Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Co to meni na tom, ako sa ma vodic spravat pocas jazdy v neprehladnych usekoch, v obci, a pod.?
Ty nepises o neprehladych usekoch , ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery. Mylne predpokladas ze obmedzena rychlost je tam kde ju naozaj obmedzit treba. Ale to je chybne a tu je preco:
Treba ist vzdy tak ako si vyzdauju podmienky a situacia. Nebezpecny, neprehladny, neznamy usek, prisposobim tomu rychlost. Ale rozhoduje aj viditelnost, denna doba, auto v akom sedim, moje schopnosti aktualne ale aj celkove, premavka, pocasie, teplota vzduchu, cistost predneho skla, poloha slnka,.... nie neijake MRP co o tom nema ani ponatia. Ta musi byt 99% casu prilis prisna aby v tom 1% bola primerana. Bezne sa stane, ze idem hlboko pod MRP lebo to podmienky vyzaduju, ale ak je niekde situaciu umonujuca ist bezpecne ovela rychlejsie, preco mi to zakazuju ? Ak je MRP svata a treba sa nou riadit vzdy a vsade, tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky, pre tahac s navesom ktory vedie cerstvy absolvent autoskoly (alebo dochodcu s reakcnou dobou 1.5sec), aj pre spickovo vybavene sportove auto za krasneho tepleho dna, na suchom asfalte, s vybornou vyditelnostou, pre vodica s pretekarskoy hystoriou (reakcna doba schopnost viest vozidlo) ? Optimalna rychlost je podla teba v oboch pripadoch zhodna, lebo znacka sa pokial viem nemeni. Ak ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky, ako to ze nevie kolko moze ist za idealnych podmienok a potrebuje znacku ?
Naozaj? To nie je pravda, objektivne..
Rychlost neovplyvnuje pravdepodobnost nehody ak tak tak nepriamoumerne. Cim idem rychlejsie tym menej casu stravim na ceste a statisticky je mensia sanca ze sa za ten cas stane nieco s cim nebudem moct nic urobit.
Rychlost robi len nasledky nehody vaznejsie, to je pravda. Ale to je zase chybne ponatie predpisov. 40- 30 km/h sa neosadza lebo to znizuje prevdepodobnost nehody. To sa osadza lebo ked zrazis chodcu v tej rychlosti tak to z najvacsou pravdepodobnostou prezije a bude platit dane dalej. To je ale chybne, lebo poskodeny su tam aj tak ale statu je to jedno. Pre stat je taka udalost skor zdroj primu. Tragedia je to osobna. Cielom je nehodam predchadzat nie ich robit menej zavazne! Jazda pre vodica zjavne neprimerane nizkou rychlostou vedie k stratam pozornosti a zvysuje pocet nohod. Nepozornost je najcastejsi dovod dopravnej nehody nie prekrocenie MPR. Drviva vacsina nehod sa deje bez prekrocenia MPR.
Tabule ale predsa nemaju ucel ta "buzerovat", castokrat bez nich nemas ako vyhodnotit mozne nebezpecenstvo, trafit zaciatok obce s potencialne vyssim vyskytom pesich ludi, a i. Ked nemas dostatocne schopnosti, tak nemas jazdit nad ich ramec. A ako je to mozne usmernit casto jednym jedinym sposobom? Dopravnou znackou, spomalovacom, ostrovcekom, hocicim...
Nie je tabula ako tabula, Su zakazove, prikazove, informativne. Tie zakazove ako nazov hovori su prioritne na buzerovanie. Prikazove su uzitocne asi tak, ako je inteligentny ten co ich osdadil. Informatoivne ako nazov hovori uzitocne su.
Zaciatok obce je informativna tabula. Ale ak vojdes do obce kde z toho co vidis nevies ze si v obci tak je ta tabula zase len k nicomu. Ocakavas zvyseny pohyb chodcov napr 500m pred prvym domom na hlavnej ceste bez krajnice ? Bude tam zvyseny pohyb ? Lebo zaciatok obce tam casto je, lebo je v uzemnom plane ze sa za najblizsich 40 rokov ma zastavat aj ta rola co tam je. Ta znacka prioritne oddeeluje katastralne uzemie intravilanu od extravilanu, nema nic s pohybom chodcov.
Alebo este inak, ak je v zime zafukana tabula, budes tam valit 90 ? Asi nie, ako vies ze mas ubrat , ked tam nie je citatelna tabula ?
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Krasne, dufam ze to nie je jedine co ta zaujalo z toho co som napisal. To ze na to neregujes berime tak, ze si to musis premysliet a hovoris si, ze na tom nieco moze byt. Ak ano, ani nereguj, chapem je to dost iny pohlad na to, aby si clovek bleskovo urobil nazor.
Da sa k tomu najst aj dost literatury od autorit, napr : https://www.preskoly.sk/p/67668-rychle-a-bezpecne/
Ono treba si uvedomit na co vlastne auto sluzi . Nie je to nahodou aby sa ludia a tovar mohli prepravoat z bodu A do bodu B RYCHLEJSIE ? Poslednych 20 rokov ako by sa na to zabudlo. Auta su pomalsie, MPR mensie, cesty sa menia na prekazkove drahy. V com je teda zmysel ? Jedine kde ta filozofia zatial ostala su vlaky, aspon tie su rychlejsie. Dokonca aj letecka doprava je pomalsia a pomalsia. A pritom to najcennejsie co clovek ma je CAS a vsetci chcu aby ho vyplytval na prepravu viac a viac.
...tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky.. Ako ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky
btw. robil si niekedy so statistikou? Nemyslim to teraz ofenzivne..nemam rad, ked niekto pouziva toto vyjadrenie a nema to tou statistickou analyzou aj podlozene...
ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery.
Nie, retardery (ostrovceky, ...) su len prostriedkom na to, aby ludia, ktori nevedia (alebo nechcu) respektovat dopravne znacky tak robit zacali - kvoli bezpecnosti svojej, ale najma bezpecnosti ostatnych - co sa tyka obci, tak najma pesich.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Povedzme ze sme v idealnom svete kde su vsade znacky ako si sem dal. Ba este lepsie su elektronicke a menia sa podla aktualneho pocasia a viditelnosti. Myslis, ze tym pokryju vsetko tak, ze bude stacit dodrziavat MPR. Nebude vodic musiet vediet kolko je bezpecne ist, staci ked sa spolahne na znacku ?
Ako, som napisal, zaciatok obce neoznacuje zonu zvyseneho pohybu chodcov, alebo dokonca usek kde je nutne ist pomalsie. To urcuje katastralnu hranicu obce, nic viac! Obec nemusi mat jediny dom pri hlavnej ceste, ale cesta moze patrit do katastra a ta znacka tam bude. Alebo opacne ako tu u nas. Cesta vedie cez obec ale znacka tan nie je (cesata nepatri do katastra)
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
btw. robil si niekedy so statistikou? Nemyslim to teraz ofenzivne..nemam rad, ked niekto pouziva toto vyjadrenie a nema to tou statistickou analyzou aj podlozene...
Prave teraz Len 14% nehod v roku 2020 a 12% v 2019 bolo zavinenych nedodrzanim MRP. Zdroj minv.
A to by ma este zaujimalo ako prisli na to ze to bol dovod. Presnejsie by asi malo byt ze nehoda vznika, ked vodic isiel rychlejsie ako MRP. Cize s prekrocenim MRPnie vdaka prekroceniu MRP. Lebo dovod nehody to byt nemohol. Neviem ako moze rychlost sposobit nehodu. Akoze idem 50 a nehoda sa nestane, idem 60 nehoda sa stane, Preco ? Ze nedokazem zastavi, vyhnut sa ... ale ved staci brzdit skor, alebo mat lepsie brzdy, ci mat lepsie pneu a pruzenie, zacat sa vyhybat skor. Rychlost urcuje moment, kedy treba vykonat akciu a ako rychlo ju treba urobit, pripadne aku. Nie ci sa akcia podari to urcuje schopnost vodica. Dovod bolo nezvladnutie jazdy danou rychlostou, to ze to bolo viac ako MRB je len nahoda.
Ak sa vysaka cyklista v zakrute na traily je dovod ze isiel moc rychlo ? Nie, dovod je ze isiel neprimerane svojim schopnostiam. Loïc Bruni by to dal urcite v 2x takej rychlosti co je dokaz, ze rychlost problem nie je problem su schopnosti. Nehody su pre nedostatocne schopnosti, nie pre nedodrzanie MRP
K rychlosti by malo staci napisat.
Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať.
Ostatne prec aj zo vsetkymy cieslkovymi okruhlimi tabulami.
V Litve je v každej dedine na začiatku (a na konci) retard taký ten betónový, vysoký, je to pecka, do jednej dediny vletiš 50 ale do ďalšej už ideš krokom
Akurat v uplynuly vikend som niekomu hovoril, ako sa mi to paci a ako by som to chcel mat v kazdej dedine na Slovensku. Ja byvam v blizkosti zaciatku obce a tych prvych 100-200 metrov za znackou zaciatku obce tu NIKTO nejde 50, ani 60. Ked vstupujem do dediny a spomalujem este pred znackou, pravidelne ma arogantni soferi predbiehaju tak, ze to do dediny vpalia hadam aj stovkou. Nemame tu ziadny chodnik, ziadne verejne osvetlenie, ja (a dalsi) tam chodime bezne peso, behom alebo so psom.
Z mojho pohladu rovnako ako z pohladu vsetkych mojich sirsich susedov by sme takyto ostrovcek na zaciatku dediny velmi uvitali. Idealne teda na zaciatku kazdej dediny, aby to soferi aj ocakavali a neboli prekvapeni:)
Keby to bolo na začiatku každej dediny tak OK. Každý sa v autoškole naučí, že dedina sa začína ostrovčekom. Ale otázka bola, aký zmysel to má rozmiestňovať náhodne, kde to človek nečaká? Má klasickú plnú, alebo dvojitú plnú čiaru a zrazu sa mu tam zjaví ostrovček. OK, je kkt, že predbiehal keď nemal. Ale preto spôsobíme väčšie nešťastie, ako prekročenie plnej čiary? Nech niekoho zabije aby bol potrestaný? Ja tu mám takých náhodných ostrovčekom veľa. A matne si spomínam, že sú aj na Slovensku.
O chvíľu sa tu objaví Kenai a vysvetlí nám, že ak by bola tá cesta lepšie naprojektovaná, motorkár lepšie vyškolený, mal obuté lepšie pneumatiky a viac by to pri tom predbiehaní klopil, nič by sa nemuselo stať. On sám zažil na motorke desiatky podobných situácií a z každej vyšiel "bez škrabanca." A vôbec... Čo tam preboha hľadal ten cyklista? Nebol náhodou pod vplyvom?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ty nepises o neprehladych usekoch , ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery. Mylne predpokladas ze obmedzena rychlost je tam kde ju naozaj obmedzit treba. Ale to je chybne a tu je preco:
Treba ist vzdy tak ako si vyzdauju podmienky a situacia. Nebezpecny, neprehladny, neznamy usek, prisposobim tomu rychlost. Ale rozhoduje aj viditelnost, denna doba, auto v akom sedim, moje schopnosti aktualne ale aj celkove, premavka, pocasie, teplota vzduchu, cistost predneho skla, poloha slnka,.... nie neijake MRP co o tom nema ani ponatia. Ta musi byt 99% casu prilis prisna aby v tom 1% bola primerana. Bezne sa stane, ze idem hlboko pod MRP lebo to podmienky vyzaduju, ale ak je niekde situaciu umonujuca ist bezpecne ovela rychlejsie, preco mi to zakazuju ? Ak je MRP svata a treba sa nou riadit vzdy a vsade, tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky, pre tahac s navesom ktory vedie cerstvy absolvent autoskoly (alebo dochodcu s reakcnou dobou 1.5sec), aj pre spickovo vybavene sportove auto za krasneho tepleho dna, na suchom asfalte, s vybornou vyditelnostou, pre vodica s pretekarskoy hystoriou (reakcna doba schopnost viest vozidlo) ? Optimalna rychlost je podla teba v oboch pripadoch zhodna, lebo znacka sa pokial viem nemeni. Ak ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky, ako to ze nevie kolko moze ist za idealnych podmienok a potrebuje znacku ?
Rychlost neovplyvnuje pravdepodobnost nehody ak tak tak nepriamoumerne. Cim idem rychlejsie tym menej casu stravim na ceste a statisticky je mensia sanca ze sa za ten cas stane nieco s cim nebudem moct nic urobit.
Rychlost robi len nasledky nehody vaznejsie, to je pravda. Ale to je zase chybne ponatie predpisov. 40- 30 km/h sa neosadza lebo to znizuje prevdepodobnost nehody. To sa osadza lebo ked zrazis chodcu v tej rychlosti tak to z najvacsou pravdepodobnostou prezije a bude platit dane dalej. To je ale chybne, lebo poskodeny su tam aj tak ale statu je to jedno. Pre stat je taka udalost skor zdroj primu. Tragedia je to osobna. Cielom je nehodam predchadzat nie ich robit menej zavazne! Jazda pre vodica zjavne neprimerane nizkou rychlostou vedie k stratam pozornosti a zvysuje pocet nohod. Nepozornost je najcastejsi dovod dopravnej nehody nie prekrocenie MPR. Drviva vacsina nehod sa deje bez prekrocenia MPR.
Nie je tabula ako tabula, Su zakazove, prikazove, informativne. Tie zakazove ako nazov hovori su prioritne na buzerovanie. Prikazove su uzitocne asi tak, ako je inteligentny ten co ich osdadil. Informatoivne ako nazov hovori uzitocne su.
Zaciatok obce je informativna tabula. Ale ak vojdes do obce kde z toho co vidis nevies ze si v obci tak je ta tabula zase len k nicomu. Ocakavas zvyseny pohyb chodcov napr 500m pred prvym domom na hlavnej ceste bez krajnice ? Bude tam zvyseny pohyb ? Lebo zaciatok obce tam casto je, lebo je v uzemnom plane ze sa za najblizsich 40 rokov ma zastavat aj ta rola co tam je. Ta znacka prioritne oddeeluje katastralne uzemie intravilanu od extravilanu, nema nic s pohybom chodcov.
Alebo este inak, ak je v zime zafukana tabula, budes tam valit 90 ? Asi nie, ako vies ze mas ubrat , ked tam nie je citatelna tabula ?
a este mi povedz, ze cim rychlejsie ides, tak tym vlastne stihnes spalit aj menej paliva..
Da sa k tomu najst aj dost literatury od autorit, napr :
https://www.preskoly.sk/p/67668-rychle-a-bezpecne/
Ono treba si uvedomit na co vlastne auto sluzi . Nie je to nahodou aby sa ludia a tovar mohli prepravoat z bodu A do bodu B RYCHLEJSIE ? Poslednych 20 rokov ako by sa na to zabudlo. Auta su pomalsie, MPR mensie, cesty sa menia na prekazkove drahy. V com je teda zmysel ? Jedine kde ta filozofia zatial ostala su vlaky, aspon tie su rychlejsie. Dokonca aj letecka doprava je pomalsia a pomalsia. A pritom to najcennejsie co clovek ma je CAS a vsetci chcu aby ho vyplytval na prepravu viac a viac.
btw. robil si niekedy so statistikou? Nemyslim to teraz ofenzivne..nemam rad, ked niekto pouziva toto vyjadrenie a nema to tou statistickou analyzou aj podlozene...
Nie, retardery (ostrovceky, ...) su len prostriedkom na to, aby ludia, ktori nevedia (alebo nechcu) respektovat dopravne znacky tak robit zacali - kvoli bezpecnosti svojej, ale najma bezpecnosti ostatnych - co sa tyka obci, tak najma pesich.
Ako, som napisal, zaciatok obce neoznacuje zonu zvyseneho pohybu chodcov, alebo dokonca usek kde je nutne ist pomalsie. To urcuje katastralnu hranicu obce, nic viac! Obec nemusi mat jediny dom pri hlavnej ceste, ale cesta moze patrit do katastra a ta znacka tam bude. Alebo opacne ako tu u nas. Cesta vedie cez obec ale znacka tan nie je (cesata nepatri do katastra)
https://www.google.sk/maps/@47.9793,17.3788057,3a,75y,135.04h,73.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1suHDpjM2wGXtR7LAmzh0SdQ!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.sk/maps/@47.9777994,17.3807589,3a,42y,152.64h,87.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJQO5maHr-gzXfFqCxIkAlQ!2e0!7i16384!8i8192
Alebo tu:
https://www.google.sk/maps/@48.0172793,17.177157,3a,75y,332.54h,94.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBGGf8w_aXdeFyh6Qr5o-MA!2e0!7i13312!8i6656
Ta tabula Bratislava je vzdialena 2km, od prveho domu, ktory este k tomu ani nie je pri ceste. Ano, je tam 80 ale to nic nemeni na veci, ze samotna znacka zaciatok koniec obce nic nehovori o nebezpecnosti useku, prave na opak. To je dokaz, ze ta znacka je tam z hladiska MRP nevhodna.
Prave teraz
Len 14% nehod v roku 2020 a 12% v 2019 bolo zavinenych nedodrzanim MRP. Zdroj minv.
A to by ma este zaujimalo ako prisli na to ze to bol dovod. Presnejsie by asi malo byt ze nehoda vznika, ked vodic isiel rychlejsie ako MRP. Cize s prekrocenim MRP nie vdaka prekroceniu MRP. Lebo dovod nehody to byt nemohol. Neviem ako moze rychlost sposobit nehodu. Akoze idem 50 a nehoda sa nestane, idem 60 nehoda sa stane, Preco ? Ze nedokazem zastavi, vyhnut sa ... ale ved staci brzdit skor, alebo mat lepsie brzdy, ci mat lepsie pneu a pruzenie, zacat sa vyhybat skor. Rychlost urcuje moment, kedy treba vykonat akciu a ako rychlo ju treba urobit, pripadne aku. Nie ci sa akcia podari to urcuje schopnost vodica. Dovod bolo nezvladnutie jazdy danou rychlostou, to ze to bolo viac ako MRB je len nahoda.
Ak sa vysaka cyklista v zakrute na traily je dovod ze isiel moc rychlo ? Nie, dovod je ze isiel neprimerane svojim schopnostiam. Loïc Bruni by to dal urcite v 2x takej rychlosti co je dokaz, ze rychlost problem nie je problem su schopnosti. Nehody su pre nedostatocne schopnosti, nie pre nedodrzanie MRP
K rychlosti by malo staci napisat.
Ostatne prec aj zo vsetkymy cieslkovymi okruhlimi tabulami.
Z mojho pohladu rovnako ako z pohladu vsetkych mojich sirsich susedov by sme takyto ostrovcek na zaciatku dediny velmi uvitali. Idealne teda na zaciatku kazdej dediny, aby to soferi aj ocakavali a neboli prekvapeni:)
Keby to bolo na začiatku každej dediny tak OK. Každý sa v autoškole naučí, že dedina sa začína ostrovčekom. Ale otázka bola, aký zmysel to má rozmiestňovať náhodne, kde to človek nečaká? Má klasickú plnú, alebo dvojitú plnú čiaru a zrazu sa mu tam zjaví ostrovček. OK, je kkt, že predbiehal keď nemal. Ale preto spôsobíme väčšie nešťastie, ako prekročenie plnej čiary? Nech niekoho zabije aby bol potrestaný? Ja tu mám takých náhodných ostrovčekom veľa. A matne si spomínam, že sú aj na Slovensku.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://youtube.com/shorts/Vfy9mDt9U7Q?feature=share