Jano1987 napísal:
Ja sa už rok pozerám na kvalitu prostredia, v ktorom žijem. Volá sa petržalská električka a okolie, ktorá týmto tempom nebude hotová ani v 2025. Za 4 roky a niečo sa pozerám ako mi pília jednu lampu za druhou v okolí bez náhrady, hlavná vec že peniaze a čas sa našiel na svetielka do hrádze. Most na Hradskej je dezolátnom stave, keby sa naň pozreli poriadne, už je možno zavretý. Most Apollo hrdzavie, nutne potrebuje opravy, kašle sa na to. Most SNP nám praská, nutne potrebuje opravy, kým sa stav nezhorší a nič sa nerieši... Čistička vo Vrakuni pri každom väčšom daždi prepustí škodlivé látky do Malého Dunaja, ale evidentne to je v poriadku. Už 3. rok tu máme nahlásený prepadnutý kanál a kvôli tomu podmytú cestu. Keď naprší, tak kanále odtekajú tak 4 dni. Čistené neboli posledných 6 rokov. Z Petržalky sa zobrali nové dlhé autobusy, dostali sme staršie, predlžovali sa intervaly, napríklad 98 už jazdí krátka každá druhá...


Zo stavby elektricky chcel ujst zhotovitel, lebo cez pandemiu mu naklady narastli tak, ze sa mu to vobec neoplatilo robit. Ty si mozno uz zabudol co sa vtedy na trhu dialo, ale to je tvoj problem. Mne sa pacil Vallo ktory v nejakom rozhovore toto popisoval a hovoril ze je velmi rad, ze sa im ho nakoniec podarilo ukecat a sice pomaly, ale pokracuje. Pretoze keby odisiel, dalsie roky by sa toho nikto ani len nedotkol a nie ze by bola hotova v 2025. Tento pohar nie je poloprazdny, ale poloplny...
04.12.2023 - 12:39:53
04
cokupit napísal:
Zo stavby elektricky chcel ujst zhotovitel, lebo cez pandemiu mu naklady narastli tak, ze sa mu to vobec neoplatilo robit. Ty si mozno uz zabudol co sa vtedy na trhu dialo, ale to je tvoj problem. Mne sa pacil Vallo ktory v nejakom rozhovore toto popisoval a hovoril ze je velmi rad, ze sa im ho nakoniec podarilo ukecat a sice pomaly, ale pokracuje. Pretoze keby odisiel, dalsie roky by sa toho nikto ani len nedotkol a nie ze by bola hotova v 2025. Tento pohar nie je poloprazdny, ale poloplny...



Robím v stavebníctve, v stavebnej projekcii. Viem presne, ako to vyzeralo v stavebníctve. Len pár postrehov, a reálnych vecí, čo sa stalo.
1) Tender na predĺženie mal podmienku, že víťaz je ten z najnižšou cenou. Odhadovaná cena bola 90 miliónov bez DPH, dátum ukončenia podávania ponúk september 2021. Takže covid v plnej sile. Víťazné konzorcium dalo ponuku na 74,5 milióna, už vtedy veľa ľudí poukazovalo na to, že tá cena je nereálna a nedá sa to za ňu postaviť.
2) Víťazné konzorcium si vyboxovalo, že Jantárová cesta, ktorá sa pôvodne mala opravovať spolu s električkou, keďže pri výstavbe sa poškodí, tak sa opravovať nebude. To čo rozbijú, tak tam kydnú betón a hotovo. Choď si pozrieť na to danie cesty do pôvodného stavu pri Technopole napríklad, čo tam vytvorili. To ani Fero za bývalého režimu, svojpomocne robiaci si dvor by to tak zle nespravil. A to nie je jediný príklad.
3) Konzorcium tvorili 4 firmy, Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones S.A., Cedis a Hant BA. Po 2-3 mesiacoch sa prestalo robiť, lebo skokové navýšenie nákladov na materiály (na čo sa už dopredu upozorňovalo, že to problém bude. Mesto viedlo rokovania s konzorciom, len to ich ignorovalo, lebo konzorcium sa začalo rozpadať, najprv odišiel Cedis, potom Hant BA, potom sa konečne s mestom dohodli na dodatku k zmluve
4) V momente, keď sa začalo konečne znova robiť, tak bolo oficiálne priznané meškanie 330 dní. Boli neskôr vytýčené ďalšie míľniky, čo treba splniť, žiaden sa nesplnil a veselo sa mešká ďalej.
5) Aj v čase, keď nebol materiál, zemné práce (výkopy, úprava terénu atď) mohli pokračovať, tých sa predsa zvýšená cena materiálov nedotkla, alebo len v minimálnej miere. Ale nie, bola zastavená komplet akákoľvek činnosť a mesto nespravilo žiadne opatrenia, aby aspoň zemné práce vykonali. Nebola uvalená sankcia nič. Stále sa mešká, robí sa ako u slimákov a mesto sa tvári, že je všetko v poriadku. Pre porovnanie, Lužný most sa staval necelé 2 roky, kým sa dal do úživania, má skoro 3km na dĺžku, šírku 35m. Ten malý most pri Farskom kostole svätej rodiny robia už 8 mesiacov minimálne a stále nie je hotový. Chápem, sú nejaké technologické prestávky, ale keď 3km most je niekto schopný postaviť za ani nie 2 roky, tak ten cca 200m most v Petržalke nemôžu robiť 8 mesiacov. Ten druhý most pri aktuálnej konečnej električiek? 10 mesiacov a ani ešte len debnenie tam nie je, len sa osázali nejaké nosníky. Mesto je s tým spokojné, že sa predsa robí... Choď sa pozrieť na Vajnorskú radiálu, ako tam idú, tam vidíš, že sa robí. V Petržalke to vyzerá ako cez obednú nedeľnú pauzu. Starý most sa robil od septembra 2014 do 21. januára 2016, a to rátam všetky práce, od búrania a až po začiatok kolaudácie
6) Akože mesto platí zhotoviteľovi viac ako 90 miliónov a môžeme byť radi, "ze sa im ho nakoniec podarilo ukecat a sice pomaly, ale pokracuje". To myslíš akože vážne? Keby som pracoval tak, ako to konzorcium, už letím. Keby niekorá firma robila na niektorých našich projektoch, ako to konzorcium, letia a vymáhajú sa od nich také pokuty, že by si sa len divil.
7) posledná vec. Tender bol kritizovaný, len jediné kritérium bola najnižšia cena. Bežne sa to robí tak, že z tendra sa vyradí uchádzač s najvyššou a najnižšou ponukou. Dokonca ako na Slovenku existuje možnosť vyradiť uchádzača, tak dá neodôvodnene nízku cenu. Chceš vedieť, ako na 99% malo byť? Ako to funguje v týchto tendroch, kde rozhoduje len cena? Dáme najnižšiu cenu, vyhráme, začneme stavať a potom postupne a toto, a hento a tam, treba dodatky k zmluve a zrazu si na nejakej priemernej cene až najvyššej, čo sa dala v tendri. Toto je maslo na hlave mesta. Keď videli, že sú problémy, mohli to konzorcium vyraziť a dať zákazku druhej firme s najnižšou ponukou napríklad s tým, že by sa spravil dodatok kvôli stavebným materiálom. Nie, mesto to nechalo stáť 330 dní.
04.12.2023 - 20:22:43
00
Hurvinek...
04.12.2023 - 22:30:44
10
Predpokladám, že mi zase vysvetlíš, ako naposledy, kde som sa mýlil. Iba že by nie.
04.12.2023 - 23:22:21
00
😁

Prílohy:

IMG-20231205-WA0000.jpg
IMG-20231205-WA0000.jpg 113.92 KiB thumb_up2thumb_down

05.12.2023 - 21:57:49
00
Uz len toto nam tu chyba.
thumb_up0thumb_down

Pripomina mi to ten podchod Bajkalska - Prievozska.
Ked som sa tej mladej slecny (pani) co tam bola s tym panom z magistratu pytal, ze preco je to take nizke, tak mi povedala, ze mozme byt radi, ze to tam mame.
Takze hlavne, ze to tam mame, netreba to urobit tak aby to bolo funkcne ci bezpecne.

Nabuduce cakajme, ze na stenu namaluju 3D podchod a ludia budu do toho narazat.
08.12.2023 - 18:45:16
00
Red1 napísal:
Uz len toto nam tu chyba.

Nabuduce cakajme, ze na stenu namaluju 3D podchod a ludia budu do toho narazat.


Čo presne ti na tom vadí? Máme ich tu po meste plno a je to skvelá vec. Najmä pre deti, ktoré ešte tou potrebnou istotou pri rozbiehaní nedisponujú.
08.12.2023 - 21:05:00
01
KDE?
https://www.google.com/maps/@64.1708927,-21.6881333,13z?entry=ttu

Streetview

Takze chces tvrdit, ze dieta ked sa opiera jednou nohou o stupatko sa rozbehne istejsie ako to co sa bude opierat jednou nohou o zem?
Nevidim v tom rozdiel.
Navyse, ked dokaze zastavit bezpecne pri stupatku a vylozit nan nohu, tak nedava zmysel, ze sa nedokaze rozbehnut ked ma nohu na zemi. Je to rovnaky skill.
Ked zosada z bicykla tak ma doma tiez stupatko? A potom caka kym ho rodic zlozi z biku aby nahodou nespadlo?

Podla mna su tie stupatka absolutny nezmysel a zbytocne vyhadzovanie penazi, navyse ked ich urobia meter od tlacitka na semafore.
Doteraz sme take stupatka nemali a nevsimol som si, ze by sa deti nenaucili bicyklovat.

Majme predsa zdravy rozum.
V skolstve sa tie "ulavy" uz prejavuju.
Vychadzaju z nich nesamostatne nemehla, nic sa im nechce ale zato maju trvalu zavislost na socialnych sietiach.
Cest malickej skupinke vynimiek, kt to ale nevytrhne.

Tento svet speje nenavratne do zahuby lebo sa najdu ludia, kt. tieto nezmysly este podporuju.
08.12.2023 - 21:57:00
00
Takéto stupátka sú bežné v celej Európe. Musíš si uvedomiť, že cieľom miest v doprave je dostať viac ľudí z auta a to aj na bicykel. A čím sú cyklotrasy pohodlnejšie, kvalitnejšie a bezpečnejšie, tým viac ľudí ich začne používať. Tebe a tomu trápnemu redaktorovi z Primy sa to zdá zbytočné, ale napríklad človeku, ktorý má horšie pohybové schopnosti alebo nevie dobre jazdiť to zvýši sebadôveru na bicykli. Neviem, či jazdíš po meste, ale je rozdiel, ak máš na každej križovatke dočiahnuť nohou na zem alebo na takýto vyvýšený podstavec. Je to o kus pohodlnejšie, najmä ak máš takú veľkosť bicykla, že bez zosadnutia a/alebo natiahnutej špičky nedočiahneš na zem.
Tá cena je vysoká, pretože je to jediný kus, v cene je aj montáž a výrobca je (neviem prečo, je to jednoduchá konštrukcia) zo Slovenska. Ak sa to bude vyrábať lokálne a vo väčších množstvách, tak cena pôjde dosť výrazne dole.
Je ešte jedna možnosť - zelené vlny pre cyklistov, ale to by si zrejme pindal ešte viac :-)
08.12.2023 - 22:34:50
05
Jednoduchsia verzia sluzi v Ziline uz cez 8 rokov. Vzorom boli riesenia z NL, DE, PL... Zmysel je v tom aby cyklisti nemuseli zosadat zo sedla. Odhadom by som povedal, ze asi polovica cyklistov pri spravne nastavenej vyske sedla nedokaze polozit nohu na zem. Nedokazem to ani ja. Aj kvoli strachu zo zosadania vozi mnozstvo zien a deti sedlo velmi nizko. Infrastruktura ktora nuti cyklistov zosadat z bicykla nie je vhodne navrhnuta pre cyklistov.

Prílohy:

IMG_20150121_160214.jpg
IMG_20150121_160214.jpg 245.63 KiB thumb_up0thumb_down

08.12.2023 - 23:04:33
02
Len na odľahčenie (prosím nenavazat sa do ziletkarov nedraharov ;)), vhodnejšie je vysoké zábradlie na chytenie rukou.
08.12.2023 - 23:11:44
01
Teraz sa strácam... Na jednej strane cyklisti bojujú proti podobným prekážkam, že musia byť ďalej od ich cestičky aby o ne nezavadili alebo ne ne nepadli a zrazu chcú, aby také prekážky boli skoro na ich pruhu?

Zosadanie a nastupovanie na bike je predsa základná zručnosť, ktorú každý musí ovládať, ak sa chce bicyklovať.
09.12.2023 - 10:30:20
00
Red1 napísal:


Myslel som v meste, Mosó je dedina bez jediného semaforu :D
Takže napríklad tu, alebo tu, alebo tu...

Presviedčať ťa o užitočnosti nebudem, zjavne už naprosto pevný názor máš aj bez toho, aby si také niečo vôbec videl :D
09.12.2023 - 10:35:45
03
"Skoro na ich pruhu" znamena ze su mimo pruhu, nie? Na mieste kde pojdes i tak pomaly aby si dal na krizovatke pozor ci dokonca zastavis.
Pred rokom, mozno dvomi, tu nejaky pan hladal bicykel pre dceru, na asfaltky ale celoodpruzeny s teleskopkou. Teleskopku preto, aby si mohla na krizovatke dat sedlo nizsie a dosiahnut na zem. A odvtedy o takomto vyuziti teleskopiek u beznych cyklistoch pocuvam celkom casto. Takze nieco taketo mi dava zmysel, aj ked skor niekde kde je ovela lepsia cykloinfrastruktura.
V takej Viedni napriklad, kde stojis bicyklom na cyklocestickach skoro na kazdej krizovatke, to dava zmysel. Lebo zostupovat a nastupovat stale dookola je po chvili uz otrava. V AT maju ale i celkom fajne tieto featury - drevene, z dvoch casti, spodna na nohy a horna len taka doska na opretie riadidiel. Staci sa len opriet riadidlami o dosku, netreba ani skladat nohu, ani menit polohu, nic. Je to pohodlnejsie, jednoduchsie a plynulejsie, staci sledovat tych stojacich vlavo od teba kde take featury nie su a musia zlozit nohu alebo trackstandovat a na zelenu porovnat to nastupovanie a rozbiehanie.
09.12.2023 - 10:51:48
02
Aj v Nitre mame taketo cyklostupatko. Len jedno 😃. Ale je to fajn. Snad budu dalsie.
09.12.2023 - 12:43:23
02
keyboard_arrow_up