Proste ten pocit ze so veci dokážem dodrbat sám je na nezaplatenie 😀
29.11.2022 - 13:31:53
05
branomelis napísal:
Za mňa je najľahšie servisovateľná vidla v domácich podmienkach FOX36 s GRIP2 patrónou. Pokiaľ teda užívateľ nemieni rozložiť komplet patrónu GRIP2, ale len v nej vymeniť olej. Jedine by som si k tomu mal zohnať upevňovaciu pomôcku do zveráku, lebo veď na čo urobiť na patróne zárez na vidlicový kľúč, aby sa dal povoliť vrch patróny, radšej do zmačknime vo zveráku. Ale otvorená patróna, žiadny hnusný blader - radosť robiť. Vzduchová časť ani nestojí za zmienku, tam nie je čo pokaziť.

"Problem" s domacim servisom foxov je, ze zvycajne na niektore ukony potrebujes specificke nastroje priamo od foxu za nehoraznu sumu.. vsetok spotrebny material je tiez drahsi v porovnani s RS.. servisne postupy od vyrobcu su neni podla mna na takej urovni ako od RS..
co sa tyka bladeru v chargeri 2/2.1 podla mna je to cista robota, obycajna vymena oleja aj s odvzdusnenim sa pri troske snahy da spravit takmer bez kvapky oleja mimo.. jeho kompletne rozobratie za ucelom tuningu base valvu, pripadne rebound stacku je tiez uplne jednoduche..
29.11.2022 - 13:32:38
01
Hlavne ak si chce človek servisovat iba svoje Fox tlmenie tak sa to neoplatí... Nehovoriac o tom ze niektoré nástroje sa oficiálnou cestou zohnať ani nedajú... Pokiaľ niesi človek so školením alebo autorizovaný servis tak ti to ako koncovému zákaznikovy nepredaju rovnako ako veľké servisné kity... Jasné vsetko sa dá zohnať aj neoficialnou cestou ale zasa to stojí len kopu času a úsilia
29.11.2022 - 13:42:15
01
Blader je zlo, ....Ale keď je na to náradie - kompatibilné koncovky, tak je tá robota čistejšia a menej oleja všade naliateho, ale zlo to je svojou konštrukciou a funkčnosťou v chladnom - mrazivom počasí. Najhoršie je, že vidlica o ktorú mám teraz záujem v nejakom horizonte tento blader na tlmiacej patróne má, čo ma moc neteší. Tlmenie pri FOXE nemám na rozdiel od RS nejako chuť tunigovať - vyhovuje mi tak ako je a je normálne funkčné. Pri RS sa dalo jazdiť len s plne otvoreným LSC a HSC, použiteľný bol len Rebound, teda uvítal by som preskladanie kompresného shim stacku, ale to vôbec neviem ako sa robí ani kde zohnať tie podložky, ale v podstate RS PIKE používam už len na XCbiku samozrejme nadol sa snažím vždy ísť ľahkým trailom.
29.11.2022 - 13:48:28
00
Čaute,mám tlmič Rockshox Monarch RL. Včera som robil kompletný veľký servis (výmena oleja,tesnení atď.) no zasekol som sa na konci pri natlakovaní IFP komory. Pre Monarch RL je predpísaný tlak 500 psi, tlmič som fúkal s originál Rockshox pumpou (čierna s max. tlakom 600 psi) + som použil ten červený originál Rockshox adaptér na ventil. Po nafúkaní tlmiča a odpojení adaptéru ale takmer všetok vzduch unikol z IFP komory. Tu na mtbikeri a aj na zahraničných fórach som sa dočítal,že samotný červený adaptér je zle nadimenzovaný a treba na ňom spraviť úpravu - prevŕtať ho 2mm vrtákom a následne doňho vložiť kúsok starého špicu (alebo niečoho obdobného s dĺžkou 23 mm), ktorý následné otvára a zatvára ventil v tlmiči. To som spravil, no aj tak po natlakovaní 500 psi a odpojení pumpy unikne dosť vzduchu - po opakovanom pripojení pumpa ukazuje už len niečo okolo 200-250 psi. Chápem,že "zopár" psi sa stratí v hadičke pumpy, no toto je podľa mňa dosť veľký pokles. Kto ste si už sami servisovali Monarch RL, ako ste to riešilii? Diky.
29.11.2022 - 14:59:37
00
Jasne, vsetko ma svoje + a - .. konstrukcne to teoreticky moze byt nachylnejsie na prasknutie v mrazivom obdobi, ale zas ked to clovek neplni do prasknutia, ale len adekvatne na svoj zdvih, tak ma tam dostatocnu rezervu.. ono zas nevyhodu pri foxe mas, ze ak by si sa chcel drzat predpisanych servisnych intervalov, tak je to spominanych 125h jazdenia.. pri RS to je 250h.. jasne, mozeme sa bavit o tom, ci to naozaj tak casto treba alebo nie, ale.. chapes..
Nevyhodou grip patron zas je, ze ten teflonovy olej v nich sa miesa s goldom ktory davas na penove kruzky.. a z principu fungovania sa ten mix goldu a PTFE casom dostane aj do samotnej patrony.. charger je v tomto "cistejsi", je to proste uzavrety system.. na druhej strane, je potom pravda, ze grip teoreticky nepotrebuje tak tesne tesnenie, cize by mal mat nizsie trenie.. o kolko, je zas otazne..

Inak paradoxne charger 2.1 ma jeden z najlahsich compression tunov a nie je ho ani velmi ako viac odlahcit.. (inak, velmi podobne je na tom aj grip2 vvc) takze uprava zvacsa spociva paradoxne v tuhsom kompresnom stacku.. ale to je uz asi na inu debatu :)
29.11.2022 - 15:01:13
01
lukas3156 napísal:
Čaute,mám tlmič Rockshox Monarch RL. Včera som robil kompletný veľký servis (výmena oleja,tesnení atď.) no zasekol som sa na konci pri natlakovaní IFP komory. Pre Monarch RL je predpísaný tlak 500 psi, tlmič som fúkal s originál Rockshox pumpou (čierna s max. tlakom 600 psi) + som použil ten červený originál Rockshox adaptér na ventil. Po nafúkaní tlmiča a odpojení adaptéru ale takmer všetok vzduch unikol z IFP komory. Tu na mtbikeri a aj na zahraničných fórach som sa dočítal,že samotný červený adaptér je zle nadimenzovaný a treba na ňom spraviť úpravu - prevŕtať ho 2mm vrtákom a následne doňho vložiť kúsok starého špicu (alebo niečoho obdobného s dĺžkou 23 mm), ktorý následné otvára a zatvára ventil v tlmiči. To som spravil, no aj tak po natlakovaní 500 psi a odpojení pumpy unikne dosť vzduchu - po opakovanom pripojení pumpa ukazuje už len niečo okolo 200-250 psi. Chápem,že "zopár" psi sa stratí v hadičke pumpy, no toto je podľa mňa dosť veľký pokles. Kto ste si už sami servisovali Monarch RL, ako ste to riešilii? Diky.

Tu upravu som spominal ja v recenzii toho adapteru :) Dlzka spicu bude zrejme zavisla od konkretnej pumpy.. ak tebe aj tak unikne vzduch, budes asi potrebovat kratsi spic, poexperimentuj pri nizsom tlaku, musis najst dlzku, pri ktorej sa uz uzavrie ventil, ale neprerusi sa este tesnienie v hlave pumpy
29.11.2022 - 15:05:43
00
Ta komora pod ifp je sakra mala dáš tam tlak 500psi, odpojís pumpu, oukej. No lenže keď tam tu pumpu znova napojis tak vzduch sa potrebuje dostať cez hadičku až do manometra, čo pri tom malom objeme vzduchu spôsobí výrazný pokles tlaku...
29.11.2022 - 15:13:10
01
DanoL91 napísal:

Nevyhodou grip patron zas je, ze ten teflonovy olej v nich sa miesa s goldom ktory davas na penove kruzky.. a z principu fungovania sa ten mix goldu a PTFE casom dostane aj do samotnej patrony.. charger je v tomto "cistejsi", je to proste uzavrety system.. na druhej strane, je potom pravda, ze grip teoreticky nepotrebuje tak tesne tesnenie, cize by mal mat nizsie trenie.. o kolko, je zas otazne..

Keď vyšla Grip 2 patróna tak sa objavili návody kde sa aj penový krúžok v pravej nohe namacal do teflonoveho 5WT... Praktizoval som to celý čas kým som jazdil 38mu a ničomu to nevadilo, paradoxne ten krúžok býval menej zadrbaby od bordelu ako krúžok v lavej nohe napusteny goldom... Ako to trenie v Grip 2 je ozaj malé tiahlo dokáže klesnúť vlastnou váhou. Otázne je ci to vlastne v reáli aj poznať oproti Fit 4 ?
29.11.2022 - 15:31:55
01
FiLus napísal:
Ta komora pod ifp je sakra mala dáš tam tlak 500psi, odpojís pumpu, oukej. No lenže keď tam tu pumpu znova napojis tak vzduch sa potrebuje dostať cez hadičku až do manometra, čo pri tom malom objeme vzduchu spôsobí výrazný pokles tlaku...


chápem,no dá sa nejako na tlmiči po nafúkaní overiť či tam ten tlak aspoň blížiaci sa 500 psi je?
29.11.2022 - 15:33:59
00
strata 250 az 300 psi je prilis velka na to aby to bolo len pripojenim pumpy.. starsi RS deluxe RT3 som fukal na 350 psi.. schvalne som skusal kolko sa strati do pumpy po znovupripojeni a bolo to tusim okolo 50 psi.. ak pri odpajani pumpy pocujes akoby "puknutie", tak ti rozhodne cast vzduchu unikla.. s tym modom s pouzitim spicu v dvojcestnom ventile sa ziadne puknutie nekona..
otestovat ci ti tam ostalo tolko kolko malo, vies tak, ze pumpu nasrobujes na ventil len ciastocne, tak aby ventil este neotvorilo, ale hlava uz tesnila.. nasledne nafukas pumpu na 500 psi a az potom dosrobujes uplne tak, aby sa otvoril ventil.. ak ti tlak na manometri klesne, tak si tam mal menej ako 500 psi.. na tento postup ale potrebujes pumpu s dvojcestnou hlavou, nie som si isty, ale na obycajnej sa to asi neda..


Naposledy upravil DanoL91 dňa 29.11.2022 - 16:36:13, celkovo upravené 1 krát.

29.11.2022 - 16:17:43
00
Takáto spojka by na tieto straty tlakov nemohla fungovať ?
https://www.mrc-trading.de/Racingbros-ZERO-LOSS-Pumpen-Adapter/RB-ZEROLOSS
Nemám overené, ale chcem to najbližšie pri objednávke zobrať, lebo mám problém s fúkaním sedlovky...pri odpojení mi necelých 100Psi z 300 ide preč, a potreboval by som aspoň 250 aby zostalo.
29.11.2022 - 16:29:48
00
DanoL91 napísal:
strata 250 az 300 psi je prilis velka na to aby to bolo len pripojenim pumpy.. starsi RS deluxe RT3 som fukal na 350 psi.. schvalne som skusal kolko sa strati do pumpy po znovupripojeni a bolo to tusim okolo 50 psi.. ak pri odpajani pumpy pocujes akoby "puknutie", tak ti rozhodne cast vzduchu unikla.. s tym modom s pouzitim spicu v dvojcestnom ventile sa ziadne puknutie nekona..
otestovat ci ti tam ostalo tolko kolko malo, vies tak, ze pumpu nasrobujes na ventil len ciastocne, tak aby ventil este neotvorilo, ale hlava uz tesnila.. nasledne nafukas pumpu na 500 psi a az potom dosrobujes uplne tak, aby sa otvoril ventil.. ak ti tlak na manometri klesne, tak si tam mal menej ako 500 psi.. na tento postup ale potrebujes pumpu s dvojcestnou hlavou, nie som si isty, ale na obycajnej sa to asi neda..


mozno blba otazka,ale aka je "dvojcestna hlava?" :D Moja pumpa je tato, neviem ci z obrazka sa da nieco zistit:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/pumpy-na-vidlice/rockshox-vysokotlakova-pumpa-na-vidlice-600-psi.html
29.11.2022 - 16:56:38
00
branomelis napísal:
Takáto spojka by na tieto straty tlakov nemohla fungovať ?
https://www.mrc-trading.de/Racingbros-ZERO-LOSS-Pumpen-Adapter/RB-ZEROLOSS
Nemám overené, ale chcem to najbližšie pri objednávke zobrať, lebo mám problém s fúkaním sedlovky...pri odpojení mi necelých 100Psi z 300 ide preč, a potreboval by som aspoň 250 aby zostalo.

Akoze fungovat to asi bude fungovat, len je to podla mna zbytocne drahe, ked rovnaky vysledok sa da dosiahnut aj vyssie spominanym postupom.. ale to je uz samozrejme kazdeho osobna vec :)

lukas3156 napísal:
mozno blba otazka,ale aka je "dvojcestna hlava?" :D Moja pumpa je tato, neviem ci z obrazka sa da nieco zistit:

Mozno som to len ja blbo pomenoval :D kazdopadne je to hlava ktora ma dve "tocitka", jednym len uchytis pumpu k tlmicu a az druhym tocitkom vysuvas "trn" ktory zatlaci na jadro ventilu a tym ho otvori.. neico taketo:

https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/pumpy-na-vidlice/beto-pumpa-na-odpruzene-vidlice-sp-002ag.html

Striebornym tocitkom prichytis pumpu, cervenym otvoris ventil
29.11.2022 - 17:02:18
00
jasne uz chapem, ta moja rockshox ma klasicke jedno "tocitko", akurat neviem kde zohnat inu vysokotlakovu pumpu, ktora ma max. tlak cez 500 psi (vacsina pump ma max 350 psi)
29.11.2022 - 17:39:18
00
keyboard_arrow_up