Prihodim par faktov z nasej strany:
- Bazar je komunitna funkcia webu a ma dobrovolneho moderatora z komunity (ineho ako ma forum). Dohodli sme sa, ze nebudeme hovorit kto to je, lebo vieme aki vedia byt inzerenti, ked sa im nieco zmaze alebo dostanu ban.
- Urcite nechceme v bazari podvodnikov, priekupnikov ani smelinarov. Mame na to pravidla. Nie je v moznostiach dobrovolneho moderatora robit proaktivne moderovanie bazara (a nie je ekonomicky prijatelne niekoho na tuto ulohu zamestnavat). Pretoze ak chceme byt fer a zachovavat prezumpciu neviny, tak hocijake mazanie a bany musia byt na baze jednoznacneho porusenia a to naozaj nie je take jednoduche urcit (case in point - v tejto teme bol uz X-krat kadekto oznaceny za podvodnika a priekupnika a prislo sa na to, ze to tak nebolo).
-
Figio napis mi prosim kedy si to zhruba hlasil, pozriem sa v logoch ci a ako to prislo. Moderator riesi kazde nahlasenie, nie kazde ale vyhodnoti ako opravnene / dokazatelne.
- V bazari nie je ziadna reklama, takze peniazky za kliky zial neprichadzaju.
- Technicky zmazanie inzeratov a bany funguju len ciastocne, motivovani ludia s trochou namahy dokazu tieto veci obist. Casto sa zmazane veci a konta vratia potichucky spat.
- Nasa strategia pre bazar je/bola taka, ze ludia budu chciet ziskavat dobre hodnotenia od kupujucich, pretoze budu vdaka tomu doveryhodni. Tym padom sa budu starat o svoje konto a motivacia vytvarat nove konta bude nizka. Ciastocne to tak je, ale pre kupujucich je primarnym motivatorom nizka cena a casto nic ine neriesia. Keby nebol dopyt po lacnych inzeratoch z nedoveryhodnych kont tak tento problem neexistuje.
- Hodnotenie predajcov je podmienene oznacenim predavajuceho - pretoze sme videli, ako si ludia skodili, ked to tak nebolo. Davali si fake hodnotenia a kazili si meno navzajom. Ak by sme im dali moznost zmazat hodnotenie tak by to bolo uplne neucinne. Cize momentalne je to tak, ze dufame, ze poctivy predajca bude chciet ziskat dobre hodnotenia aby bol doveryhodnejsi a nepoctivy si hodnotenia pytat nebude - a tym padom nebude mat ziadne (a kupujuci by si na neho mali dat pozor).
- Rozmyslame do buducna o zmenach - napr. aj o ochrane kupujuceho (escrow), preskladovaniu a zoservisovaniu
bicyklov pred predajom, jednoduchsej logistike (vratane cezhranicneho posielania tovaru) a podobne - to ale budu platene sluzby a nemame este uplne spocitane, ci to bude davat zmysel. Ale ak by ich ludia pouzivali, tak by sme mohli oddelit zrno od pliev, lebo by sme boli v transakcii zamontovani aj my a neumoznili tieto formy podvodneho chovania co vidime teraz.