Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftKristina napísala:
Problém nie je len v neskúsenosti. Všimla som si, že málo bajkerov je ochotných investovať do kvalitného špecializovaného náradia.

Ja som si všimol že mnoho kamenných predajní, označuje za "kvalitné" náradie aj lacné šunty ktoré su vhodné tak akurát na pár použití... Možno to nekvalitné náradie vlastnia z nevedomosti...
Zobraziť komentár 15.03.2025 - 18:46:18
02
arrow_leftrs955i napísal:
Nebraň sa tomu skvelému pocitu,že si svoje veci môžeš doje8at aj sam a"zadarmo"?


viď. môj prípad - cca 2 týždne dozadu si pripravujem bike na sezónu (nový tmel do bezduší, kotúče brzdové) a ako sa hrám s tým zadným kolesom zrazu mi napadne vylupnúť koncovky náboja (end Cap) DT Swiss 240 EXP, že dám tam trochu novej vazelíny ...Ľavá pri kotúči v pohode, tam mi nič nebránilo idem na pravú str. a v tom švungu som si vôbec neuvedomil, že tu musí isť dolu kazeta nakoľko je koncovka pod ňou. Trochu s tým bojujem až mi ostane zlomená v ruke, Hneď ma osvietilo, takže som si zarobil (26€) a všetko zlé je na niečo dobré, keďže kazeta musela ísť dolu aspoň som ju ju vyčistil dokonale ^_^

Inak k téme, mňa by zaujímalo ako by si v teréne opravil defekt na kolese, nakoľko sa ho bojíš (nevieš) dať dolu..
Zobraziť komentár 15.03.2025 - 23:36:19
00
ja si tiež najradšej servisujem sám
Ak to človek robí postupne, nebolí toľko postupné dokupovanie toolov. Kupovať všetko naraz je celkom zahul.
Inak ja u v servise nechávam len precentrovat kolesá a aj to tam nosím len tie kolesá. Ložiská zadnej stavby menené tak 8r dozadu držia.

Moje (zlé) skúsenosti so servisom.

Urvaný závit na vidlici pre úchyt strmeňa:
2tyzdne v servise, problém vyriešený, že ako bohovi robili závit nový
Realita? Dlhší šrób, čo chytil spodné 4 neodtrhnute závity
(21€)

Bike išiel na center kolies. Domov som išiel s rozbitým teleskopom. Tipujem, že bike bol chytený za teleskop, ohnutý vnútorný piest. Ževraj oni s tým nič a nekonečno výhovoriek.
Napr. ze na biku mám moc ostrý uhol sedlovky a tak som si ju ohol vlastnou váhou. Hej jasné lebo teleskop sa robí pre favorit.
(120€ nakoniec moja škoda)

SRAM GXP, zlomená zvjutirna matica kľúk. Tiež neviditeľná chýba, za ktorú nemôžu a oni keď to dávali naspäť tak všetko v cajku. Jasneeee.
(3.5€)

Tým som chcel predovšetkým povedať, že profesionalita a neomylnosť servisu je len taký mýtus.
Zobraziť komentár 16.03.2025 - 00:43:10
03
Inak k téme, mňa by zaujímalo ako by si v teréne opravil defekt na kolese, nakoľko sa ho bojíš (nevieš) dať dolu..[/quote]

.....kým som nemal mlieko tak sa mi stávalo že na jednej jazde som prepichol dušu aj 2 x.Už som to lepenie záplat mal tak nacvičené že som dokonca pri oprave koleso z rámu ani nevyberal.
Zobraziť komentár 16.03.2025 - 06:25:57
00
Tak tak.
Na trialovych bicykloch ked sme este jazdili,tak bol defekt na dennej baze.
Tam sa koleso dole nedavalo koli zdlhavemu procesu.(Napinak,magura)
Proste si vytiahol dusu na predpokladanom mieste defektu a zalepil.Vzdy dve diery samozrejme kedze sa sekalo o hranu murikov ?
Zobraziť komentár 16.03.2025 - 08:17:07
00
Zdravím, v tejto košatej téme sa asi budem opakovať otázkou - ale : mám bike s normálnymi diskovými ráfikmi s dierou na AV, pôjde mi to prerobiť na bezduše a bude to fungovať s TLR pneumatikou?
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 10:38:52
00
Fungovať bude ale ma to limity
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 11:01:30
00
Záleží aké ráfiky to máš, od ich profilu. Niektoré fungujú lepšie, iné horšie. Bez bližšej špecifikácie ti ťažko niekto odpovie.
Ventil problém nebude, robia sa aj bezdušové AV ventily.
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 11:09:57
00
ráfik je obyčajný, nie je nejak definovaný ako TR... takisto ventily, čo som prebehol, všetky sú FV...zvnútra to asi utesní, ale zvonka neviem, či to stačí maticou pritiahnut.
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 11:31:37
00
Rafik ten vyznačený ma osadenie aby patka pri nízkom tlaku nesklzla do zliabku v strede.
Ten druhý nič také nema,ale nalepiť som pásku a použil plášť nie TLR a fungovalo to no keď som to prepichol a prišiel o tlak,hodne som kuzlil s bombickou CO² aby som to znovu nastrelil...

Prílohy:

Screenshot_20250324_114005_ReadEra.jpg
Screenshot_20250324_114005_ReadEra.jpg 123.25 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Screenshot_20250324_113729_Gallery.jpg
Screenshot_20250324_113729_Gallery.jpg 100.23 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 24.03.2025 - 11:50:29
00
je mi jasné, že ideálne je to mať všetko kompatibilné, ale požiadavka prišla s takýmto materiálom. Ak je problém len v tomto ne-skĺzavaním, to by bolo priechodné. Ešte čo s tým ventilom? použiť do tej väčšej AV diery FV ventil?
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 11:57:12
00
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/duse-ventilky-a-inserty/ventily/stans-notubes-no-tubes-bezdusove-autoventily-32-mm-par-p80178.html

    Zobraziť komentár 24.03.2025 - 12:00:29
    00
    AV ventilky https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/duse-ventilky-a-inserty/ventily/joes-bezdusovy-autoventil-p111144.html
    pre rafky ktore niesu TLR sa predavali spec. sady na bezduse. osobne by som to nesilil a taky rafik neprerabal.

    "Ak je problém len v tomto ne-skĺzavaním" - a to je prave ta najvacsia pointa TLR - aby tam ten plast drzal. lebo pri nizsom tlaku to nechces niekde vyzut.
    Zobraziť komentár 24.03.2025 - 12:00:48
    02
    Dobre, páni. Myslím, že som dostal odpovede na všetko. Posuniem informácie ďalej a nech sa teda majiteľ rozhodne, či do toho pôjde alebo nie. Ďakujem všetkým.
    Zobraziť komentár 24.03.2025 - 12:20:25
    00
    mtb by som neriskoval, tam pri 1bar to moze v terene vyzut hocikedy ... na cestaku som prerobil a jazdil v pohode nonTLR rafky, pri 6-7bar neexistuje sanca to na ceste vyzut ...
    Zobraziť komentár 24.03.2025 - 12:21:46
    00
    keyboard_arrow_up