Jaroh napísal:
1. Ak to boli dopraváci, tak napríklad prekračovanie maximálnej povolenej rýchlosti na ceste, mobil za volantom, alkohol za volantom. To sú hlavné dôvody násobne viac úmrtí, zranení a škôd. a preto je tam preventívna aj reštriktívna práca polície efektívnejšia, ako niekde pod hrádzou.
2. Polícia sa nemá riadiť internetmi.

bod 2. si asi zle prečítal, pýtal som sa čo by si poradil diskutujúcim TY, nie polícia... resp. tvoj názor
15.04.2024 - 15:01:53
00
Jaroh keďže nie je štatistika zatiaľ za 2023, tak podľa Polície SR za rok 2022
- cyklisti zavinili 457 dopravných nehôd (nárast o 44), pri ktorých umrelo 11 cyklistov z 22.
- pod vplyvom alkoholu cyklisti spôsobili 127 nehôd

1/4 nehôd cyklistov bola pod vplyvom alkoholu cyklistov. Cyklisti nafúkali 7780x, z toho nad 1 promile 4750x a to im bola venovaná výrazne menšia pozornosť ako šoférom áut, kde šoféri nad 1 promile nafúkali 4528x. Čo som videl priebežne štatistiky za 2023, tak cyklisti zrejme tromfnú zase šoférov áut.

Ale áno, môžeš sa tváriť že autá zabíjajú. Ale nemôžeš tvrdiť, že zabili 22 cyklistov v 2022.
15.04.2024 - 15:35:48
00
bubbic
Akože? Veď na preventívne prehliadky chodí len 10 % ľudí. Treba ich zrušiť a vyslať lekárov k vážnejším stavom.
15.04.2024 - 15:41:52
00
Nie, treba aby viac ludi chodilo na preventivne prehliadky.
Niekedy je lepsie prejavit sebareflexiu a uznat, ze si strelil a netrafil, nez strielat bez rozmyslu dalej. Preventivne prehliadky ale nie su v teme, nejdem dalej v tejto debate pokracovat...
15.04.2024 - 16:04:24
03
pridavam sa k pochvale pre Jaroh , obdiv k tvojej trpezlivosti vysvetlovat, diky ze to robis ...
15.04.2024 - 16:21:36
02
bubbic
A preto treba pokračovať aj v preventívnych prehliadkach na cyklochodníkoch.
15.04.2024 - 16:29:22
00
Presne tento mentalny kotrmelec som cakal :D Dakujem, zlepsil si mi den :D
15.04.2024 - 16:34:24
01
bubbic
Tak žiadne kotrmelce na cyklochodníkoch.
15.04.2024 - 16:42:03
00
Jano1987 napísal:
Jaroh keďže nie je štatistika zatiaľ za 2023, tak podľa Polície SR za rok 2022
- cyklisti zavinili 457 dopravných nehôd (nárast o 44), pri ktorých umrelo 11 cyklistov z 22.
- pod vplyvom alkoholu cyklisti spôsobili 127 nehôd

1/4 nehôd cyklistov bola pod vplyvom alkoholu cyklistov. Cyklisti nafúkali 7780x, z toho nad 1 promile 4750x a to im bola venovaná výrazne menšia pozornosť ako šoférom áut, kde šoféri nad 1 promile nafúkali 4528x. Čo som videl priebežne štatistiky za 2023, tak cyklisti zrejme tromfnú zase šoférov áut.

Ale áno, môžeš sa tváriť že autá zabíjajú. Ale nemôžeš tvrdiť, že zabili 22 cyklistov v 2022.


Obávam sam že nerozumiem reči tvojho kmeňa a teda neviem, či týmto chcel autor povedať. Porovnávaš hrušky s jablkami.

Ak sa chceme držať témy, tak by sme museli porovnať koľko bolo nehôd (a v pri nich mŕtych, ranených, materiálnych škôd, podľa vinníka ... ) na tom úseku cyklotrasy, kde dávali cajti fúkať a na nejakým inom úseku cesty v oblasti ich pôsobnosti. Také čísla polícia nevedie, ale dovolím si odhadnúť, že počet nehôd sa tam blíži k nule, pretože by sme o tom asi v tejto komunite vedeli, nehovoriac o fatálnych. Ty by si asi prvý kričal.

Ak by sme sa chceli držať tvojej chodníkovej témy, tak by sme museli poznať počet nehôd na chodníku (a v pri nich mŕtych, ranených, materiálnych škôd, podľa vinníka ... ) a porovnať tie hodnoty s inými cestami v danej lokalite. Také čísla polícia nevedie, takže niet čo porovnávať.

Mimochodom, takéto a ešte aj podrobnejšie čísla polície v normálnych krajinách zaznamenávajú a pracujú s nimi. U nás je v tomto najväčší úspech, že polícia iba pred pár rokmi začala zaznamenávať aspoň GPS súradnice nehôd a nie iba číslo cesty a kilometráž a pokiaľ viem, aj tak s tými údajmi ďalej moc nepracujú.

Ale najmä: akosi si pozabudol porovnať to základné číslo! Áno, cyklisti zavinili smrť 11 ľudí. Ale to, že vodiči áut zavinili 203 úmrtí, to si akosi neuviedol . Nechce sa mi hľadať čísla, ale predpokladám, že pri zraneniach a materiálnych škodách bude ten nepomer v neprospech motorových vozidiel ešte väčší, keďže je diametrálne väčší nepomer medzi nehodami - cyklisti zavinili 44 nehôd, vodiči motorových vozidiel 7981 nehôd.
Tak na čo je dôležitejšie (efektívnejšie), aby sa polícia zameriavala - na príčinu 11 úmrtí alebo na príčinu 203 úmrtí? Čo je efektívnejšie, aby polícia riešila - môd, ktorý zapríčiní 44 nehôd alebo mód, ktorý zapríčinil 7981 nehôd?

(a to ani nehovorím o pomere lokalizácie nehôd - cyklotrasa vs. cesta)
15.04.2024 - 18:37:33
03
A niekomu tu vadia kontroly na cyklochodníkoch párkrát do roka. Zato u áut sú kontroly denne. To je ten pomer medzi nehodami na bicykli a na autách.
15.04.2024 - 19:19:11
00
Takže keď to zhrnieme, @Jaroh, cyklistov je zbytočné kontrolovať, môžu si robiť čo chcú, opitý jazdiť po komunikáciách, zrážať ľudí, správať sa ako totálny idioti.
15.04.2024 - 19:24:17
00
Nechcem sa vám pliesť do debaty... už najmenej raz som to spravil... no dovolím si podotknúť, že vkladať opačnej strane do úst výroky, ktoré nepovedala/nenapísala svedčí o a) zaujatosti, b) neschopnosti argumentovať, c) atď...až do konca abecedy
15.04.2024 - 19:32:12
22
Jano1987, sorry, že sa opakujem:

Jaroh napísal:
Vieš, presne tento spôsob komunikácie je problém, pre ktorý si ťa tu ľudia blokujú alebo ignorujú. Hej, ako vidíme, na Slovensku bodujú jednoduché formulácie.

Bohužiaľ, tvoj spôsob komunikácie znemožňuje akúkoľvek serióznu debatu.
15.04.2024 - 19:32:42
04
Aká diskusia? Ty opakovane tvrdíš, že Polícia SR sa nemá čo zaoberať cyklistami, má riešiť autá. Deklaroval si to tu niekoľkokrát, aj teraz. Cyklisti dlhodobo držia cca 60% mieru zavinenia nehôd v premávke, ale hej, treba riešiť autá, nie väčšinového vinníka nehôd autá vs bicykle. Sám si potvrdil, že pokiaľ ľudia na hrádzi nezačnú umierať, je to v poriadku, Polícia SR má riešiť autá, nemá tam čo robiť.
Navrhované opatrenia ktoré majú/alebo už zachraňujú životy cyklistov:
- 1,5/1m odstup pre autá
- 30tka v meste, lebo to znižuje šancu úmrtia pri nehode
- absolútna prednosť na prechodoch, kde podľa zákona šofér má mať krištáľovú guľu
- každú chvíľu akcia zameraná na šoférov áut.
- stavba cyklotrás.
- šofér auta má predvídať, má byť trpezlivý, chápavý
- všelijaké retardéry, spomaľovače

Čo sa spravilo, aby aj cyklisti boli zodpovednejší?
- nič
- zrušila sa povinnosť nosiť prilby, lebo 76% šanca na prežitie s prilbou je asi zanedbateľná šanca (to číslo prezentovala samotná Cyklokoalícia) a preto sa zrušila povinnosť nosiť prilbu. Dokonca roky napádali Políciu SR, keď odporúčala nosiť prilby, aby sa ľudia nedali oklamať, že prilba je nepovinné. Lebo nosenie prilby odrádza od bicyklovania (argument všetkých cykloorganizácií)
- snaha zrušiť povinnosť využívať cyklotrasy (v ČR to už prešlo). Vybudovali sme bezpečnú cyklotrasu? Nech si cyklisti jazdia ako chcú, hoc aj po ceste, aj keď je vedľa cyklotrasa, snáď nebudeme obmedzovať.
- policajné akcie zamerané na cyklistov? Nee, vôbec, načo, 60% miera zavinenia nehôd je asi málo, to je vlastne diskriminácia.

Celá tvoja argumentácia, aj ostatných cyklofanatikov je rovnaká ako pani Záhorskej a spol ohľadom potratov. Potraty nechceme, treba zakázať. Ale zaviesť sexuálnu výchovu, aby sa nechceným tehotenstvám predchádzalo? NIKDY, zakázať sexuálnu výchovu.

Edit: aby som nezabudol, keď sa budete najbližšie oháňať, že koľko cyklistov umrelo na cestách, odrátaj tých, ktorý si za to môžu samotný.
16.04.2024 - 00:05:57
00
Tuší niekto iný, okrem autora, ako sa dá dopracovať k 'Cyklisti dlhodobo držia cca 60% mieru zavinenia nehôd v premávke,'..?

Na prvý pohľad ani druhý pocit sa k tomu astronomicky vysokému ciselku neviem ani len priblížiť, preto sa pýtam.

Edit, ps: vyššie u Jaroh dodatočne vidím toto '...keďže je diametrálne väčší nepomer medzi nehodami - cyklisti zavinili 44 nehôd, vodiči motorových vozidiel 7981 nehôd.', celkom uveriteľné, menej ako percento
16.04.2024 - 06:00:53
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up