vcera som upgradoval firmware na motor shimano steps e 8000 cez mobilnu aplikaciu e tube,ale bohuzial mi seklo aktualizaciu na 93 percentach,neviem dovod ale nestalo sa mi to este. Tak som vypol baterku a odvtedy mi nefunguje motor,respektive nekomunikuje s displejom ani ovladacom. Bateria po zapnuti svieti,displej uz nie, takze si myslim ze ak neprebehla aktualizacia na sto percent tak nejako zblblo motor
budem vdacny za kazdu radu mozno aj do buducna :
posledný komentár: 27. 5. 2025 o 17:42
Vsetko co koho napadne som robil
Tak riesim novy motor cez predajnu kde som bajk kupil.Aj ked asi bude drahsi ako cez ebay,ale mam aspon klud 2r v pripade problemov vyreklamovat. Oslany mam za rohom.
Presne ako pises. Najprv W013, trosku divne zvuky v motore. Potom sa to rozbehalo a klud a o tyzden zo dna na den e010.
Motor som otvoril. Vnutri ako novy. Okrem loziska na kluk. hriadeli. Malo uz mierny vakel, ale nic hrozne.Na to ze 35tis. km som cakal vetsiu hrozu. Mozno keby som ho vymenil skor... ten vakel mozno posahal tu cast s tym snimacom. kurnik.15e lozisko a skoda za 900e...ze by? hmm. vidis, teraz ma to napadlo.. to bude podla mna ono. Inak sa to nema ako pokazit, jedine ze by Shimano tam spravilo nejke kurwitko
Pisem hore .."Mozno keby som ho vymenil skor... " Cize som ho hned po vyskyte E010 vymenil. Bohuzial nie este skor, po vyskyte W013,lebo to potom zmizlo a motor siel ok. A o tyzden báác E010.Ticha smrt
Takze odporucam vsetkym, pokial mate vakel na klukovej oske co najskor vymenit to lozisko 61805-2RS1 - https://www.predajlozisk.sk/product/1319/61805-2rs1-skf 15e alebo mozno kvalitnejsie ENDURO - https://eshop.valiveloziska.sk/loziska-enduro/27221-lozisko-61805-llb-c3-a5-enduro.html.
Ide dole lavou zadnou len sklepanim cojaviem za pomoci zveraku, nasrtc. kluca a pod.
Moj motor ma 35tis. km jazdene celorocne. Vnutri ako novy. ostatne loziska. Okrem vyssie spominaneho loziska. Je zbytocne kupovat celu sadu. Aj tak na to treba stahovak a panta s tym to menit preventivne. Aj tie ihlickove na tej oske vyzeraju byt ok. Maximalne vymenit to jedno co sa len prstami da vymenit.K25X29X10-A-3-5 , hlavne ze made in Slovakia ale zaboha take vygooglit na sk weboch predajcov lozisk.sranda. Z tohoto webu https://www.tiendamtb.com/en/shimano-ebike/2048-shimano-motor-bearings.html#/bearing-pls00626 je to to PLS00626.
S tou vazelinou ... ono to funguje aj opačne, že potom nepustí prípadnú vlhkosť z ložiska von.
Aj umývanie bicykla s prúdiacou vodou nieje dobré pre bicykel všeobecne. Tá zatečie všade.
Existujú ložiská ktoré majú kontaktné krytie napr. NSK s označenim DDU (miesto RS), majú síce trošku väčší odpor, nie však viac ako prachovka na kolesovom náboji. A tie ložiská sú prachotesné.
Ten prach sa cez RS krytovanie dostane ľahko. To ložisko ako aj reťaz na prevodníku je pod priamym náporom špiny a prachu z predného kolesa. Krytovanie v tejto oblasti stredu by mohlo pomôcť aj životnosti reťaze.
...a čo bolo skôr v ložisku ....vazelína alebo voda ?
....DDU a RS je jedno a to isté....každý velký výrobca ložisk má svoje vlastné značenie
S jednou. Ma teraz 69% kapacity (262cyklov ukazuje Stunlocker). Novu som kupil len nedavno.
Asi oblednám tie kontakty na batériu, lebo to bolo prvé, čo diagnostika zistila. Nasratý som jak brigadýr