Ahoj,
ALF777, na teba som nezareagoval, ale patrilo by sa, lebo su to zaujimave body.
Mám nejaké návrhy na zlepšenie eshopu. Napríklad si kúpim rovnaké veci ale napríklad inej farebnej kombinácie. Príde mi výzva na hodnotenie, tak samozrejme popis dám rovnaký pre všetky, keďže farba nemá vplyv na hodnotenie, ale nedá sa to takto odoslať, lebo ide o duplikát. Tak to musím meniť....ale jasné, že ide o duplikát, keď sa jedná o tú istú vec inej farby. To by bolo dobré opraviť.
Na toto mame spravene systemove riesenie. Farebne prevedenia toho isteho produkty by mali byt prepojene a mali by vzajomne zdielat svoje hodnotenia. Na toto su v shope tisicky prikladov, ale napriklad to vidno tu:
dres cerveny,
dres cierny,
dres petrolejovy. Tieto dresy su oznacene ako farebne prevedenia toho isteho produktu a navzajom zdielaju mnoho informacii. Tu staci pridat hodnotenie pri jednom z nich a pri dalsich to uz nie je potrebne, a ani mozne.
Zial, zda sa, ze flasku, ktoru si komentoval, zabudli kolegovia takymto sposobom prepojit. Cielom je, aby to bolo vsade, ale vsetky taketo veci, ktore zavadzame na shope, trpia tym, ze je velmi casovo narocne ich spatne aplikovat na existujucu ponuku. K tomuto problemu, tusim, ze sa rozpisem este nizsie.
Ďalej napríklad, prečo sa nedajú vkladať veci do košíka bez toho, aby ich bolo treba otvárať? Chcem narýchlo niečo naklikať čo poznám, kde si nechcem čítať popis, ale taká možnosť neexistuje. Dá sa niečo s týmito vecami robiť?
Primarne preto, ze je to pre 99 % (obrazne vyjadrenie, okometricky odhad, nie konkretne cislo z kvantitativnej analyzy) navstenikov stranky nepotrebne a zbytocne a pre nich tiez zmatocne, pretoze obrovska vacsina produktov ma viacero roznych prevedeni a nie je z listingu (zoznamu produktov v shope) zrejme, ktore prevedenie sa pokusas zakupit.
Kam tuto funkcionalitu urcite doplnime, a v sucasnosti nemame, aj ked dava zmysel, je zoznam zakupenych produktov tu:
https://www.mtbiker.sk/shop/zakupene-produktyPlus by bolo dobré doplniť oveľa viac možností filtrovania do jednotlivých kategórií. Ďakujem za pozornosť.
S tymto sa da len suhlasit, v idealnom svete by sa vsetky produkty dali filtrovat cez nespocet roznych kriterii, ma to vsak jedno ale, a to je cena.
Je to dost komplexna tema, ale len pre ilustraciu sa rozpisem, co mi do buducna da moznost na tento post odkazat aj v buducnosti. Kazda atribucia, ktoru k produktom pridame, nas zavazuje k tomu, aby sme ju zadali pre kazdy jeden produkt (aj nedostupny), na ktory sa moze vztahovat, pretoze keby sme zadefinovali hodnotu len pre cast produktov, pouzivatelia by si vyfiltrovali dany atribut v shope a ocakavali by, ze vidia vsetky produkty, ktore toto pravidlo splnaju - nebola by to pravda.
Ak teda uz mame v databaze, povedzme, 200 tisic produktov, a my pridame do shopu atribut, ktory je tak vseobecny, ze by sa mohol vztahovat pre vsetky produkty (typicky priklad je farba), tak by niekto mal prejst 200 tisic produktov, a pre kazdy rozhodnut, ci je alebo nie je takej alebo onakej farby. Cisto v teoretickej rovine - keby to niekto mal robit rucne, a jeden produkt by mu trval, povedzme, 15 sekund, trvalo by to jednemu cloveku pol roka klikania. Z nedavnej minulosti spomeniem pridanie farby "strieborna" a "zlata"
Toto sa, samozrejme, neklikalo pol roka, lebo sme sa divali len na kategorie produktov, kde tato farba moze byt relevantna (stale nam toho kopec mohlo ujst).
Kazdopadne, v praxi sa obvykle o farbe dnes uz nebavime, ale o veciach typu - "pridajme k
bicyklom informaciu o razvore v milimetroch". Tu by sme sa bavili o omnoho nizsom pocte produktov (stale vyssie tisicky, lebo bavime sa aj o nedostupnych produktoch), ale zase ide o informaciu, ktoru nie je tak lahke ziskat v porovnani s vizualnym posudenim farby. Toto je dost bezne, ze my aj chceme pridat k produktom nejaky atribut, no zastavime sa na tom, ze nevieme ziadnym sposobom ziskat danu informaciu pre cely sortiment, ktoreho sa atribut tyka. Mozno jeden, dvaja vyrobcovia nejaku informaciu udavaju, a ini uz nie. Ale aj v pripade, ze by sa vsetky tieto informacie dali vzdy dohladat na strankach vyrobcov, ten cas potrebny na upravu jedneho produktu by uz nebol 15 sekund, ale uz sa bavime o minutach, niekedy mozno aj 5, a aj 10 minut, v zavislosti od typu informacie a jej dostupnosti, a "cena" tejto atribucie tymto pre nas moze vyrazne stupat.
V poslednych mesiacoch sme prave k bicyklom doplnali kopec atribucii (material kolies,
vidlica pruzinova/vzduchova/pevna atd.), takze mame cerstve skusenosti s tym, kolko "manpower" do toho musi ist.
Vsetky upravy atribucie este pridavaju jeden dolezity zavazok, a to je zavazok do buducna tieto informacie pre produkty udrziavat aktualne a pridavat vzdy vtedy, ked sa produktu z nejakej kategorie tykaju. Toto dlhodobo moze predlzovat zaradovanie produktov do ponuky.
Samozrejme, na niektore atributy sa da riesenie aj naprogramovat a atribuciu riesit skriptom alebo robotom. Ci uz analyzou obrazka, parsovanim dat z internetu, a pod. Tu by vstupny cost bol daleko vyssi, ale long-term cost by odpadol. Rovno napisem, ze v mtbikeri, sme k tomuto pristupu zatial nikdy nedospeli, lebo nam zatial nedaval zmysel pri ziadnej atribucii.
edit po chvili: vlastne ano, teraz som sa opat zamyslel, a mame viacero atribucii automatizovanych. Co mi hned pripomina, ze typickym downside je, ze to prinasa aj chybovost:D
Takze tolko narychlo k negativam, ktore teda zavisia od toho, na kolko produktov sa atribut da aplikovat, ako lahke/narocne je atribuovat tieto vlastnosti produktom, ci vobec je mozne tuto informaciu ziskat, a ci uz pripadne chodi automaticky v datach od dodavatelov.
Co sa tyka pozitiv, tie su takisto rozne, lebo rozne atributy su v roznej miere uzitocne, v roznej miere vo vysledku rozhodnu o nakupe, a kriticky aj pre rozne velke skupiny zakaznikov.
Co tymto chcem primarne povedat je, ze si musime dobre vyberat. Je to trade-off, a snazime sa zbierat inputy od zakaznikov, pripadne analyzy vyhladavanosti a zvazit cost vs benefit. Aj tu v tejto teme nam konkretne tipy na atribuciu produktov prichadzaju, a snazime sa ich zvazit. My sme za toto velmi vdacni, lebo nam polahky mozu naozaj dolezite informacie o produktoch chybat, a vdaka mtbiker komunite mame nasobne viac oci, ktore sa na produkty pozeraju.
Uz sme aj na zaklade tunajsieho feedbacku atribuciu doplnali. Ale musi byt trochu konkretnejsia. Takze aj do buducna, ak ti nieco chyba, daj vediet konkretne pri akych produktoch a aky typ informacie a my si to zvazime. Ale nenapis "geometria ramov bicyklov"
, to nam chodi casto, vieme o tom, a tam prave ten cost a dostupnost informacii, to este bude oriesok, ale long-term to chceme.