To teraz len fabuluješ, alebo to súd takto bude brať? Lebo dvojičky sú už povolené, keď ide skupina 6 a viac cyklistov. Tu síce nebola taká skupina, ale to nič nemení na tom, že zabil dvoch.
Našuškávam obhajcovi v kontexte na príspevok, ktorý predchádzal môj
Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
Už som počul taký názor (žartom povedaný), že keď chodca zrazí auto pri prechádzaní cez priechod, tak vlastne porušil toto ustanovenie, lebo nemohol bezpečne prejsť (keďže bol zrazený). Takže prakticky každý zrazený chodec na (neriadenom) priechode porušil zákon
(Je to samozrejme blbosť.)
Ja dávam. Ale zaujímavejšie je, ako sa v takom prípade správajú vodiči áut idúcich v mojom smere. Nie vždy je pravidlom, že tí, čo idú za mnou, tiež zastavia. Niekedy dokonca prejde aj niekoľko (5,6,7...) áut, ja stojím pred priechodom, dávam prednosť chodcovi, ten už je vozovke, stojí, čaká a nič... Najhoršia je v tomto u mňa Štefánikova v Bratislave, dva pruhy v jednom smere a pod stromami, podľa mňa mnohí horšie vidia a tým to je.
Už som počul taký názor (žartom povedaný), že keď chodca zrazí auto pri prechádzaní cez priechod, tak vlastne porušil toto ustanovenie, lebo nemohol bezpečne prejsť (keďže bol zrazený). Takže prakticky každý zrazený chodec na (neriadenom) priechode porušil zákon
(Je to samozrejme blbosť.)
To nie je nazor, to je zakon. A ka je pred chodcom dostatocna brzdna draha a vozidlo dodrzalo MPR a aj tak nedokazalo zastavit tak je to ako hovoris. Bol zrazeny lebo porusil zakon.
§ 53
(1) Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, miesto na prechádzanie, nadchod alebo podchod. Na priechode pre chodcov a na mieste na prechádzanie sa chodí vpravo. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, ak prichádza vozidlo s právom prednostnej jazdy; ak sa chodec nachádza na vozovke, musí takémuto vozidlu bez meškania uvoľniť priestor na prejazd. Chodec je povinný umožniť električke plynulý prejazd.
(2) Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Iným účastníkom cestnej premávky ako chodcom je používanie priechodu pre chodcov zakázané, ak v § 55a ods. 2 nie je ustanovené inak.
(3) Mimo priechodu pre chodcov sa smie cez vozovku prechádzať len kolmo na jej os. Chodci smú prechádzať cez vozovku mimo priechodu pre chodcov, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonútia ich vodičov na zmenu smeru alebo rýchlosti jazdy.
(4) Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode pre chodcov i mimo neho. Chodec nesmie prekonávať zábradlie ani iné zábrany.
Moja obľúbená téma
Občas sa to stáva aj mne. Skrátka zabudnem prepnúť z automatických svetiel na normálne. Je pre mňa nepochopiteľné, že denné svietenie sa týka iba predných svetiel a nie aj zadných. Keby to aspoň bolo nejako nastaviteľné užívateľsky (myslím, že iba Dacia to má...?).
Inak, je to trošku aj chyba osvety. Ja som prešiel z auta s normálnym svietením (kde som mal skrátka zapnuté stretávačky a teda aj zadné obrysovky celý deň) na auto s automatickými svetlami - a nikde v dokumentácii som sa neodzvedel, že pri dennom svietení nesvietia zadné obrysovky. Mne aj mojej žene to nezávisle na sebe trvalo pár týždňov, kým sme si to uvedomili. A pokiaľ viem, tak sa to absolútne nespomína ani v autoškole, pýtal som sa už piatich nedávnych absolventov a všetci mi povedali, že o tom v AŠ nepočuli ani slovo.
Len pre inšpiráciu. Stal som na semafore pri patronke (isiel som z Velocity). Predo mnou mestski fizli. Ostre oko si vsimne tabulku vlavo ( nie ze by tam musela byt. Co myslite, dali prednost autu co islo od IBM rovno k nam? 😁
Zipsik neuvádzam to ako výhovorku, ale ako fakt. Nijako nespochybňujem, že je to chyba a preto nemám potrebu sa vyhovárať
Som si však istý, že značná časť bežných vodičov, ktorí vnímajú auto iba ako užívateľský predmet a nie ako predmet záujmu, ani netušia, že pri dennom svietení im nesvietia zadné obrysovky a že v hmle sa im "automatika" neprepla na stretávačky. Skrátka majú za to, že automatické svetlá sú niečo ako automatická prevodovka alebo ako automatické zavlažovanie trávnika, teda "automatika = nemusím sa starať".
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
[tag]
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
???
Sadnem do auta, je tma, tak zapínam stretávačky po naštartovaní... Jazdím, stmieva sa, tak zapnem stretávačky.
Ty keď jazdíš, zapínaš stretávačky až keď je čierna tma???
Zipsik neuvádzam to ako výhovorku, ale ako fakt. Nijako nespochybňujem, že je to chyba a preto nemám potrebu sa vyhovárať
Som si však istý, že značná časť bežných vodičov, ktorí vnímajú auto iba ako užívateľský predmet a nie ako predmet záujmu, ani netušia, že pri dennom svietení im nesvietia zadné obrysovky a že v hmle sa im "automatika" neprepla na stretávačky. Skrátka majú za to, že automatické svetlá sú niečo ako automatická prevodovka alebo ako automatické zavlažovanie trávnika, teda "automatika = nemusím sa starať".
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
Jaaaj takze po novom ospravedlnujeme idiotov neschopnych vsimat si vlastnu palubovku ze sak to su len “bezni vodici” hej? ???
Neznalost neospravedlnuje! Lebo toto nieje o pohodlnosti, toto je o ignorancii….
???
Sadnem do auta, je tma, tak zapínam stretávačky po naštartovaní... Jazdím, stmieva sa, tak zapnem stretávačky.
Ty keď jazdíš, zapínaš stretávačky až keď je čierna tma???
Nie, naopak, ja mám svetlá zapnuté stále. Už desaťročia. Predtým to boli stretávačky - buď som ich zapínal pri každom štartovaní alebo boli automatické s naštartovaním auta. Teraz denné svietenie s automatickým prepínaním na stretávačky, ktoré funguje veľmi dobre - okrem hmly.
Jaaaj takze po novom ospravedlnujeme idiotov neschopnych vsimat si vlastnu palubovku ze sak to su len “bezni vodici” hej? 🙈🙈🙈
Neznalost neospravedlnuje! Lebo toto nieje o pohodlnosti, toto je o ignorancii….
Nikoho neospravdlňujem, iba opisujem stav.
A nie je to o ignorancii. Ľudia, ktorých stretneš s denným svietením v hmle, nemajú zapnuté stretávačky (a prípadne aj hmlovky) nie preto, že majú v paži (to by bola ignorancia), ale preto, lebo ich to skrátka nenapadne. Ako som napísal vyššie: žijú v tom, že keď majú automatické svetlá, tak sa nemusia o nič starať, pustia to z hlavy.
Len pre inšpiráciu. Stal som na semafore pri patronke (isiel som z Velocity). Predo mnou mestski fizli. Ostre oko si vsimne tabulku vlavo ( nie ze by tam musela byt. Co myslite, dali prednost autu co islo od IBM rovno k nam? ?
A co sa zrazili ? Obmedzili ci ohrozili auto iduce oproti ?
Chodim inak tadil autom zo zahoria, za tmi po bikovani smer patronka. Takmer vzdy ked stojim na tej krizovateke, ide neosvetleny cyklista zo zeleznej. To ze odrazky na biku su pre deti chapem, ale preco si nemoze kupit aspon 2E svetlo a vozit ho pre pripad, ze sa zabudne na pive s borovickou u slivu dlhsie ?
A nie je to o ignorancii. Ľudia, ktorých stretneš s denným svietením v hmle, nemajú zapnuté stretávačky (a prípadne aj hmlovky) nie preto, že majú v paži (to by bola ignorancia), ale preto, lebo ich to skrátka nenapadne. Ako som napísal vyššie: žijú v tom, že keď majú automatické svetlá, tak sa nemusia o nič starať, pustia to z hlavy.
Jasne ze to je o ignorancii… ignoruju manual. K autu… absolutne ignoruju fakt ze stretavacky by im mali svietit na palubovke ked su zapnute… tj. Ak sa pri automatike na palubovke pocas hmly nerozsvietia stretavacky tak to treba KUA riesit manualne! Ale ignoranti neriesia….
Skúsim ešte raz: neignorujú manuál. Skrátka si myslia, že ak majú automatické svetlá, tak tie riešia všetko za nich.
To, čo sa tebe zdá krištálovo jasné a samozrejme, je pre nich niečo úplne neznáme. Kúpili si auto s automatickými svetlami a tak si myslia (nie "ignorujú manuál") že to auto to bude riešiť za nich a pustia to z hlavy - to auto rieši "za nich" plno iných, pre nich nepochopiteľných vecí, tak prečo by sa mali zaujímať práve o svetlá? A nikto im to nikdy nepovie, nesledujú ani mtbiker ani motoristické relácie či podcasty, kde sa petrolheads navzájom ubezpečujú, akí sú múdri a ako sú ostatní ignoranti. Už sú naučení, že auto spomalí či zabrzdí za nich (adaptívny tempomat, núdzové brzdenie), že auto im vždy zapípa, keď opustia pruh alebo keď majú niekoho v slepom uhle, že auto si samo radí, samo si prerušovane brzdí, že auto im samo pípa či dokonca zastaví, keď sa priblíži pri cúvaní k prekážke, ba dokonca že už aj úplne samé zaparkuje, auto im ukáže, kedy majú ísť do servisu a kedy majú mäkké gumy... nemajú prečo vedieť, že auto si samo neprepína v hmle svetlá. A to ešte nie je najhoršie - spoznal som už nejedného šoféra, ktorý bol prekvapený, že môže dostať šmyk aj keď má 4x4 a/alebo EPS ...
Je to výsledok komunikácie, ktorý je dnes bežný - ľudia nečítajú dlhé texty, nevedia pochopiť prečítaný text, čítajú iba titulky, ťažšie filmy prepínajú, veria marketingu ... a to sa odzrkadluje aj v šoférovaní.
Len nedávno tá pani, ktorá zabila autom 1,5-ročné dievčatko, uviedla, že si myslela, že tam, kde ona kvôli kapote svojho gigantického SUV mercedesu nevidí, sa pozerá auto za ňu a zabrzdí za ňu... a takých je značná časť šoférov.
Manuál ku klíme na r320 ma cez 300 strán. Podobne ku rádiu s navi etc. Ku samotnému autu to bude tiež veľa, neviem presne, ale mam ho stiahnutý, keď potrebujem info o poistkach, ziarovkach atď. Tiež ma neštandardné umiestnenu baterku, čiže aj štarty cez kábel majú svoj rád. Ale nečítal som to ani náhodou. So štartom idú automaticky stretávacky a v hmle už ďalej operujem s hmlovkami manuálne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Našuškávam obhajcovi v kontexte na príspevok, ktorý predchádzal môj
Už som počul taký názor (žartom povedaný), že keď chodca zrazí auto pri prechádzaní cez priechod, tak vlastne porušil toto ustanovenie, lebo nemohol bezpečne prejsť (keďže bol zrazený). Takže prakticky každý zrazený chodec na (neriadenom) priechode porušil zákon
(Je to samozrejme blbosť.)
https://www.cas.sk/clanok/2727887/nevidiaca-julia-s-policiou-skusali-slovenskych-vodicov-kolko-soferov-jej-zastavilo-na-priechode-alarmujuce-vysledky/
Ja dávam. Ale zaujímavejšie je, ako sa v takom prípade správajú vodiči áut idúcich v mojom smere. Nie vždy je pravidlom, že tí, čo idú za mnou, tiež zastavia. Niekedy dokonca prejde aj niekoľko (5,6,7...) áut, ja stojím pred priechodom, dávam prednosť chodcovi, ten už je vozovke, stojí, čaká a nič...
(Je to samozrejme blbosť.)
To nie je nazor, to je zakon. A ka je pred chodcom dostatocna brzdna draha a vozidlo dodrzalo MPR a aj tak nedokazalo zastavit tak je to ako hovoris. Bol zrazeny lebo porusil zakon.
§ 53
(1) Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, miesto na prechádzanie, nadchod alebo podchod. Na priechode pre chodcov a na mieste na prechádzanie sa chodí vpravo. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, ak prichádza vozidlo s právom prednostnej jazdy; ak sa chodec nachádza na vozovke, musí takémuto vozidlu bez meškania uvoľniť priestor na prejazd. Chodec je povinný umožniť električke plynulý prejazd.
(2) Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Iným účastníkom cestnej premávky ako chodcom je používanie priechodu pre chodcov zakázané, ak v § 55a ods. 2 nie je ustanovené inak.
(3) Mimo priechodu pre chodcov sa smie cez vozovku prechádzať len kolmo na jej os. Chodci smú prechádzať cez vozovku mimo priechodu pre chodcov, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonútia ich vodičov na zmenu smeru alebo rýchlosti jazdy.
(4) Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode pre chodcov i mimo neho. Chodec nesmie prekonávať zábradlie ani iné zábrany.
Občas sa to stáva aj mne. Skrátka zabudnem prepnúť z automatických svetiel na normálne. Je pre mňa nepochopiteľné, že denné svietenie sa týka iba predných svetiel a nie aj zadných. Keby to aspoň bolo nejako nastaviteľné užívateľsky (myslím, že iba Dacia to má...?).
Inak, je to trošku aj chyba osvety. Ja som prešiel z auta s normálnym svietením (kde som mal skrátka zapnuté stretávačky a teda aj zadné obrysovky celý deň) na auto s automatickými svetlami - a nikde v dokumentácii som sa neodzvedel, že pri dennom svietení nesvietia zadné obrysovky. Mne aj mojej žene to nezávisle na sebe trvalo pár týždňov, kým sme si to uvedomili. A pokiaľ viem, tak sa to absolútne nespomína ani v autoškole, pýtal som sa už piatich nedávnych absolventov a všetci mi povedali, že o tom v AŠ nepočuli ani slovo.
Tak toto je velmi zla vyhovorka… lebo v sutoskole sa uci ze pocas hmly nemas jazdit na dennom svieteni ale na stretavackach…
Je hmla, nevidim na palubovke rozdvietene stretavacky… zapinam… problem s nesvietiacim zadkom zmizne ? take je to jednoduche….
Som si však istý, že značná časť bežných vodičov, ktorí vnímajú auto iba ako užívateľský predmet a nie ako predmet záujmu, ani netušia, že pri dennom svietení im nesvietia zadné obrysovky a že v hmle sa im "automatika" neprepla na stretávačky. Skrátka majú za to, že automatické svetlá sú niečo ako automatická prevodovka alebo ako automatické zavlažovanie trávnika, teda "automatika = nemusím sa starať".
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
Aj včera popoludní za dažďa... A policajtov nikde
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
???
Sadnem do auta, je tma, tak zapínam stretávačky po naštartovaní... Jazdím, stmieva sa, tak zapnem stretávačky.
Ty keď jazdíš, zapínaš stretávačky až keď je čierna tma???
Som si však istý, že značná časť bežných vodičov, ktorí vnímajú auto iba ako užívateľský predmet a nie ako predmet záujmu, ani netušia, že pri dennom svietení im nesvietia zadné obrysovky a že v hmle sa im "automatika" neprepla na stretávačky. Skrátka majú za to, že automatické svetlá sú niečo ako automatická prevodovka alebo ako automatické zavlažovanie trávnika, teda "automatika = nemusím sa starať".
Inak na mojom aute keď prepínam z automatiky na stretávačky, tak sa ide cez parkovačky a to je teda riadny opruz, keď to v tme prepínam a na okamih sa vypnú svetlá ... neviem, kde udělali soudruzi chybu.
Jaaaj takze po novom ospravedlnujeme idiotov neschopnych vsimat si vlastnu palubovku ze sak to su len “bezni vodici” hej? ???
Neznalost neospravedlnuje! Lebo toto nieje o pohodlnosti, toto je o ignorancii….
Sadnem do auta, je tma, tak zapínam stretávačky po naštartovaní... Jazdím, stmieva sa, tak zapnem stretávačky.
Ty keď jazdíš, zapínaš stretávačky až keď je čierna tma???
Nie, naopak, ja mám svetlá zapnuté stále. Už desaťročia. Predtým to boli stretávačky - buď som ich zapínal pri každom štartovaní alebo boli automatické s naštartovaním auta. Teraz denné svietenie s automatickým prepínaním na stretávačky, ktoré funguje veľmi dobre - okrem hmly.
Neznalost neospravedlnuje! Lebo toto nieje o pohodlnosti, toto je o ignorancii….
Nikoho neospravdlňujem, iba opisujem stav.
A nie je to o ignorancii. Ľudia, ktorých stretneš s denným svietením v hmle, nemajú zapnuté stretávačky (a prípadne aj hmlovky) nie preto, že majú v paži (to by bola ignorancia), ale preto, lebo ich to skrátka nenapadne. Ako som napísal vyššie: žijú v tom, že keď majú automatické svetlá, tak sa nemusia o nič starať, pustia to z hlavy.
A co sa zrazili ? Obmedzili ci ohrozili auto iduce oproti ?
Chodim inak tadil autom zo zahoria, za tmi po bikovani smer patronka. Takmer vzdy ked stojim na tej krizovateke, ide neosvetleny cyklista zo zeleznej. To ze odrazky na biku su pre deti chapem, ale preco si nemoze kupit aspon 2E svetlo a vozit ho pre pripad, ze sa zabudne na pive s borovickou u slivu dlhsie ?
A nie je to o ignorancii. Ľudia, ktorých stretneš s denným svietením v hmle, nemajú zapnuté stretávačky (a prípadne aj hmlovky) nie preto, že majú v paži (to by bola ignorancia), ale preto, lebo ich to skrátka nenapadne. Ako som napísal vyššie: žijú v tom, že keď majú automatické svetlá, tak sa nemusia o nič starať, pustia to z hlavy.
Jasne ze to je o ignorancii… ignoruju manual. K autu… absolutne ignoruju fakt ze stretavacky by im mali svietit na palubovke ked su zapnute… tj. Ak sa pri automatike na palubovke pocas hmly nerozsvietia stretavacky tak to treba KUA riesit manualne! Ale ignoranti neriesia….
To, čo sa tebe zdá krištálovo jasné a samozrejme, je pre nich niečo úplne neznáme. Kúpili si auto s automatickými svetlami a tak si myslia (nie "ignorujú manuál") že to auto to bude riešiť za nich a pustia to z hlavy - to auto rieši "za nich" plno iných, pre nich nepochopiteľných vecí, tak prečo by sa mali zaujímať práve o svetlá? A nikto im to nikdy nepovie, nesledujú ani mtbiker ani motoristické relácie či podcasty, kde sa petrolheads navzájom ubezpečujú, akí sú múdri a ako sú ostatní ignoranti. Už sú naučení, že auto spomalí či zabrzdí za nich (adaptívny tempomat, núdzové brzdenie), že auto im vždy zapípa, keď opustia pruh alebo keď majú niekoho v slepom uhle, že auto si samo radí, samo si prerušovane brzdí, že auto im samo pípa či dokonca zastaví, keď sa priblíži pri cúvaní k prekážke, ba dokonca že už aj úplne samé zaparkuje, auto im ukáže, kedy majú ísť do servisu a kedy majú mäkké gumy... nemajú prečo vedieť, že auto si samo neprepína v hmle svetlá. A to ešte nie je najhoršie - spoznal som už nejedného šoféra, ktorý bol prekvapený, že môže dostať šmyk aj keď má 4x4 a/alebo EPS ...
Je to výsledok komunikácie, ktorý je dnes bežný - ľudia nečítajú dlhé texty, nevedia pochopiť prečítaný text, čítajú iba titulky, ťažšie filmy prepínajú, veria marketingu ... a to sa odzrkadluje aj v šoférovaní.
Len nedávno tá pani, ktorá zabila autom 1,5-ročné dievčatko, uviedla, že si myslela, že tam, kde ona kvôli kapote svojho gigantického SUV mercedesu nevidí, sa pozerá auto za ňu a zabrzdí za ňu... a takých je značná časť šoférov.