotesné...
11.09.2022 - 19:42:02
01
Ahojte. pred rokom sa mi pokazil po záruke Steps8000, musel som vymeniť za Steps 7000. A do roka a do dňa problém. Po umytí bicykla - kefou nie prúdom a vysušení mi nechce zapnúť motor. Rozsvieti sa na chvílu display, ledky na baterii vôbec- nabitá bateria na 100%. Keď dám bateriu von, zapnem ju , ledky sa rozsvietia, ale za 15 sekund sa vypnú. Neviete mi poradiť? Kapacita baterie pred umytím bola 89% - 61 cyklov nabíjania. E tube vypísale že komunikácia medzi bateriou a motorom, skúšal som pohýbať káblami a nič. potom mi to znova zheblo a zase nejde naštartovať. Už som z toho Shimana na nervy. Díky za info.
05.10.2022 - 14:28:56
00
Tak bol som na diagnostike. Táto nedokáže načítať batériu. Takže 2 možnosti: buď držiak batérie s kontaktami, alebo batéria. A potom že špičkové Shimano.
06.10.2022 - 17:12:13
00
Ak by si chcel vyskúšať iný držiak mám rezervný, napíš SS dohodneme...
06.10.2022 - 17:51:24
11
keyboard_arrow_up