btw. robil si niekedy so statistikou? Nemyslim to teraz ofenzivne..nemam rad, ked niekto pouziva toto vyjadrenie a nema to tou statistickou analyzou aj podlozene...
Prave teraz
Len 14% nehod v roku 2020 a 12% v 2019 bolo zavinenych nedodrzanim MRP. Zdroj minv.A to by ma este zaujimalo ako prisli na to ze to bol dovod. Presnejsie by asi malo byt ze nehoda vznika, ked vodic isiel rychlejsie ako MRP. Cize
s prekrocenim MRP nie vdaka prekroceniu MRP. Lebo dovod nehody to byt nemohol. Neviem ako moze rychlost sposobit nehodu. Akoze idem 50 a nehoda sa nestane, idem 60 nehoda sa stane, Preco ? Ze nedokazem zastavi, vyhnut sa ... ale ved staci brzdit skor, alebo mat lepsie brzdy, ci mat lepsie pneu a pruzenie, zacat sa vyhybat skor. Rychlost urcuje moment, kedy treba vykonat akciu a ako rychlo ju treba urobit, pripadne aku. Nie ci sa akcia podari to urcuje schopnost vodica.
Dovod bolo nezvladnutie jazdy danou rychlostou, to ze to bolo viac ako MRB je len nahoda. Ak sa vysaka cyklista v zakrute na traily je dovod ze isiel moc rychlo ? Nie, dovod je ze isiel neprimerane svojim schopnostiam. Loïc Bruni by to dal urcite v 2x takej rychlosti co je dokaz, ze rychlost problem nie je problem su schopnosti.
Nehody su pre nedostatocne schopnosti, nie pre nedodrzanie MRPK rychlosti by malo staci napisat.
Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať.
Ostatne prec aj zo vsetkymy cieslkovymi okruhlimi tabulami.