... sorry troch zidealizovana predstava. Tesla original ponuka iba vymenu celeho clanku... niektori ini vyrobcovia maju
baterku rozdelenu na niekolko separtanych boxov a tie sa daju pri poruche vymenit (tiez to nie je lacne)... Pri konstrukcii skutocne nikto nerata s tym, ze sa bude
bateria rozoberat a hladat vadny clanok. Pozri si video ako je poskladana bateria Tesly... komplikovanjsie to hadam ani uz nevedeli vyrobit.. Venuju sa sice tomu viacere specializovane firmy, ale je to dost obtiazna robota. A na druhej strane, ak ma
baterka napr. sedem - osem rokov, a ide kapacitou dole, ciste teoreticky rozoberieme a najdeme 80 slabych clankov, 60 uz nahnutych a zbytok v kondicii od 70 do 80%. Vymenime tych 150 vadnych, zmontujeme a sup do auta... kolko bude mat zivotnost takato bateria? Tipnem ze za dva roky zase rozobrat a vymenit dalsich 100 clankov,,. a za rok zase dajmetomu 120... proste tudy cesta nevede...
ale inak drzim palce elektromobilom... v niecom su fakt dobre...
Neviem ako je to u Tesly, ale cely jej biznis model je velmi odlisny od bezneho automotive predaja, tak to kludne moze byt tak, ako pises.
Ale napr u VW group sa realne v pripade problemu menia konkretne clanky, ani nie cele bloky/segmenty. Predpokladam, ze podobne to budu mat aj ine tradicne znacky.
Ale co sa tyka bezneho opotrebenia/poklesu kapacity, tam je dost mozne ze to bude ako pises, ze bude pokles +/-
podobny u vsetkych clankov.
Filozofia do buducna nestavia na co najvacsich dojazdoch, ale najpristupnejsich a najrozsirenejsich nabijackach, aby si neriesil ci prejdes 300 alebo 350 km.
Osobne je pre mna diskomfort aj 600km dojazd u benzinu aktualne