Odblokovanie nič nerieši, aj tak vyššie rýchlosti neodpedálujen - nemám na to bicykel 2.8 pneu váha atď, dojazd si viem predĺžiť tou druhou baterkou, o to mi nešlo, len taká moja úvaha, že kam smerujem kondične. Bikeri čo s nimi chodím sú kamoši, to si ma len tak doberajú aby to tu nevyznelo, že chodím s dákymi chrapúňmi alebo čo.
21.09.2022 - 15:46:52
00
Tu v tomto videu tvrdi, ze na ebiku lepsie trenuje ako na klasike.
https://youtu.be/fAYS3yi2UAY?t=2213
---

Co sa tyka toho, ze Ebike spolu s klasikou, tak velmi zalezi od profilu trate. Ak mas male stupaky tak vahu Ebiku pocitis. Tam si s klasikou rychlejsi, samozrejme zalezi aj aku si da Ebiker dopomoc ale potom zas musis viac riesit baterku.
Idealne je to nemiesat, tak to robim ja, ale ak mas proste slabsiu kondicku, zdravotne problemy, svoje roky atd, tak chapem, ze uz ten Ebike potrebujes aby si s nimi vladal a uzil si to.
---

Co mam ja odskusane, ked ideme viaceri, tak idealne su tu v Malych Karpatoch, Rakusko trasy tak 50-75 km. Vyskove 600 - 1000m. Celkovy cas aj s nejakym posedenim v bufete 4-6 h
(napr. : https://sk.mapy.cz/s/cakevokabu
https://sk.mapy.cz/s/lonocosoka

Mozno sa to zda malo, ale treba si uvedomit, ze nejdeme autom pod kopec ale si tam doslapeme. (10-15 km)
Proste sa prisposobim skupine lebo kazdy ma inu kondicku inak pouziva dopomoc a tym vybija baterku.

Ak idem sam, tak nemam problem dat vyskovych aj viac. Proste si nalozim =)
Len ja nie som "trailista". Teda 3-5min zjazd 200-300vm a potom hore a par krat dokola. To ma nejak nelaka a nechcem sa na stare kolena dolamat =)
V zivote som to nejazdil a zacinat teraz, na to sa uz necitim.
Nejake lahsie, stredne traily som samozrejme prešiel.

Mna skor bavi brat to ako vylet a uzit si to. Proste nie som na extrem sport adrenalin.
---

Celkovo, Ebike ma svoje plusy.
Clovek toho viac pobeha za kratsi cas. Co je dnes pre mnohych velke plus.
Ked je narocnejsi vyslap, dopomoc sa hodi =)
23.09.2022 - 17:32:56
13
Porovnávať odjazd bez relevantných údajov wattmetra z kluky je bezpredmetné.
Včera som na svojej "obvyklej " trase neminul ani 1% z baterky...
Síce to trvalo hore dlhsie,proste som šiel pomalšie,ale dole to bolo rozhodne menej unavne/náročné.
A ani po návrate som sa necítil viac "vyšťavený"?

Prílohy:

Screenshot_20221007-054557_Locus Map Classic.jpg
Screenshot_20221007-054557_Locus Map Classic.jpg 74.07 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20221007-054605_Locus Map Classic.jpg
Screenshot_20221007-054605_Locus Map Classic.jpg 54.54 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20221007-054243_Gallery.jpg
Screenshot_20221007-054243_Gallery.jpg 260.86 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20221007-054213_Gallery.jpg
Screenshot_20221007-054213_Gallery.jpg 313.38 KiB thumb_up0thumb_down

07.10.2022 - 06:02:06
00
Keďže predsalen "páliť eletrinu " je zábavnejšie ako hrdinstvo na analogu mam dva posledné výjazdy na "novom koni"....
PW-ST ,baterka630Wh a už aj s percentičkami.
Prvé je na ch p Magurou a druhe je kolečko okolo Valcianskej doliny.

Prílohy:

Komentár súboru: Jeden smer...
Screenshot_20221114-045543_Locus Map Classic.jpg
Screenshot_20221114-045543_Locus Map Classic.jpg 54.09 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Vrcholová ch p M
20221112_123200.jpg
20221112_123200.jpg 262.01 KiB thumb_up0thumb_down

20221112_122959.jpg
20221112_122959.jpg 446.88 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Cieľová ch p M
20221112_160213.jpg
20221112_160213.jpg 244.11 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Cieľová Valča
20221113_171533.jpg
20221113_171533.jpg 225.46 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Vrcholová Valča
20221113_150437.jpg
20221113_150437.jpg 286.06 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Vrcholová Valča
Screenshot_20221113-150420_Locus Map Classic.jpg
Screenshot_20221113-150420_Locus Map Classic.jpg 84.87 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20221114-045614_Locus Map Classic.jpg
Screenshot_20221114-045614_Locus Map Classic.jpg 51.66 KiB thumb_up0thumb_down

14.11.2022 - 05:16:01
00
baterii je viac druhov
36 V 630 W a podobne
48 V 400 W a podobne . tú mám ja a je to panasonic .
výrobca baterii - panasonic , LG alebo samsung .
motory sú trojfázové a sú striedavé . postačí pozrieť na konektor , kolko je tam pinov (6 - 9) .
motory majú , môžu mať , max odber 3 A . to platí pre motory(48 V ) až do 1000 W. u 36 V aj 4 A . riadiaca jednotka viac nepustí .
stačí sa pozrieť na kábel . hrúbka asi tak 6 mm a v ňom 9 káblov . viac ako 3 A , by to už mohlo zhorieť .
48 voltový motor môže mať bateriu aj 36 V . aj naopak je to možné . nič sa nestane , len sa zníži životnosť motora . výrobcovia udávajú niekoľko stoviek nabíjacích cyklov . 500 ? 800 ? . majú pravdu . nám sú také hodnoty na dve veci . po 300 cyklov nabitia telefonu vám kolko vydrží ?
a teraz k veci .
mám e fat bike 26 x 4.0. váha aj z doplnkami je asi 35 kg . moja váha 120 kg . pohon je na zadnom kolese . dá sa použiť ako kolobežka . čistý elektrický dojazd je asi 24 km . samozrejme na rovine .
mám na e biku za dva roky najazdené 5430 km . bateria je , bola nabíjaná 35 x . musel som sa naučiť používať ho ako kolobežku , cez tak zvaný rýchlopal .
lebo :
pass 1 je nastavený na 15,5 km .
do strmého kopca a po zvažnici je to nemožné . uvediem cestu , martin - nolčovo a hybaj hore 17 km do kopca .
7km bol asfalt . až som došiel hore bateria bola vyklepaná na 70 % . dôvod je ten pass 1 .
môj systém jazdenia je , že použijem akceleráciu motora na rozbehnutie (aj križovatky ) a zvyšok ťahajú nohy . ak už teda spomalím , použijem ten rýchlopal , ale len na pár sekúnd , aby som vypomohol nohám ,porípadne si jemne pridám ,aby to pomohlo nohám .
druhý príklad uvediem , strečno , terchová . do kopca som išiel asi 8-10 km rýchlosťou . z baterie som minul asi 5 % . nohy to zvládli . ak sa teda niekde potrebujem dostať čo najrýchlešie , vtedy použijem aj pass3 .

všetko záleží od štýlu jazdy ,váhy jazdca a kto s kým kde , ako rýchlo a v ktorom ročnom období .
na výlety chodím na 70 % sám . idem svojím tempom . nikde sa neponáhľam .
a to posledné-k rýchlosti . mám to nastavené na pass 3 ,kde je max rýchlosť 26,5 km. až idem dolu z kopca viac ako 42,8 km/h mi neukáže . to je konečná .
15.11.2022 - 19:39:52
00
"motory majú , môžu mať , max odber 3 A . to platí pre motory(48 V ) až do 1000 W. u 36 V aj 4 A . riadiaca jednotka viac nepustí .
stačí sa pozrieť na kábel . hrúbka asi tak 6 mm a v ňom 9 káblov . viac ako 3 A , by to už mohlo zhorieť ."
oneeeee - nepravda

Ak to zjednodusim, to by si mal pri 50 V a 3 A prikon 150 W. To by ti motor velmi nepomahal.
Ano fazovy prud je nieco ine, ale urcite je tam o hodne viac ako 3 A pri plnom vykone.

K tomu kablu, su v nom 3 hrubsie (silove - fazove) + mozu byt (ale nemusia) 5-6 tenkych (signalnych).
Tie hrubsie mozu mat 1,5 az 2,5 mm2 a pri ich dlzke v pohode 10 A ani sa nezahreju.
16.11.2022 - 14:42:19
00
Aby to bolo v spravnem vlakne.

Sorcerer:
Ja sa neporovnavam =)
Len som odpovedal na tvoj prispevok kde pises:

"Red ale keď prejdeš väčšinu trasy za svoje, údaje o dojazde sú veľmi skreslené, takto môže byť dojazd neobmedzený. za svoje sa samozrejme dá, ale je to nuda, nízka priemerka a koniec koncov, keby som chcel jazdiť za svoje nezaobstarám si ebajk. ..."

https://www.mtbiker.sk/forum/post1948188.html#p1948188

Tak som bol zvedavy na Tvoje priemerky, pozrel si tvoj cyklovylet (akurat ten co tam mas teraz fotky) a mas taku istu priemerku ako ja = podla teba nuda.

Odporucate mi jazdit na biobiku a naco mi je ebike ked idem na OFF.
Mam aj biobike a najazdim na nom viacej ako na ebiku.
Len nenajazdim tolko vyskovych metrov za taky cas ako na ebiku.

Moje udaje nie su skreslene. Pretoze idem na ECO ked ten motor pouzivam.
Ked pojdem po rovinke alebo dole kopcom, ukaze mi to 10 km na ECO a sliapal som tak 3-5% z toho ako ked idem do kopca.
Idem 18 km dole kopcom a po rovine aby som prisiel domov z hor a mam si zapinat ECO?
Ukaze mi to 10 km na ECO dole kopcom miesto spravne 10 km OFF, lebo som nemal dovod slapat dole kopcom.
Vsak Ty tiez, ked ti dojde baterka na rovinke, za predpokladu, ze mas len jednu, nezahodis bike do jarku a nebudes hladat nabijacku ale si to odslapes za vlastne.
Ked pojdes 20 km vzdialenost priemerkou 22 kmh a ja 18 kmh tak rozdiel bude 12 min. A mozno aj menej lebo ta dobehnem v meste na krizovatkach a priechodoch.

Navyse na vela miestach v horach sa ale tiez neda ist rychlo, obojsmerne singletraily ako napr. u nas objazd 3 Konskych hlav.
---

Je to moj prvy ebike tak chcem vediet realne co dokaze nastupat v kopcoch s dopomocou.
Ebike mam do kopcov nie na rovinku.
Nechcem sa spoliehat na druhych, ked uz mi cyklocomp poskytuje tie data tak si to odsledujem sam.
Ak budem niekedy kupovat dalsi, tak budem vediet, aku baterku potrebujem, co s nim dokazem prejst a akym stylom.
---

Uz som to tu pisal, ze dojazd je individualny. Preto skor preferujem hodnotu u MT ebiku, vyskove metre.
Na rovinkach s mestskym ebikom zas dojazd.
Niekto ma pripomoc zapnutu stale, niekto si rad sliapne aj za svoje ako ja.
Ked bol novy, na zaciatku som skusal aky je rozdiel ist na rovinke na ECO, ci za svoje a zistil som, ze som nepoznal rozdiel ked som vypol motor.
Tak chodim na OFF. Nebavme sa o protivetre niekde na hradzi na otvorenej rovine pri Dunaji kde fuci stale.
Pripadne co tu ukazujem niekedy statistiku tak neratajte tie useky co som isiel v off a mate dojazd len cisto na dopomoc.
---

V sukromnej sprave som Ti ukazoval priklad mna a o 20kg tazsieho kamarata, ktory si zo zaciatku myslel, ze vsak mam ebike s EP8/ 630 Wh tak dam vsetko, lebo mu to ukazuje dojazd na ECO 178 km, na TRIAL 89 km.
Ked mu v horach dosla baterka a to sme presli tak 40km, ~ 1200 vm, tak nechapal.
Povedal som mu, ze ak chce davat viac vyskovych metrov, so svojou vahou a kondickou bude potrebovat este jednu baterku. (Priemerne daval tak 1000 - 1200 vm / 100% baterky)
Co odmietol.
Tak tu bola druha moznost, jazdit mojim stylom, teda aj v OFF a zrazu spravil na 82% baterky 1730 vm.
A nebola to nuda.
Navyse teraz zacal upravovat stravu, zacal cvicit, hybat sa (chce zlepsit kondicku) a chce zhodit aspon 10 kg.
---

Takze ja vam tu ukazujem alternativu, ze aj vy ostatni dokazete nastupat aj viac, ked si usetrite baterku na kopce.
Ale ked to chcete mat zapnute stale, na rovinke, dole kopcom je to vasa vec a ja vas za to neodsudzujem.
Ale pochopte aj mna, ze ja mam tento styl a vyhovuje mi.
Nepotrebujem tu citat "mudra", ze naco mi je ebike a pod.
Mam aj celoodpruzeny biobike a najazdim na nom viacej km ako na ebiku. (Napr. dnes 74 km. Isiel som s kamaratom co nema ebike)
Len nenajazdim tolko vyskovych metrov za taky cas ako na ebiku.
Takze tahat biobike ked idem s ebikerom mi tiez nedava zmysel.
Ked som este nemal ebike tak som tak parkrat bol a bolo to nanic.
13.06.2023 - 19:20:05
00
Nuz ja to mam tak ze celodenne trasy alebo nad 60km a 1200v.m. Chodim radsej na biobiku. Je to menej otravne ako jazdit furt na ubrate eco a kukat na zostatok baterky a jedinu energiu co potrebujem si kupim alebo nesiem so sebou :) Teraz v lete som uz nebol na elektricke ani nepamatam, asi by som ju mal vyvetrat, zato celu jar a zimu som ju mlatil. Uz ma to aj nudilo stale tie iste trasy tu na Zobori a okoli mlet, uz som mal secko obehane 10x. Velmi dobre je ist na biobiku a pozicat svoj ebike nejakemu kamosovi co nema taku kondicku. Teraz si davam oddych od ebiku (zas mam aj noveho stumpyho...) a na jesen sa zase zacne baterkova sezona.
13.06.2023 - 19:31:14
00
https://www.strava.com/activities/2662414833
13.06.2023 - 21:05:57
01
Red1 pozrel si si jeden môj výjazd, ale nevieš koľko som minul baterky. keď idem sám, 90% a možno aj viac výjazdov mám priemerku nad 18 kmh, nevyhovuje mi a ani ma nebaví ťahať bez motora. keď ideme skupina prispôsobím sa, niektorí kamoši chodia na éčkach aj za svoje ako ty a niekedy sa pridá aj biokolega. nikomu nehovorím ako má jazdiť, snáď každý si je vedomý toho, že keď pomôže bajku svojimi silami, baterku pošetrí. čo ale tvrdím je, že mimo známych faktorov ako je hmotnosť sústavy, či priemerka, je nezmysel porovnávať dojazd motorov a bateriek keď človek šlape časť výjazdu bez podpory.

EDIT: pre vlastnú informáciu je to v poriadku, je dobré vedieť koľko na vlastnom bajku môžem prejsť. ale prezentovať to ako etalón dojazdu je rovnaká chyba, ako keď má predajca pri bajku so 630Wh baterkou uvedený dojazd 150 km, lebo to je pravda len čiastočne.
13.06.2023 - 22:00:32
03
Sorcerer:
U ebiku preferujem DOSTUP = kolko vyskovych metrov nastupam na jednotlive dopomoci.
Robia to aj niektori skusenejsi recenzenti ebikov, pretoze dojazd je vysostne individualny.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1898712.html#p1898712

Dojazd je v tomto pripade pre mna sekundarny udaj, lebo ked pojdem po rovinke priemerkou 22kmh tak prejdem na ECO 130-140 km v zavislosti ci bude protivietor alebo bezvetrie. To som si odskusal na 110 km trase do Gabcikova.

Len ked sa tu ale budu pisat prispevky a argumentovat, ze je nuda ist mensou priemerkou a este k tomu napises, ze naco mi je ebike, tak ja mozem napisat konfrontacny argument, ze je nuda nastupat ledva 1200 vm / 100% baterky ked sa da aj 2400 vm / 55% baterky.
Nie je problem, ze je to pre Teba osobne nudne, ist pomalsie, ale ze mi odporucas nemat ebike (viac nastupam vm za kratsi cas ako na biobiku)
Takto sa ale nikam nedopracujeme, len k hadke. Chapes =)

Vacsina sa tu stale porovnava a dava svoje odporucania, rady ako by mal kto pouzivat ebike, lebo on ho tak pouziva. Ked niekto nema zapnuty motor stale tak naco mu je ebike.
Pochopte, ze kazdy preferuje iny styl jazdy a pouzivania dopomoci.
Odporucania, naco Ti je ebajk je presne to co robia aj ebikehejteri v tom ich hate vlakne.

Ak chcete mat stale zapnuty motor tak kludne, ja vas za to odsudzovat nebudem.
Ja som vam len ponukol iny sposob pouzivania ebiku a viac nastupanych metrov bez dalsej baterky.
A dostanem hate.
---

Ked planujem cyklovylet tak si naplanujem co by som chcel prejst. Najlepsie nieco co som este nesiel, kde som este nebol, pripadne kadial som este nesiel. K tomu naplanujem trasu a pozriem vm.
Podla toho viem ci to dam na baterku.

Ak idem s tym kamaratom co ma 2-nasobnu spotrebu, tak beriem do uvahy aj to. Podla toho planujem trasu, aby mi niekde nezostal bez baterky.
Na BK aj Pezinskej babe sa da nabijat.
Len Shimano tam nepodporuju kablami, cize musim brat jeho nabijacku.
Navyse sa na to sa neda 100% spoliehat, pretoze ked budu tie dve zasuvky obsadne, co aj byva, pretoze je tam hromada ludi, tak sa k tomu nedostane.
Preto som osobne radsej, ked na sebe popracuje ak chce pojazdit aj dlhsie trasy v kopcoch.
---

peniakfoto
Skus ist vlakom do Partizanskeho (pripadne najrv Topolcian) a odtial domov. napr.
https://sk.mapy.cz/s/nebucetazu

Ja som tak bol vlakom z BA do Pezinka a odtial idem nove trasy, co som este nesiel,
Je to aj kvoli tomu kamaratovi, co by to nedal z BA napr. na Velku Homolu a naspat, bez dobijania.
Pobeham to zistim kolko miniem baterky a na zaklade toho viem aj kolko bude mat spotrebu kamarat.

Neskor by som chcel ist zo Smolenic (Trstin) do BA a podla toho mozno este dalej.
Ak budem mat zostatok 10-15% na Pezinskej babe tak to v pohode dojdem do BA. (PB-BK u mna na ECO 9%)
14.06.2023 - 15:15:13
00
Red1 uplny suhlas so všetkym, a presne treba brať ohľad na spotrebu jednotlivych účastníkov, zobral ma kamoš čo mal 700vku baterku, XC plášte a 50kg aj s tretrami na výlet a mne samozrejme 90kg prasatku na Enduro gumach dosla baterka v 3/4 cesty pod brutálnym kopcom kde mám na biobiku čo robiť ie to na vybitej 26kg elektrike, no skoro ma porazilo....
14.06.2023 - 17:02:58
01
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1342990/elektrobicykel-test-baterky.html toto bolo napriklad už extrem, ako uplne zbytočne isť a električke, už proste domov po cyklotrase som si išiel po asfalte za vlastné a v lese som šetril kde sa dalo plus som občas vypol pomoc uplne aspon na rovinach. Jedina ak druhú baterku dokúpim do batoha...

Test baterky Ride

Vzdialenosť: 79.51 km
Čas: 04:36:24
Nastúpané: 1698.4 m
14.06.2023 - 17:08:22
01
Red1 preferuješ dostup a niektroí recenzenti na mtbs.cz či YT tiež, občas si to pozriem. do istej miery je to smerodajné, ale predsa nestúpaš kolmo hore, musíš prejsť nejakú vzdialenosť, aby si sa na najvyšší bod trasy dostal, aj keď po rovine ideš za svoje. preto všade píšem aj km aj vm. z mojich overených 100km/2000vm na dve baterky može byť cca 65km/2500vm, alebo 200km/500vm, chápeme sa dúfam. tam si niekde písal že si prešiel na výjazde 82% trasy za svoje, čiže celé tie km si vlastne so sebou ťahal 10kg naviac, aby si 18% trasy mohol ísť s podporou motora. nesedí mi proste ten pomer, na biobajku by si mal 82% trasy jednoduchších a iba 18% náročnejších. na druhej strane, podporuje to kondičku, s tým sa nedá nesúhlasiť.
14.06.2023 - 18:24:47
03
A ešte je tu jedna premenná k tým vm. Čas. Ak idem ako penzista v pohode na čerstvý vzduch prekrviť artrózne kĺby, potom prvá palička zo 625Wh padne po 40km a 350vm. Ak zvýšim rýchlosť, zvýšim prevodový pomer a chcem držať moju kadenciu 75-80, musím pridať na dopomoci. Potom je to 30km a 300vm. Pri mojej kondičnej jazde, priemerka 20km/h , 3 paličky , teda cca 60% z baterky, zožeriem po 100-110km, vm 800 ? Odhadom, mám Intuviu .
14.06.2023 - 19:05:04
02
keyboard_arrow_up