Brzdy su zakladne Sram level a kotuc je 1,8 mm siroky 180 mm Galfer.
Je to vpredu, na vidle, uz pri montazi nebolo lahke brzu ,,vycentrovat" aby dosticky nesuchali ( novy kotuc + nove platnicky ).
Dotahoval som podla navodu momentom 8 nm.
Po odjazdeni asi 50 km, kedze platnicky stale suchali mierne o kotuc som ich chcel nanovo vycentrovat, no uz pri povolovani som zistil, ze pri toceni imbusom sa skrutka cela hybe ( ohnuta tesne za zavitom vo vrchnej casti ).
Ta dlhsia bola ohnuta riadne a ta kratsia sice menej, ale tiez.
Stalo sa to uz niekomu ?
Spravil som nieco zle?
Netreba to dotiahnut viac?
Celkove mi to pride s tymto adapterom problematickejsie ako v pripade prechodu zo 160 na 200 mm, kde sa montuje adapter na uchyt na vidlici zvlast dvoma skrutkami a potom brzda na adapter dalsim parom kratsich skrutiek.
Tento sposob predlzenia zo 160 na 180 mm je trochu divny tym, ze sroby su dost dlhe a vnutorny priemer dier na adapteri je vacsi ako hrubka srobov a ma to tam volu a 4 ,,klzne" plochy, kde sa to asi moze hybat.
Dakujem za akykolvek komentar, radu skusenost...
Pridal som aj fotku, ako to tam bolo nahodene, podlozky boli spravne, adapter tiez a aj na kotuci je vidno, ze dosticky dosadali tam, kam mali.
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
Inak, spomínaš váhu, už len kvôli tomu by som tu vidlu vymenil, kúp niečo lacnejšie, ale nech to má 35-36-38mm ∅ vnút. nohy vidlice ?...
Ono nie vždy je väčší kotúč nutne lepší, ale 203mm dopredu je tak akurát. Vzadu stačí aj 180mm, 203 už berie dosť do šmyku..
Ale viem že to robí ak hope, len stojí origo 16-17€, ... Len nieje na PM180, Ale 183
Inak, spomínaš váhu, už len kvôli tomu by som tu vidlu vymenil, kúp niečo lacnejšie, ale nech to má 35-36-38mm ∅ vnút. nohy vidlice ?...
Ono nie vždy je väčší kotúč nutne lepší, ale 203mm dopredu je tak akurát. Vzadu stačí aj 180mm, 203 už berie dosť do šmyku..
Ale viem že to robí ak hope, len stojí origo 16-17€, ... Len nieje na PM180, Ale 183
Dikes, preklepnem si Aliexpress.
Hned ked sa nahodou stane, ze po vikende a nabehanych par km zistim, ze je to zase ohnute, kupim toto.
Ono to asi nicomu nevadi, aj ked su tie sroby ohnute, pokym nebudem menit dosticky a mat potrebu to cele povolit a centrovat ( to sa s tymi krivymi fakt neda ) ale nejako ma to vnutorne sere, ze je nieco tak, ako by nemalo byt. A brzdy su brzdy, aj ked to nie su zrovna XTR...
Dikes 😁
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-sram-post-20-p-skrutky-rainbow/
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-sram-post20mm-pm-pm/
galfer na 4 sroby - kompatibila so sram? netusim
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-galfer-post-mount--20mm/
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-sram-post-20-p-skrutky-rainbow/
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-sram-post20mm-pm-pm/
galfer na 4 sroby - kompatibila so sram? netusim
https://www.gravity-shop.sk/adaptery/adapter-galfer-post-mount--20mm/
Ten Galfer adapter vyzera byt to, co nasli chlapci na Aliexprese a asi to bude aj toto:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/bbs-91-powermount-180-adapter.html
Pristup 4 skrutiek bez podloziek.
Cista praca 😉👍
BBB BBS 91 PowerMount 180 adapter
10,99 €
MOC 11,99 €Uz na pohlad je ten Sram adapter presne to iste co Shimano - vela podloziek a vela uhlov.
Mne tu nejde o znacku, ale o funkcnost, a nemyslim si, ze to dvojskrutkove riesenie je lepsie, skor lahsie a ,,mozno to vyjde".
A pritom sa vsetci tymi dvojpodlozkami konickymi hraju na to, ze to je OK.
Ja mam radsej 4 priame skrutky bez korekcnych podloziek.
OK, Galfer adapter objednany.
Nasledne nahodim, odfotim a ked to bude fajn, vsetkym pekne podakujem za brainstorming a poslem velku pusu
Takto je to podla mna ovela lepsie. Vpredu aj vzadu 180 mm s adapterom Galfer. Aj ked, zadny strmen je od ramu asi na 0,5 mm, a 203 by sa tu nedala dat vobec. Na XC bajku je to asi aj nie uplne ,,v plane".
Teraz uz len verit, ze momentak som mal dobre nastaveny 😁