Jaroh
Mesto: Banská Štiavnica
Založený: 22.01.2007
Príspevky: 2 272
Bicykle: Specialized Rockhopper Pro 2017 | Trek FX3
Jano, ako zvyčajne splietaš dve na tri.
Na KDI sa odborníci nenájdu. Väčšina ľudí, čo posudzujú určenia dopravného značenia na dopravných inšpektorátoch, sú absolventi policajnej akadémie. Tam v osnovách nemajú nič o doprave, mobilite, urbanizme a pod. Skrátka sú to policajti, ktorých zaradili na posudzovanie dopravného značenia, rozhodujú subjektívne, bez argumentov, na základe zvyku a dojmov.
Navyše, tí ľudia majú svoju prácu - dopravné inšpektoráty sú na základe cestného zákona povinné posudzovať určenia dopravného značenia, takže keby "sa" presunuli na ministerstvo, tak by síce stíhalo ministerstvo, ale zase by nestíhali dopravné inšpektoráty.
A ako iste uznáš, nebolo by ani jednoduché len tak pozbierať po celom Slovensku policajtov, poslať ich do civilu a presunúť tie desiatky pracovníkov z dopravných inšpektorátov do Bratislavy na ministerstvo. Žiadne "sa" tu nie je možné.
Náreky, ktoré uvádzaš (mosty, lampy) , sa týkajú projektovej činnosti, inžinieringu, logistiky, financovania. Navrhovaná novela cestného zákona sa dotýka určovania dopravného značenia. Trochu sa zamysli pred tým, než zase vygrciaš nejaké hejtovanie.
A ešte jedna subjektívna vec:
Možno že ty si vo svojej práci génius a všetko dokážeš na prvýkrát. My ostatní sme však normálni ľudia. A nielen my u nás. Nevyznám sa do väčšiny vecí, ale ako tak trochu sledujem otázky mobility a je úplne bežné, že sa po zmenách veci dodatočne upravujú, nielen u nás, ale v celej Európe. Hentá križovatka sa musí vyriešiť trochu inak, tamten pruh trochu zmeniť, tuto zmeniť interval, hentam prednosť v jazde, tu pridať zvodidlo, hentam zmeniť výhľadové pomery a pod. A to nielen na cyklotrasách, ale na diaľniciach, cestách či uliciach s tisíckami aut denne. Skrátka po zmenách vždy až prax ukáže, čo treba ešte dotiahnuť. Je to úplne bežné.
Cyklopruhy na Vajanského sú prvým počinom svojho druhu na Slovensku. Je preto úplne pochopiteľné, že inžinieri, ktorí to projektovali a policajti (áno, aj KDI!) a úradníci, ktorí to schvaľovali a schválili, nevedeli všetko posúdiť iba na papieri a sú potrebné nejaké zmeny. Tie zmeny sú však v porovnaní s významom toho riešenia zanedbateľné - hentam rozšíriť, tam zúžiť, hentam inak zorganizovať prednosť, tu označiť oddelovače pre zlých šoférov, aby si ich pri ťukaní do mobilu všimli ... Takéto zmeny po ukončení sa dejú nielen pro dopravnej infraštruktúre, ale pri hocijakej ľudskej aktivite - od stavieb až po trebárs autá či novú pekáreň. Smozrejme, ty o tom nevieš, pretože ty vždy všetko spravíš na 100% dobre na prvýkrát.
Ten negatívny hype okolo tých cyklopruhov nevyoplýva z ich kvality alebo nekvality, ale z toho, že uberajú miesto autám. A za tým rozhodnutím sa magistrát stojí, nemení ho a už sa ukazuje, že počet áut na nábreží naozaj klesá.
Mimochodom, podpisov je už tristo (z potrebných päťsto). Podpisujte, šírte.