Zubesuch napísal:
Jezus
To neni dovod vlastnenia auta. To som nikde nepovedal, to si si tam uz len domyslel. Len, ze si ten proces neviem bez auta predstavit.

A teda preco si spomenul to stahovanie ak to nemal byt priklad na obhajobu vlastnictva auta? Nezachytil som, ze by tu niekto riesil, ze ma clovek prestahovat byt na bajku a ze auto je na to zbytocne.
11.10.2023 - 23:35:32
00
lebo som si tym nedavno presiel a este stale mi velmi v tom procese auto ulahcuje zivot? Momentalne (ale ani potom samozrejme) si neviem predstavit byt bez auta. Kludne to priznam, vediem pohodlny zivot.

urcite to nemalo byt v zmysle takom, ze " ani sa neskusajte stahovat bez auta". Zda sa, ze tu hocikto hocico riesi bez auta. Kludne, ma moj obdiv. Ja si svoj zivot momentalne bez neho neviem predstavit.
11.10.2023 - 23:44:07
03
Na ukoncenie OT (nie je cyklolegislativa), nejakych zopár dovodov na vlastnictvo auta: rodicia (v horsom prípade z oboch stran) v meste ci obci vzdialenych par desiatok/stoviek km, ich návštevy povedzme kazdy (druhy, treti) vikend.
Chata/zahrada detto.
(bezne a zrejme argumenty typu praca, nákupy, výlety atd ani nedavam;))
Nie vsetci to tak musia mat, a da sa aj bez auta (ak sa musi...) Nie je to len o 'nastaveni' , ale aj o moznostiach a konkretnej situacii a preferenciách a obmedzeniach atd
12.10.2023 - 00:17:01
00
Nie je to o vlastneni auta, ale o sposobe jeho používania. Niekto chodi autom iba raz za tyzden na velky nákup a iný aj za roh po cigarety.
12.10.2023 - 08:28:07
09
Nevenuje sa izolovane len cykloopatreniam, podieľa sa aj na širších návrhoch dopravného riešenia celých častí miest, kde je cyklistická infraštruktúra prirodzenou súčasťou verejného priestoru. Jeho projekty sú hlavne o upokojovaní dopravy, bezpečných uliciach v okolí škôl. Je spoluautorom priekopníckeho návrhu štvrte bez áut v Liberci aj návrhu novej podoby hlavnej vlakovej stanice v Prahe, ktorý sa umiestnil v medzinárodnej súťaži na treťom mieste.

🔓

https://dennikn.sk/3789566/dopravny-expert-z-prahy-cyklopruhy-na-vajanskeho-nabrezi-by-o-15-rokov-presli-bez-diskusie/?cst=1e02a794dac5246bdce03b706ae6d989e63d80141d9c9d0d764d0b16b93ffa4f
25.01.2024 - 12:30:43
01
Prosím, podpíšte hromadnú pripomienku k novele cestného zákona.

TL;DR : Ministerstvo dopravy navrhlo, aby určenie dopravného značenia na celom Slovensku posudzovalo aj ono a jeho stanovisko bolo záväzné a ak nebude rešpektované bude pokuta. Je to úplne od veci návrh, ktorý odoberá originálne právomoci samosprávam pri rozhodovaní o ich majetku (cesty a ulice v mestách a obciach) a neuveriteľne naťahuje každí jedno konanie o určení značenia, pričom tých určení sú tisíce ročne. Ministerstvo pritom nemá na to ani odborné, ani personálne ani finančné kapacity.
Novela by mala dopad aj na dopravné značenie cyklistických komunikácií, vytváranie cyklopruhov a pod.
Ministerstvo síce včera ústami ministra síce avizovalo nejaké kompromisy, ale v pripomienkovom konaní (v skrátenom!) je stále ešte pôvodná verzia, je okolo toho zmätok ... Predkladatelia hromadnej pripomienky preto požadujú stiahnutie novely.
Podrobne je to vysvetlené pri pripomienke, link je tu.

Ďakujeme.
22.02.2024 - 19:19:31
05
Prečo? V Bratislave v poslednom čase predvádzajú inú fušerinu a iné prúsery. A inde to oveľa lepšie nebude. Kontrolný orgán musí byť.
22.02.2024 - 20:54:12
00
Tak urcite. "Kontrolny organ" v podobe uja na ministerstve vie urcite posudit opodstatnenost dopravneho znacenia alebo napr. novu cyklotrasu vo Vranove nad Toplou alebo v Podbrezovej. Jednak urcite nepoznaju lokalne pomery a druhak za dopravnu infrastrukturu v meste su zodpovedne mesta a ich predstavitelia, ktorych si volime, a nie nejaky neidentifikovatelny uradnik s peciatkou.
22.02.2024 - 21:06:21
09
Jano, na ministerstve dopravy nie je jediný odborník ani iná autorizovaná osoba na dopravné značenie a už vôbec nie na urbanizmus. Respektíve hej, teraz nastúpil jeden odborník s príslušným dopravno-inžinierskym vzdelaním na cyklooddelenie (je aj na tomto fóre), ale ten by nerobil toto posudzovanie, má tam úplne iné úlohy.
Nehovoriac o tom, že tých žiadostí o určenie DZ sú ročne tisíce, ministerstvo by muselo najať dvojciferný počet ľudí, aby stíhali.
22.02.2024 - 21:14:28
12
Myslím si, či im nebude stačí stíhať tam, kde bude treba zasiahnuť a zjednať "nápravu" ... pre našich ľudí , povedal by klasik :)
22.02.2024 - 21:24:48
00
Je celkom rozdiel medzi 'kontrolnym organom' a zaradením ministerstva dopravy do schvaľovacieho procesu.

PS: počet signatárov celkom narástol, z 90 na aktuálnych 116, do 500 stále dosť chýba
22.02.2024 - 21:25:41
10
Už je 200.
Rastie to, ale netreba čakať, treba podpisovať, času je málo.
22.02.2024 - 22:24:43
00
Jaroh, tak sa nájdu tí odborníci, napríklad z KDI. Len aby nenabrali ľudí z bratislavského magistrátu. Posledný prešľap stál zatiaľ cez 700 tisíc € a ide sa ešte "opravovať". Hlavná vec, že napríklad taký most vo Vrakuni pri kruháči môžu kedykoľvek zavrieť. A o stave toho mosta sa vie už roky. Najbližší most odtiaľ je "len" 1,5km. Čo tiež nie je výhra, lebo mosty na Popradskej a Slovnaftskej už tiež nutne potrebujú opravy. Most SNP je v havarijnom stave, 22.7.2022 prehliadka odhalila závažné problémy. Máme 22.2.2024, uplynulo 19 mesiacov a mesto stále ani nevypísalo výberové konanie na opravu mosta. Ja chápem, že Cyklokoalícia sa bude vytešovať, lebo ak sa zavrie Most SNP, tak si ľahšie pretlačia svoju ideu, že na Staromestská a Štefánikova majú mať len po 1 pruhu pre autá v každom smere a luxusné cyklopruhy na šírku pruhu pre autá sa ľahšie obhája, tak isto aj prechod pre chodcov na Zochovej, lebo však doprava tam je minimálna zrazu. Som len zvedavý, ako vysvetlia tým 60 tisíc cestujúcim, čo každý deň prepraví dopravný podnik cez Most SNP, že holt, už nejazdíte. Samozrejme, dá sa to zobrať cez Apollo na Zochovu, kde optimálnom čase to trvá "len" 12 minút. V neoptimálnom čase to bude tak dopravnej špičky to bude koľko? 30 minút? 40 minút? Mimochodom, ak Most SNP bude v takom stave, že hrozí jeho spadnutie a bude musieť byť zastavená plavba, tak pokuta za 1 deň je "len" 2 milióny €, keďže to je medzinárodná trasa. Samozrejme firmy si môžu uplatňovať ušlý zisk a preplatenie zvýšených nákladov. Magistrát sa tu bije do pŕs, že ako zlepšujú život cyklistom, že pridali svetielka do hrádze. Za posledné 4 mesiace v mojom okolí vypílili 6 lámp a nové nepribudli. Ďalších 20-40 nesvieti, alebo svietia na preskačku obdeň.

PS. Videl som nejaké výkresy, ako budú riešené križovatky pri Petržalskej električke. Riadna chuťovka od magistrátu. Vidno, že to robil odborník. Možno v 2028 sa aj prevezieš po tej cyklotrase.
22.02.2024 - 22:45:40
00
Môžem si o magistratnych odborníkoch myslieť čokoľvek, ale argumentovať,že presunom rozhodovacích schvaľovacich kompetencii pre všetky konania v celej SR na MinDopr sa niečo zlepší teda chce riadny stupeň zaujatia/naivity/prostoty atd
22.02.2024 - 22:58:02
05
Jano, ako zvyčajne splietaš dve na tri.

Na KDI sa odborníci nenájdu. Väčšina ľudí, čo posudzujú určenia dopravného značenia na dopravných inšpektorátoch, sú absolventi policajnej akadémie. Tam v osnovách nemajú nič o doprave, mobilite, urbanizme a pod. Skrátka sú to policajti, ktorých zaradili na posudzovanie dopravného značenia, rozhodujú subjektívne, bez argumentov, na základe zvyku a dojmov.

Navyše, tí ľudia majú svoju prácu - dopravné inšpektoráty sú na základe cestného zákona povinné posudzovať určenia dopravného značenia, takže keby "sa" presunuli na ministerstvo, tak by síce stíhalo ministerstvo, ale zase by nestíhali dopravné inšpektoráty.

A ako iste uznáš, nebolo by ani jednoduché len tak pozbierať po celom Slovensku policajtov, poslať ich do civilu a presunúť tie desiatky pracovníkov z dopravných inšpektorátov do Bratislavy na ministerstvo. Žiadne "sa" tu nie je možné.

Náreky, ktoré uvádzaš (mosty, lampy) , sa týkajú projektovej činnosti, inžinieringu, logistiky, financovania. Navrhovaná novela cestného zákona sa dotýka určovania dopravného značenia. Trochu sa zamysli pred tým, než zase vygrciaš nejaké hejtovanie.

A ešte jedna subjektívna vec:
Možno že ty si vo svojej práci génius a všetko dokážeš na prvýkrát. My ostatní sme však normálni ľudia. A nielen my u nás. Nevyznám sa do väčšiny vecí, ale ako tak trochu sledujem otázky mobility a je úplne bežné, že sa po zmenách veci dodatočne upravujú, nielen u nás, ale v celej Európe. Hentá križovatka sa musí vyriešiť trochu inak, tamten pruh trochu zmeniť, tuto zmeniť interval, hentam prednosť v jazde, tu pridať zvodidlo, hentam zmeniť výhľadové pomery a pod. A to nielen na cyklotrasách, ale na diaľniciach, cestách či uliciach s tisíckami aut denne. Skrátka po zmenách vždy až prax ukáže, čo treba ešte dotiahnuť. Je to úplne bežné.
Cyklopruhy na Vajanského sú prvým počinom svojho druhu na Slovensku. Je preto úplne pochopiteľné, že inžinieri, ktorí to projektovali a policajti (áno, aj KDI!) a úradníci, ktorí to schvaľovali a schválili, nevedeli všetko posúdiť iba na papieri a sú potrebné nejaké zmeny. Tie zmeny sú však v porovnaní s významom toho riešenia zanedbateľné - hentam rozšíriť, tam zúžiť, hentam inak zorganizovať prednosť, tu označiť oddelovače pre zlých šoférov, aby si ich pri ťukaní do mobilu všimli ... Takéto zmeny po ukončení sa dejú nielen pro dopravnej infraštruktúre, ale pri hocijakej ľudskej aktivite - od stavieb až po trebárs autá či novú pekáreň. Smozrejme, ty o tom nevieš, pretože ty vždy všetko spravíš na 100% dobre na prvýkrát.
Ten negatívny hype okolo tých cyklopruhov nevyoplýva z ich kvality alebo nekvality, ale z toho, že uberajú miesto autám. A za tým rozhodnutím sa magistrát stojí, nemení ho a už sa ukazuje, že počet áut na nábreží naozaj klesá.

Mimochodom, podpisov je už tristo (z potrebných päťsto). Podpisujte, šírte.
23.02.2024 - 06:33:40
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up