Sú určite na väčšine, bez nich už neprejdeš cez STK. V dnešnej dobe je skôr výnimkou nákladné auto, ktoré tie zrkadlá, prípadne už aj kameru, nemá.
13.11.2022 - 10:02:45
01
OK, neviem, či väčšina či menšina, ale skrátka je ich plno a je ich dosť na to, aby už ľudia, platení za zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky, pochopili,že tá sa nezvyšuje rozdávaním reflexných pásikov po školách...
A keby autá, ktoré nemajú na 100% vykrytý mŕtvy uhol pred a na boku vozidla, nemali prechádzať cez technickú, tak máme prázdne cesty.
13.11.2022 - 10:39:35
00
Jaroh napísal:
Ako môžeš niekoho nazvať tupelom len preto, že nevie to, čo vieš ty?
Naozaj si myslíš, že 73-ročná pani niekde na dedine by mala ovládať problematiku mŕtvych uhlov veľký nákladných vozidiel?
A naozaj si si úplne istý, že nejakú chybu neurobil vodič náklaďáku, keď tú pani nazývaš tupelom?

Tento internet je fakt toxický ...

Ok, môžem preformulovať to tupelo na adepti na darwinovu cenu. Aj tá babka je stále svojprávna osoba, takže ako účastníčka cestnej premavky by mala aj pri jazde na bicykli predvídať. A hlavne poznať svoje povinnosti cyklistu. Osobne som za to aby bola medzi týmito ľudmi v rámci obecnej komunity robená osveta ako sa správať na ceste a hlavne by som im púšťal tie drastické videa, čo sa im môže stať aj u nás na ceste.
Žiaľ obmedziť im jazdu na bicykli nemôžeš ako môžeš odobrať vodičak starému človeku, ktorý neprejde vyšetrením u doktora, že je ešte spôsobilý viesť motorové vozidlo. Takže sa zatiaľ nedá eliminovať, že sa sami pripravia o život spôsobom jazdy a ignorovania byť videný, keďže osvetlenie a reflexné prvky im asi neladí ku kabátu.
13.11.2022 - 11:07:47
01
Ak aj naozaj urobila pani chybu (čo síce nie je isté, ale je to podľa mňa podľa fotografií vysoko pravdepodobné), tak ju skrátka nemôžeš nazývať ani tupelom, ani adeptom na darwinovu cenu. Je pravdepodobné, že skrátka ani netušila o nejakých mŕtvych uhloch. Nikdy nešoférovala nákladné auto, nemá odkiaľ vedieť, že ju šofér nevidel a že pri odbočovaní skrátka geometria nepustí a auto sundá všetko, čo má príliš blízko na boku. V Novom čase ani na Markíze sa to nedozvie.
Ak si aj svoju svoju zavinila sama, tak skrátka nie je a priori ani tupelo ani darwinistka. Skrátka mala smolu, bola na nepravom mieste v nepravý čas. To sa môže stať dnes aj tebe či mne.

Seniorom nemôžeš zakazovať bicykle, je to často ich jediný spôsob mobility, sú naň odkázaní a určite so nebudú všímať nejaké rady, aby na bicykli nejazdili. Môžeš akurát kričať na kompetentných, aby jednak budovali bezpečnejšie cesty, jednak aby zavádzali lepšie a lepšie technické prostriedky na elimináciu takýchto problémov a jednak aby robili skutočnú osvetu a nie rozdávali za drahé peniaze vysúťažené reflexné pásky :-(
Lenže je oveľa ľahšie sedieť za počítačom a označovať iných ľudí za tupelá, že ...
13.11.2022 - 11:19:41
03
Nákladné auto by som obiehal sprava jedine ak by som si bol na sto percent istý, že nemôže v danom momente spraviť žiadny manéver, ktorý ma ohrozí (teda napr. má červenú na križovatke, ktorá bude trvať ešte minimálne čas, ktorý potrebujem na obehnutie a prejazd k predsunutej stop čiare pre cyklistov) a zároveň budem mať ešte vždy možnosť úniku vpravo, ak by sa niečo stalo (napr. na chodník, teda nesmie byť vpravo žiadna pevná prekážka ako napríklad budova, zvodidlo či iné veľké vozidlo). Do určitej miery toto pravidlo dodržiavam aj vo vyhradenom pruhu pre cyklistov, ak by som v ňom mal predbiehať idúce veľké vozidlo pred križovatkou (nemôžem vedieť, či naozaj dá smerovku doprava, ak bude odbočovať).

Osveta je fajn a nie je dôvod ju nerobiť. Ale mala by byť doplnková s tým, že hlavná vec na znižovanie nehodovosti je dobrá infraštruktúra. Ak budú mať cyklisti v križovatke vlastný koridor, ktorý bude vedený tak, že sa do nejakého mŕtveho uhlu ani nebudú môcť dostať, tak sa eliminuje tento typ kolízií. Mať cyklistov v tom istom priestore s odbočujúcimi vozidlami, to je zaručený recept na nehodu uvedenú vyššie. Skôr či neskôr vedomú či nevedomú chybu niekto spraví, stačí počkať.

Na inšpiráciu video z kruhového objazdu, kde sú cyklisti vedení mimo. V takejto križovatke pravdepodobnosť zachytenia cyklistu kamiónom pri pravom odbočovaní klesá prakticky na nulu. Vo videu vidno aj pár nákladných áut a autobusov.
thumb_up0thumb_down

Lokalita je pri univerzite v Nijmegene.
13.11.2022 - 11:46:58
00
Aby sme tú inšpiráciu doplnili, tak nedávno vznikol prvý takýto podobný kruháč v Trnave:
https://goo.gl/maps/adX31uNTjd1e3tCA6

Takže sa to dá aj na Slovensku, len treba chcieť.

Ale hej, je jasné, že nemôžeme stavať "holandské" kruháče všade a tak či tak to ešte potrvá roky, ak nie desaťročia. Veľa sa dá vyriešiť aj dopravným značením a malými stavebnými úpravami, ale bohužiaľ úrady to zvyčajne podceňujú a cajti sú dokonca často proti, pretože to znižuje "plynulosť cestnej premávky"(našťastie už ich stanovisko nie je záväzné).
13.11.2022 - 11:54:52
01
JOLI napísal:
Cynicky sa tu dá konštatovať, že takýchto stareniek a dedkov ešte takto zahynie. Toto nie je nič výnimočné, keďže ľudia sú nepoučiteľné tupelá. Najlepšie by bolo im púšťať tie videá z Činy alebo Indie, kde je takýchto nehôd zaznamenaných desiatky, kde domiešavač alebo iný nákladiak rozjazdil kolesami skútristu alebo cyklistu, ktorý sa postavil vedľa nich pred križovatkou ako cez kopirák aj v tomto prípade. Nikdy by ma nenapadlo stáť vedľa nákladiaka na semafóre alebo stopke, keď viem, že nemá šancu ma vidieť alebo ja nemôžem vedieť ktorým smerom sa pohne v križovatke. Vždy ostávam či už za nákladiakom, autobusom, trolejbusom ak sú tesne pred križovatkou a jedine kedy idem dopredu ak je priestor bezpečne popri nich prejsť medzi vozidlom a obrubníkom a sú v kolóne ďalej od križovatky.


Tak tak, ale niektori chodci/cyklisti zjavne su proste blbi a im je uplne u prdele, ze nakladak ma kineticku energiu X krat vacsiu ako oni... Nie len raz mi cyklisti/chodci presli na cervenu na prechode, vsak co...
13.11.2022 - 12:52:52
00
Cyklista je rovnaký účastník cestnej premávky ako šofér. Má to ovládať. Neznalosť zákona neospravedlňuje.
13.11.2022 - 13:12:05
02
Ked si spomeniem na cyklistu ktoreho tatrovka mlela napravou 50m po odboceni na Kolibu pod zeleznicnym podjazdom… krv bola na ceste este tyzden…
13.11.2022 - 13:44:35
00
Jano1987, ty dlhodobo nechápeš, že tu nejde o zákony. Zákon je iba nástroj. Tu ide o životy, o zdravie a o prostredie, v ktorom žijeme - a je úplne jasne vidieť, že zákony nie sú dostatočným nástrojom na ochranu toho všetkého. Je treba pridať niečo viac. Trebárs aj bezpečnú infraštruktúru, ktorá čo najviac bráni chybám a znižuje ich následky. Osvetu a vzdelávanie - ale nie cez vysúťažené PR agentúry ministerstiev, ale na základe najmodernejších vzdelávacích prístupov. Obmedzovaním automobilizmu v kvantite, v priestore aj v parametroch. Uplatnením, priam vyžadovaním vždy najmodernejších technológií, postupov a poznatkov ... Nič z toho sa nedeje, všetci len voláte po zákonoch a zákonoch v naivne viere, že zákony niečo vyriešia - a ľudia hynú rovnako a prostredie, v ktorom žijeme, si zasierame tak isto stále rovnako.

Je veľmi pohodlné, omielať ako mantru stále dokola, že "cyklista je rovnaký účastník cestnej premávky ako šofér. Má to ovládať. Neznalosť zákona neospravedlňuje" a umyť si ruky, kliknúť na inú stránku, nechať to tak. Lenže to veci nijako nepomáha. Zákony sú nevyhnutné, inak by sme tu zvlčili, ale nevyhnutné je aj prijať, že nikdy nie je možné, aby všetci konali tak, ako to zákon vyžaduje. To skrátka nie je možné a preto tu musia aj iné nástroje. Je skrátka naivné očakávať, že pani 70+ niekde na dedine ovláda pravidlá cestnej premávky a je naivné očakávať, že nebude sadať na bicykel, keď jej bicykel pomáha. Tak uvažuj podľa toho a nie podľa "zákonov".
13.11.2022 - 14:25:16
02
JarohNiezeby som ho chcel obhajovat, na druhej strane je otazka, ci teraz komplet cela infrastruktura sa ma prebudovat (a to bude stat tazke miliardy) len preto lebo par ludi si nevie zapamatat par pravidiel... Skor tu by podla mna pomohla osveta a nejaka informacna kampan. Je mi tej pani luto ale zase bohuzial hlavne dochodcovia chodia niekedy jak bezprizorni. Keby sa im vysvetlilo (ako si mnohi mylne myslia) ze auto/vozidlo ich nie vzdy "vidi" (z milion roznych dovodov ale to si niektori fakt myslia) tak toto by mohlo zabranit nestastiam ovela viac ako teraz zbytocne liat tazke prachy kvoli par ludom
13.11.2022 - 14:45:32
00
Jaroh takže ak tá istá 70 ročná pani sadne do auta a zrazí ma na prechode napríklad, lebo sa menili pravidlá, tak je to OK, lebo sa to nemala kde dozvedieť, lebo to na Markíze nedávali. Krásny argument. Za posledných 7 dní, či koľko, 3 chodci len v BA zrazený hrubým porušením pravidiel chodcami. Keby to bolo chybou šoférov, už je tu ďalšia policajná akcia. Spravili chybu chodci? Ticho, nič sa nerieši.
13.11.2022 - 16:29:18
00
Vodiči motorových vozidiel dokázali, že ovládajú pravidlá cestnej premávky záverečnou skúškou v autoškole a vodiči motorových vozidiel nad 3.5t to navyše dokazujú každých päť rokov na kvalifikácií a každoročne na pravidelnom preškoľovaní... Vodič motorového vozidla nad 3.5t má pri balíček kariet dokazujúcich jeho kvalifikáciu. Chodec a cyklista nemusia dokazovať nič, a všetci to vedia, napriek tomu na to neberú ohľad a vinia ich... To ako keby som malému dieťaťu vyčítal, že neovláda jadrovú fyziku...
13.11.2022 - 16:57:55
05
Kde v beznom zivote potrebujes jadrovu fyziku? Ty ju ovladas? Babka mala smolu. Stala tam kde nemala.
13.11.2022 - 17:41:03
00
corsair napísal:
Pozrime sa... Krtkovia chcú učiť orla lietať...
Bez urážky...

Mŕtve uhly na nákladnom aute sú okolo kabíny vykryté zrkadlami. A ostáva len ich správne nastaviť. Majú mi nastavovať zrkadlá okoloidúci? Zo sedadla vodiča vidím v zrkadlách celý pravý bok odpredu dozadu a 1-1.5m pred kabínu+ celý ľavý bok... Je to zodpovednosť a na tú sú šoféri nad 3.5t každý rok školení

dal si mi chrobáka do hlavy,nespomínam si či mala LIAZ-ka s ktorou som jazdil v autoškole to spätné zrkadlo naľavo vpredu v ktorom vidieť pred kabínu...
13.11.2022 - 17:45:43
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up