Jaroh: máme na Slovensku aj dopravných inžinierov, je možné ich najať. Nemusí to byť človek z KDI. Bol to len príklad.

Všetko čo som vymenoval okolo mostov, či verejného osvetlenia vrhá rovnaké svetlo aj na iné činnosti, hlavne keď to človek vidí.

Argumentuješ pri Vajanského, že to je prvý projekt takého rozsahu na Slovensku? Cyklopruhy na cestách sa už aj v minulosti budovali, viď Jiráskova - Romanova, Mamateyova, Košická, prerobená Vajnorská, či ktorá to bola. A také prúsery sa nestali.
1/ neobsadené zvislé značenie?
2/ chýbajúce vodiace prvky?
3/ zlá šírka pruhov? Niekto si nevie skontrolovať reálnu šírku cesty? A všimne si to až verejnosť? Kde bol stavebný dozor?
4/ chýbajúce bezpečnostné prvky pri tých obrudníkoch?

A to sú len chyby, čo by aj na škole študentovi oplieskali o hlavu a hneď mi udreli do očí. Keby som to začal viac študovať, nájde sa toho oveľa viac.
23.02.2024 - 10:20:13
01
Projekt na nábreží dostal súhlasné stanovisko od KDI. Ak nenamietali tebou spomínané chyby a dali súhlas, kde je garancia, že takéto chyby odstráni centralizované posudzovanie, keď to ušlo ľuďom znalých miestnych pomerov?

(Množstvo projektov, nárast byrokracie a predĺženie povoľovania namiesto zjednodušovania škoda spomínať.)
23.02.2024 - 13:20:40
03
Čo som ja čítal, tak KDI súhlasné stanovisko nedalo, lebo už to nebolo potrebné.
23.02.2024 - 13:53:33
00
Nešír dezinformácie. DI musí dať stanovisko ku každému určeniu dopravného značenia a samozrejme dalo aj k tomuto. Súhlasné.
23.02.2024 - 16:11:01
02
aktuálne 674 > 500
23.02.2024 - 19:19:57
12
KDI už nemá rozhodujúce slovo, samospráva sa nemusí riadiť ničím, čo KDI navrhne. Teda KDI môže dať nesúhlasné stanovisko, ale samospráva si spraví čo chce. Platí to už 2 roky. Toľko k dezinformáciám. Je to rovnaká dezinformácia, ako keď cyklista má povinnosť v Nemecku pustiť pred seba rýchlejšie vozidlá, ak sa za ním tvorí kolóna, ktorý že vraj neexistuje, že?
23.02.2024 - 20:12:04
00
Podpísal som ako 694.
23.02.2024 - 20:50:00
00
Nechápem, o čom točíš.
Napísal si: " ... KDI súhlasné stanovisko nedalo... " Odpovedal som, že DI stanovisko dal.
Nič viac.
Pekný večer.
23.02.2024 - 20:52:52
02
Jano1987 napísal:
Jaroh: máme na Slovensku aj dopravných inžinierov, je možné ich najať. Nemusí to byť človek z KDI. Bol to len príklad.

Pred cca 10 rokmi som spolupracoval so súdnymi znalcami. Ministerstvo vnútra (polícia) si dávalo vypracovávať súdnoznalecké posudky, avšak zákonom stanovené náhrady meškali často aj viac ako rok. Nie sú peniaze v rozpočte... Predpokladám, že sa to nezmenilo. Pretože nemajú peniaze na pohonné hmoty a naháňanie cestných pirátov je obmedzené limitom najazdených kilometrov, nemajú peniaze na tonery, papiere, obálky, poštovné a tak pokuty radšej ani nevymáhajú, nakúpia elektrické autá ale nemajú peniaze na nabíjacie stanice... A zrazu budú mať peniaze na dopravných inžinierov? Dovoľ, aby som sa posmial...
23.02.2024 - 20:56:50
01
Takže keďže zajtra magistrát vyhlási, že zo Staromestskej, Šancovej, Račianskej, cesty vedľa Karlovesko-Dúbravkej trasy električky, vlastne z každej cesty, kde je viac ako 1 pruh pre autá v smere zostane len 1 pruh pre autá + MHD, Na zvyšku budú cyklotrasy. Z Devínskej cesty cyklotrasa, však do centra sa bude chodiť cez Devínsku. V rámci bezpečnosti celoplošne 30km/h. A splní mokrý sen Cyklokoalície, že na území Starého mesta žiadne auto (ani MHD). Čo potom?
24.02.2024 - 16:57:13
00
S tou Cyklokoalíciou a žiadnymi autami na území Starého Mesta to máš odkiaľ? To je nejaká tvoja predstava, voči ktorej potom oponuješ, alebo máš na toto tvrdenie aj nejaký zdroj?

30 km/h už máme dnes plošne na dosť veľkých územiach a mal by to byť štandard na všetkých vnutroblokových komunikáciách. Je na tom niečo zlé? Aj pri zónach 30 v zahraničí zostávajú hlavné ťahy na 50, prípadne aj viac, ak má nemotorová doprava vlastné súbežné komunikácie.

Z ulíc uvedených v prvej vete by bolo možné redukovať jazdné pruhy na 1+1 možno v hornej časti Karlovej Vsi, inde v dnešnej situácii nie (narozdiel od nábrežia, kde to bolo podľa mňa ok). Mimo uvedeného aj v zadnej časti Ružinovskej a na niektorých petržalských uliciach (Furdekova, Osuského, Lietavská, Šintavská). Na Šancovej tak jedine po postavení Severnej tangenty.
24.02.2024 - 17:17:24
04
Kollár to spomínal už niekoľkokrát v rozhovoroch pre Startitup, Aktuality, Sme a ešte neviem koho, čo som videl, že jeho snom je, aby na území Starého mesta nebolo žiadne auto. Takže si môžeš zapnúť YouTube a vyhľadaj si to.

Nábrežie bolo až tak fajn, že priateľka cestuje kvôli tomu o 15-20 minút dlhšie do roboty MHD. Môžeš je to skúsiť vysvetliť, že to je super riešenie. Keby na nábreží vznikol BUS pruh, plus pruh pre autá, splnilo by to rovnako účel, navyše môžeš povedať ľuďom, že cestujte MHD, je rýchlejšia ako auto. Ale v momente, keď stojíš v MHD v rovnskej zápche ako autá, prečo máš cestovať MHD?

Kamoš robí v projekčnej kancelárií a od magistrátu mali objednávku na štúdiu uskutočniteľnosti a ako by to vyzeralo, keby na Šancovej a Štefanikovej nechali len 1 pruh pre motorové vozidlá. Už existuje aspoň projekt v hrubom, ako štúdia, kde je všetko rozkreslené a vyriešené plus, aj keď niečo len ideovo a ako by to vyzeralo, čo by to ovplyvnilo, atď.

Už teraz má mesto v pláne spraviť z Budatínskej 2 pruhovku, zvyšok má byť cyklotrasa. Pritom je možnosť mať tam riešenie vzore Mamateyova. Pruh pre autá, parkovanie a cyklopruh. Čo som bol na stretnutí s Vallom, niektoré sú verejné aj verejnosť môže dávať otázky, tak 1 pruh chce mesto zaviesť aj cez Smolenickú (čo je totálna blbosť, už teraz tam je tlačenica), tak isto cez Šintavskú. Budatínska má šírku minimálne 12,5m, mesto plánuje tam mať 2,75m široké pruhy pre autá, takže ti ostáva ešte 3,5m na cyklopruhy v každom smere. Nepríde to trocha prehnané?
24.02.2024 - 18:30:28
00
A ten cyklopruh cez nadjazd z Pajstunskej na Kopciansku nie a nie 😄
24.02.2024 - 18:54:38
00
Jano1987 napísal:
Nábrežie bolo až tak fajn, že priateľka cestuje kvôli tomu o 15-20 minút dlhšie do roboty MHD. Môžeš je to skúsiť vysvetliť, že to je super riešenie. Keby na nábreží vznikol BUS pruh, plus pruh pre autá, splnilo by to rovnako účel, navyše môžeš povedať ľuďom, že cestujte MHD, je rýchlejšia ako auto. Ale v momente, keď stojíš v MHD v rovnskej zápche ako autá, prečo máš cestovať MHD?


Myslim, ze si vymyslas. 15-20 minutove zdrzanie nedosiahnes na nabrezi ani omylom. Ja tadial chodievam do prace viac krat do tyzdna a odkedy sa vo velkom hejtuje na cyklotrasu, tak si vsimam, ci su tam zapchy. A ziadne tam nie su. Ked idem na bicykli alebo elektrickou, tak auta nestoja, ale idu. Mozno pomalsie ale bez problemov. A dost casto su na semafore pri Starom moste rychlejsie ako ja v elektricke.
29.02.2024 - 13:35:31
00
Prosím ťa, tento rozpravkar tu okrem svojich bajok nepíše vôbec nič prínosné. Mám ho bloknuteho, aby som ich nemusel konzumovať a keď ho takto citujes, robí mi to zle na žalúdok ... Buď so mnou prosim milosrdny ... Díky ...
29.02.2024 - 17:38:39
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up