Marli napísal som to troška gramblavo, ale bolo to tam predsa: "... vinníka nehôd autá vs bicykle." Tu na tejto stránke ľudia riešia, koľko cyklistov umrelo pri strete s autom aké opatrenia treba spraviť, aby ich umieralo menej. S tým asi súhlasíš. Tak som len poukázal, že pri nehodách auto -
bicykel sa dlhodobá nehodovosť pohybuje okolo 60% na strane cyklistov. Logiky veci vyplýva teda, že ak chceme aby nám menej cyklistov umieralo, či bolo zranených pri nehodách, tak sa treba zamerať AJ na cyklistov. Pozri si opatrenia čo sa robia, aby autá čo najmenej zrážali cyklistov a pozri si opatrenia, ktoré sú robené na to, aby aj cyklisti dodržiavali pravidlá a jazdili bezpečnejšie. Jediné opatrenie, ktoré malo pozitívny efekt za posledných 50 rokov, ktorý sa týkal priamo cyklistov a ich povinností a zvyšovalo ich šancu na prežitie boli povinné prilby, ale aj to sa zrušilo, lebo
prilba bráni ľuďom bicyklovať, čo bol argument Cyklokoalície + to že vraj nikde vo svete nie sú povinné
prilby pre cyklistov aj dospelých. Obľúbená destinácia Španielsko - prilby sú povinné pre všetkých bez rozdielu mimo mesta, v rámci meste pre len pre osoby mladšie ako 16 rokov. Ďalšie krajiny, kde sú povinné prilby pre cyklistov bez rozdielu veku sú Argentína, Austrália, Kanada (záleží od provincie), Čile, Costa Rica, Cyprus, Namíbia, Nový Zéland, Singapur, Južná Afrika, Togo, Spojené Arabské Emiráty. Pritom samotná Cyklokoalícia prezentovala, že prilba zvyšuje šancu na prežitie na 76%. Zober si z toho čo chceš, ja osobne bez prilby ani do obchodu, čo je 300m odo mňa.
Čo sa týka čísel, dodal som čísla, len čo sa týkali nehôd cyklista - auto ako reakciu na to, že niekomu vadí, že Polícia SR si dovolila dať fúkať cyklistom na cyklotrase. Jaroh a podobný vytiahli štatistiku, kde sú komplet všetky nehody, kde sú autá a ukazuje sa na to, že je tých nehôd je viac a Polícia SR má riešiť autá a nie cyklistov. Podľa prieskumov, každý deň po cestách jazdí 1,3-1,5 milióna áut s priemerným denným nájazdom okolo 40km. Teda logicky je väčšia šanca, že tam bude nehoda, cyklistov určite nejazdi denne 1,3-1,5 milióna 40km, navyše nehoda cyklista-cyklista pokiaľ to neskončí v nemocnici, tak sa polícia nevolá, takže štatistika prakticky neexistuje. Teda presúvajú pozornosť na autá a že cyklistov si netreba všímať, lebo ich je menšina. Ale keď sa zase bude riešiť, koľko cyklistov umrelo na cestách, či sa zranilo, tak sa vytiahnu absolútne čísla a bude sa tlačiť na to, že čo ešte treba spraviť, aby bolo menej nehôd s účasťou cyklistov, ale bude sa to týkať len áut. Proste budú ignorovať fakt, že aj cyklisti porušujú predpisy a mali by za to niesť zodpovednosť. Ale nie, či už Dan Kollar z Cyklokoalície, alebo Jaroh ti povedia, že pokiaľ cyklisti nezačnú zabíjať chodcov na chodníkoch, či iných účastníkov na hrádzi napríklad, nemá sa to riešiť. Lebo však ak cyklista zrazí malé dieťa, či staršiu osobu, alebo niekoho dospelého, je to predsa v pohode, neumrel. Povieš chceš to povedať rodičovi dieťa, ktoré strávi v mesiac v nemocnici, že všetko je OK? Alebo takú empatickú vec, že cyklista na jeho červenú, čo išiel po ceste zrazí tehotnú ženu v 8. mesiaci na prechode a niekto napíše, že môže byť rada, že to nebolo auto? A cez 30 ľudí s tým súhlasí? Verím tomu, že byť to ich žena, dcéra, sestra, vnučka atď, tak cyklista tam vypľúva zuby na zem. Ale keďže to je moja sestra, asi to je v poriadku.
Ročne najazdím tak 5000km v rámci BA na
biku do roboty, za kamošmi atď. Vidím čo sa deje. A áno, nepáči sa mi to, keď vidím, čo cyklisti sú schopný stvárať a Polícia SR to ignoruje, ale už sa pripravujú ďalšie opatrenia, ako znížiť počet zranených a mŕtvych cyklistov, ale bude sa to týkať len áut. V sobotu som bol na biku, pri TPD čakám na zelenú, na červenú si to tam dalo tak 15 chodcov a 8 cyklistov a spravili to priamo pre policajnou hliadkou , čo tam bola v aute a čakala na zelenú. Myslíš že aspoň spravili bububu? Byť to auto, už štartujú a riešia. Ak si myslíš, že sa im to neoplatí, pokuta pre chodcu či cyklistu je 50€ za červenú. To mali hneď za 1150€ za pár minút roboty. A niekto ma tu bude presviedčať, že to je v poriadku, že treba znižovať rýchlosť na 30km/h pre autá, najlepšie ešte menej, aby nám tu neumierali chodci a cyklisti, ktorý si veselo porušujú predpisy. Alebo po novom tá prednosť na prechodoch, čo sa rieši, ktorá vlastne hovorí, že aj keby mi tam chodec skočil hlavičku pod auto, ja ako šofér auta mám ísť len tak rýchlo, aby som stihol kedykoľvek a za akýchkoľvek okolností zastaviť, tak ak príde k zrážke, som vinný ja. Je to fér? Za mňa určite nie. Ak je možné naučiť psa ako sa správne prechádza cez cestu (podľa rôznych výskumov má pes inteligenciu 3-4 ročného dieťaťa), tak by nemalo byť ťažké, aby to zvládali aj bežný ľudia. Len to sa veľa ľuďom nepáči.
Edit: inak teraz som zostal tak trocha v šoku. Za 800€
https://www.unistyle.sk/tzuj0326/Elektrobicykel-DUOTTS-C29-15AH-1000W-d402161.htm?tab=parameters#anch1 si môžem kúpiť "e-bike" schopný jazdiť 50km/h a má 1000W motor. Samozrejme určite mi to predajú ako nevhodné na verejné komunikácie, ale kto to bude kontrolovať? Môže si to kúpiť každý prakticky a preháňať sa ako šialenec po hrádzi či chodníkoch a keďže Polícia SR má cyklistov ignorovať, tak čo s takými šialencami? Tiež je to jedna vec, na ktorú síce zákon nezabudol, ale keďže to nikto nekontroluje, tak je len otázkou času, kedy bude nejaký škaredý úraz, či smrť vďaka tomu.