Ako pises, je nutne sliapanie. "Bicykel" som radsej ani nepozeral.
Zákon 8/2009:
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily ... bicykel vybavený pomocným motorčekom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov
Zákon 134/2018:
§ 31 Bicykel s pomocným motorčekom
(3)
Najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nesmie presiahnuť 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov.
18.04.2024 - 19:40:48
00
ja keď som dnes čakal na briku tak som videl jedného na ....na čom vlastne to bol ??? malo to pedále ale on nimi netočil len išiel...spomalil pred prechodom pre chodcov a potom zas bez pedálovania išiel ...a išiel... to je aká kategória?
18.04.2024 - 19:54:43
00
e-motorka v kategórii motorových vozidiel
18.04.2024 - 20:03:31
00
Ak je maximalna konstrukcna rychlost do 45 km/h a trvaly menovity vykon do 4kW tak je to kategoria L1e (maly motocykel). Ak je maximalna konstrukcna rychlost nad 45 km/h, tak L3e (motocykel). V oboch pripadoch motorove vozidlo. Bicykel, t.j. nemotorove vozidlo, by to bolo len vtedy, keby splnalo definiciu, ktoru citoval Zigo vyssie v jeho prispevku.


Naposledy upravil dxdexter dňa 18.04.2024 - 20:21:00, celkovo upravené 1 krát.

18.04.2024 - 20:12:57
00
Vyzeralo to ako skladací bicykel.Kľuky,prevodník,prehadzovač...ale pán si len tak išiel ako na motorke...ja by som sa na tom hanbil ísť 😆
18.04.2024 - 20:20:58
00
Ja by som chcel strasne rad pocut od cyklokoalicie alebo nejakej podobnej skupinky ktora stoji za rozvojom cyklotras v meste ako spravne pokracovat v jazde ked idem od blumentalu po segregovanej cesticke pre cyklistov po blumentalskej a na konci je cyklo prechod so svetlami a za nim uz len chodnik pre chodcov.
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?
22.04.2024 - 09:56:01
00
akoze bez pochopenia konkretnej situacie mi napadlo, ze ze by to mohla byt prva faza nejakeho projektu, ktory v buducnosti tu cyklotrasu potiahne dalej tam kde ti aktualne chyba ... co myslis, mohlo by to byt ono ?
22.04.2024 - 10:14:08
00
podla mna nie lebo toto tam uz je roky a smer Trnavske nie je fyzicky mozne nieco tahat tade, je tam chodnik ktory je uzky aj pre chodcov okolo konskej zeleznice a smerom na racko je tam bus pruh kde to teoreticky mozu hodi na chodnik ale to nevidim realne lebo su tam prevadzky na legionarskej a museli by porusit tu zelen co tam je a to by sa nestretlo s pochopenim.

situacia je lahka
ides po cyklo a smerujes na prechod (je to cykloprechod s cyklosemaforom) a za nim uz je len chodnik
https://www.google.sk/maps/@48.1556766,17.1242893,3a,75y,54.99h,74.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE4l_FQHnU5HzUBoB8mOo2w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
jedine co ti ostava ako cyklistovi ak chces dodrziavat zakony je zosadnut za prechodom a pochodovat peso vedla bicykla neviem az kam.

inac toto je tiez celkom zabavny pocin tieto znacky. Cele 2 metre a 2 znacky oznacujuce zaciatok a koniec :D
https://www.google.sk/maps/@48.1557533,17.1243882,3a,75y,273.38h,61.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1se-17DCmdcRDLg2fHxUHUyQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu


Naposledy upravil scarinko dňa 22.04.2024 - 10:25:10, celkovo upravené 1 krát.

22.04.2024 - 10:17:10
00
scarinko napísal:
Ja by som chcel strasne rad pocut od cyklokoalicie alebo nejakej podobnej skupinky ktora stoji za rozvojom cyklotras v meste ako spravne pokracovat v jazde ked idem od blumentalu po segregovanej cesticke pre cyklistov po blumentalskej a na konci je cyklo prechod so svetlami a za nim uz len chodnik pre chodcov.
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?


Zober si so sebou dieťa do 10 rokov a môžeš legálne pokračovať po chodníku :D

Neviem presne, ale táto úprava asi vznikla pri úpravách súvisiacich s výstavbou Steinu. Pokračovanie smerom na Kukučínovu sa kreslilo ešte pred 12 rokmi za čias primátora Ftáčnika, ale ako vidíš, niekde to zastalo.

Kompetenčná poznámka na záver: za rozvojom cyklotrás stojí (najmä) samospráva, občania a ich združenia môžu tak maximálne na volených zástupcov tlačiť, aby to aj naozaj robili :)
22.04.2024 - 10:24:37
01
pytam sa prave preto ze ak si so sebou zoberiem cyklistu ktory nie je skuseny alebo miestny pripadne dieta 11-14 rokov, nebodaj 2 alebo slabsieho jazdca zvycajne partnerku tak vysvetlit im ze toto je normalne a takto nejako neviem ako maju jazdit tak si kazdy potuka na celo a na cely bicykel a jazdenie po meste sa ti vykaslu. je to nelogicke, nebezpecne a proste cele zle.
jazdim tade hlavne na mtb a zoberiem to po tom chodniku smerom k trznici kde davam pozor na pesiakov na tom uzkom chodniku a smerujem na kukucinku poza trznicu a ano viem ze je to zle ale je to lepsie ako to ma oficialne byt,
22.04.2024 - 10:28:30
00
Ja súhlasím, že je to nedotiahnuté. Ale jednoducho ucelenú sieť nevyčarujeme za noc. Vždy lepšie, že ten priechod vybudovaný už je a stačí doriešiť úsek mimo križovatky, ktorý býva (zväčša) jednoduchší.

V ideálnom svete by bol úsek od stanice konskej železnice až po Kukučínovu aspoň nejako dočasne legalizovaný, napr. pešia zóna + cyklisti voľno alebo cestička pre chodcov + cyklisti voľno. Teda značenie preferujúce chodcov, ale umožňujúce prejazd na bicykli.
22.04.2024 - 10:34:43
02
scarinko napísal:
podla mna nie lebo toto tam uz je roky a smer Trnavske nie je fyzicky mozne nieco tahat tade..

A čo tak zosadnúť z bicykla, prejsť cez prechod pre chodcov cez Krížnu, postaviť sa pred semafor pre autá a pokračovať po cyklokoridore, ktorý je vyznačený na Krížnej po Trnavské mýto? Na gúglovi ešte nie je ten koridor vyznačený ale v reále je.
To si napísal, len aby si hľadal problémy, ktoré pre normálneho cyklistu sú jednoducho riešiteľné?
22.04.2024 - 10:48:01
00
zrovna ty mi hovoris o pochodovani s cestakom?
ano nad touto alternativou som uvazoval a tebe to pride ako normalne? ides cez prechod (odmyslime si cestne tretry) a na konci prechodu sa otocis o 90stupnov a vysadas na bike lebo je tam namalovany bicykel na ceste. ked budete styria s rodinkou, stihnete to este pocas zelenej pre pesich alebo nie a budes tam stat ked z karadzicovej uz sa priruti auto alebo iny cyklista?
22.04.2024 - 10:51:56
00
scarinko napísal:
podla mna nie lebo toto tam uz je roky a smer Trnavske nie je fyzicky mozne nieco tahat tade, je tam chodnik ktory je uzky aj pre chodcov okolo konskej zeleznice


Riešiť by sa to dalo cca takto:
Príloha:
konka.JPG
konka.JPG 222.57 KiB thumb_up0thumb_down



Dnes je od Trnavského mýta na Legionársku krátky pravý odbočovací pruh (cca 20 metrov = 4 autá alebo 1 autobus). Ten však ide v rovnakej fáze spolu s priamym smerom a pri pravom odbočení sa nedáva prednosť chodcom a cyklistom (tí majú v tom čase červenú). Ak by sa pravý a priamy pruh zlúčili, tak sa získa priestor od Krížnej. Taktiež sa zväčší polomer odbočenia, čo znamená rýchlejšie a plynulejšie odbočenie (najmä autobusov).

Zo strany od Legionárskej by sa pri posune osi vozovky smerom od budovy koňky tiež dal získať priestor.
22.04.2024 - 11:08:49
00
ano toto mi tiez napadlo, ten odbocujuci pruh je tam asi aj koli kapacite aut aby fronta nesiahala prilis daleko. v spicke stoja casto auta az po svetla vzadu

dalsia vec s ktoru sa stretavam pri prechode cez mesto smer karpaty je Vajnorska od Novej doby po Istrochem. tam by sa tiez malo nejak vyznacit cyklo koridor alebo nieco ci? okrem toho su tie semafory pred Vivom nastavene tak ze pokial clovek nedupe 40+ neda sa ten treti stihat :D
22.04.2024 - 11:18:47
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up