Dakujem.
Na
https://www.slovensko.sk/sk/zivotne-situacie/zivotna-situacia/_ako-postupovat-v-pripade-rekla/ sa opakovane uvadza, ze si formu vybera spotrebitel.
V odseku 6 pri nedodrzani 30-dnovej lehoty:
"Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť a
požadovať vrátenie peňazí alebo má právo na výmenu výrobku za nový."
Odsek 7. Aké spôsoby reklamácie môže spotrebiteľ požadovať?
"
Spotrebiteľ môže požadovať opravu,
výmenu, vrátenie kúpnej ceny a vyplatenie primeranej zľavy z ceny."
To nie je v rozpore s 4. Aké sú povinnosti predávajúceho, ak sa na predanom výrobku vyskytne vada?
"vybaviť reklamáciu niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím),"
Kde sa tvrdi, ze predavajuci to musi vybavit jednym zo sposobov, pricom dalej je uvedene, ze sposob si vybera spotrebitel. V casti 4 su len vymenovane vsetky teoreticke moznosti ukoncenia reklamacneho procesu vratane zamietnutia.