Kovo444: ale mne sa zas ten piest vysuva krasne lahucko,aj zasunut ide celkom v pohode ale s pomocou naradia,no sam po pusteni brzdovej packy sa nevrati.
Inak platnicky mam aj ja nerovnomerne zbrusene a ta co je leniva sa zasuvat spatky do prasietka je celkom dobra no ta druha skoro ziadna.
NOVACIK, v prvom rade tu na fóre si všetci tykajú.
Ja mám tiež HAYESi 9. Už som myslím celkom dobre zvládol ich
servis v domácich podmienkach. Poznám ich nedostatky, ale nie sú neprekonateľné a dôležité je že na to brzdenie, ktoré potrebujem ja, mi stačia. Aj keď po HORALe 2008 som im značne dal zabrať a aj to na nich vidieť a bolo cítiť.
Problémy so zaseknutými piestikmi a s nevracajúcimi piestikmi majú aj iné modely hydraulických bŕzd, nie len HAYESi.
Keď sa na
biku intenzívne jazdí a teda aj poriadne brzdí, treba občas urobiť aj údržbu bŕzd. Nie nemyslím teraz, že stále treba rozoberať a vymieňať bzdovú kvapalinu, odvzdušňovať.
Ale myslím, že treba častejšie čistiť priestor okolo piestikov a sem tam zatlačiť piestiky total do strmeňa. Ale pozor netlačte skrutkovačom priamo na piestiky, aby ste neposkodili povrch piestika. Ja vždy založím staré zodraté platničky a tak tlačím na piestiky bez starosti.
To, že sa ti nevracia jeden piestik tak ako ten na druhej strane, môže byť kludne spôsobené tým, že máš v systéme vzduchovú bublinu. Ono samotné odvzdušnenie hydraulických bŕzd nie je zložitá vec, dá sa to zvládnuť aj za 10 min. Možno aj skôr.
A možno ti to mechanik v servise aj tak rýchlo urobil.
Ale na základe vlastných skúseností ti môžem povedať, že je potrebné sa s tým trošku pohrať. Mne maličké bublinky vychádzali aj po preliati 1 dl brzdovej kvapaliny.
Na YouTube som raz videl také malé video, kde amík odvzdušňoval nové Stroker-i. Pri tom ako do nich tlačil brzdovú kvapalinu, tak občas poklepal rúčkou skrutkovača po strmeni a tiež po vyrovnávacej nádržke na páke.
Ak som dobre rozumel, tak hovoril, že bublinky vzduchu môžu zostať „prilepené“ na rôzne tvarovaných stenách brzdového strmeňa, a tiež páky.