2x10 a 2x7 Oba uplne postacujuce. Ten 2x7 je hadam este lepsi.
Este mi chyba definicia co je cestak. Lebo ak to ohranicis na cestny bicykel TDF typu, schvaleny UCI pre preteky cestnych bicyklov tak je situacia ina. Ako ked zahrnies aj hypsterske vymysliy na 1x1 ci fixky bez brzd, alebo fitnes
bicykle na pevnej vidle s plochymi rajdami. ci casovskarske specialy alebo triatlon bicykle. Vsetko je to na cestu prioritne.
Ja ti neviem, aj keď už sa nájdu nove cestaky s 1x12 nemyslím že to bude mat nejaký velky úspech. Profici si potrpia na presne odstupňovanie prevodov.
A straty v pohone, su u 1x ovela vacsie.
airbilly Tak profici ano. Tu sme vsak vacsinou hobici a kto chce, vie si spravit custom prevody vyhodenim/vymenou prevodnika. Na cestaku sa jazda v terene nepredpoklada, takze
kazeta s az tak sirokym rozsahom ako na graveli/MTB nemusi byt potrebna.
Tu temu som rozoberal opakovane v teme prechod na 1x...
Zoznam nevyhod je astronomicky oporiti jedinej vyhode: Viac aero klukam a ramu. Ale to je aj tak vyvazene zase vacsou menej aero kazetou a vacsim menej aero prehazdovacom. Cize vyhody pre cestu nejestvuju zvlast ak vezmes do uvahy elektricke systemy kde ani "komplykovanost" radenia uz nejestvuje. Hmotnost pri bikoch nie je problem dostat pod UCI limit. Cize nozaj naco?
BTW: Vraj aj tu elektriku jazdia proficic v manuale, aby si vedeli sami urcit kedy sa bude radit v predu kedy v zadu.