Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Rychlost pohybu pesich max 6 km/hod. Ako sa bude dokazovat prekrocenie? Uz sa tesim na to meranie a riesenie v pripade nezletilych. Mam si to predstavit ako - zadrzat (max 72 hod) na overenie totoznosti a potom vymeranie trestu na zaklade objektivnej zodpovednosti zakonneho zastupcu? Chodnik po ktorom ide par desiatok chodcov dolava a par desiatok doprava. To musi byt specialna technologia co vie oznacit toho co prekrocil povolenu rychlost. Sanca dat kamaratom zopar milionov na vyvoj? Preco prave ja musim dozivat tych zopar rokov medzi takymi ***** (damy dufam odpustia) v prdlamente? :devil: :devil: :devil:
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 17:15:02
04
Som zvedavy kadial budu bezci behat ?
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 17:47:41
03
Su tam aj vynimky ...
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 18:18:52
02
arrow_leftscarinko napísal:
Som zvedavy kadial budu bezci behat ?

Ešte zisťujú aká bude maximálna rýchlosť behu. Zatiaľ sa zaoberali len chôdzou.....
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 18:28:29
02
Zbytočne sa to nafukuje. Aj tu. Rýchlosť chôdze sa stanovila iba kvôli tomu aby sa dalo vychádzať z nejakej hodnoty, ktorá doteraz nebola definovaná. A teda táto hudnota bude smerodajná k posudzovaniu rýchlosti bicyklov, kolobežiek. Nič v tom zákone nie je o tom, že má postihovať aj bežcov.
Príklad, v pešej zóne, kde mali vstup povolený aj cyklisti sa môže jazdiť iba rýchlosťou chôdze. Doteraz sa žiaľ nevedelo aká je to hodnota, takže nejaké dokazovanie zo strany kontrolného organu bolo na vode, ako aj postih.
No a tento zákon to iba upresnil.
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 21:46:07
05
Takže ísť/behať rýchlejšie ako rýchlosť chôdze je dovolené, ale jazdiť takto je zakázané? Bežec neohrozuje chodcov? Či ako? Deťom v pešej zóne je dovolené bežať? (je prirodzené, že deti bežia, keď sa im chce).
Zobraziť komentár 28.10.2025 - 22:12:54
00
No len ako ma cyklista vediet akou rychlostou sa pohybuje, ked zo zakona bicykel nema tachometer v "povinnej vybave"?
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 06:14:28
00
To máš pravdu, ale rovnako si mohol dostať pokutu za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti na bicykli aj doteraz. Ak by si šiel v obci > 50km/h, a namerajú ťa, môžu ti ako vodičovi nemotorného vozidla dať postih.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 06:26:02
00
Ja súhlasím s Polom. Tachometer (a ešte k tomu nejaký certifikovaný) nie je povinnou výbavou bicykla, a preto ti nemôžu dať pokutu za prekročenie rýchlosti, lebo ty "nemôžeš vedieť ako rýchlo ideš". Alibistické, ale je to tak.
Ako mladík som veľmi chcel mať pokutový lístok za prekročenie rýchlosti a chváliť sa ním pred kámošmi, ale zopár policajtov ma vyviedlo z omylu. Aj právne by taká pokuta IMHO bola napadnuteľná, ale to by vedel nejaký právnik. Mohol by si teoreticky dostať pokutu za nejaké ohrozovanie iných účastníkov cestnej premávky alebo tak čosi, ale nie za prekročenie rýchlosti.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:13:00
00
Teraz by ešte mali všade na tých "správnych" úsekoch pribudnúť "správne" rýchlostné príkazové značky.
Inak nevidím dôvod na zmenu doterajšieho spôsobu jazdy podľa vlastnej úvahy.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:17:43
00
arrow_leftEddie_G napísal:
Ja súhlasím s Polom. Tachometer (a ešte k tomu nejaký certifikovaný) nie je povinnou výbavou bicykla, a preto ti nemôžu dať pokutu za prekročenie rýchlosti, lebo ty "nemôžeš vedieť ako rýchlo ideš". Alibistické, ale je to tak.

Alibistické to je, ale tam to končí. Ak majú policajti certifikovaný radar, ktorý vie zachytiť a namerať rýchlosť aj cyklistovi alebo kolobežkárovi a teda ti ukážu záznam aj s fotkou toho radaru, tak je to iba rovnaké vykrúcanie ako majú vo zvyku vodiči, že oni určite toľko nešli, alebo na semafóre určite svietila ešte oranžová.
To, že ty ako cyklista nemáš svoje meracie zariadenie je v tomto smere úplne nepodstatné. To je to isté ako keby malo auto pokazený budík na prístrojovke čo ukazuje rýchlosť. Tiež je to problém toho kto to auto používa a to taký, že môže prísť aj o techničák.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:21:47
01
arrow_leftPetoLov napísal:
Teraz by ešte mali všade na tých "správnych" úsekoch pribudnúť "správne" rýchlostné príkazové značky.
Inak nevidím dôvod na zmenu doterajšieho spôsobu jazdy podľa vlastnej úvahy.

Aké značky máš na mysli?
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:22:24
00
arrow_leftEddie_G napísal:
Takže skôr ako o schvaľovaní pofidérnych vecí na schôdzach by malo ísť o zmenu legislatívy na úrovni zákonov/vyhlášok.


Nevylučujem, že určité obmedzenia na zníženie rizík v oblasti akupohonov sa môžu postupne objavovať, ale určite nebudú založené na nepodložených obavách nejakej časti spoločnosti. Alebo sa tu nájde niekto, kto stotožní svoju osobu s definíciou nepodloženej obavy?
Skutočne podložené obavy sú založené na už spomínanom riadení rizík a odbornom zisťovaní skutočných príčin vzniku ohrození.
Analýza "lebo debil" je síce ako prázdna kalória, no zato dnes široko populárna.
Pri akupohonoch si viem predstaviť napr. ich ešte väčšie softvérové obmedzenie zo strany výrobcu (periodické preventívne vypnutie a povinný servis), ale to len už s ďalším obmedzením osobnej slobody, viď. napr. zavádzanie digieura. Alebo podobne ako zákaz výroby spaľovákov, nech si EU skúsi strihnúť zakázať predaj akupohonov do vlastníctva, a nariadi ich čisté zdieľanie s nejakým rozdelením zodpovednosti. Bláznov je tam na to dosť
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:27:51
00
arrow_leftJOLI napísal:
Aké značky máš na mysli?

Napr. max. 6km/h.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:30:20
00
Však tú rýchlosť ti definuje predsa druh komunikácie a teda v tomto prípade chodník. Ani do každej obce, kde vchádzaš nemáš predsa uvedenú tabulu 50 km/h, ale iba tabulu s vyššou rýchlosťou ak je v tom úseku stanovená v obci.
Alebo presnejší príklad, na chodníkoch platí zákaz parkovania a tiež nemáš celé mesto obsiate značkami Zákaz státia, lebo ten zákaz určuje opäť ten účel komunikácie a tým je ten chodník.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 07:38:50
03
keyboard_arrow_up