No lenže aj v pešej zóne sa rozlišuje čo je cesta a čo chodník. A tých 20 km/h max je určený práve pre tú cestu. Ak je pešia zóna tvorená iba chodníkom, kde sa musí pojadzovať na nejaký pozemok alebo k nejakej prevádzke, tak tých 6 km/h platí pre všetky vozidlá čo ten chodník využívajú či motorové alebo nemotorové.
Dva príklady pešej zóny. Obchodná, kde je električková pojazdovaná trať a je tam povolených zo zákona 20 km/h. No po oboch stranách trate máš chodníky aj keď sú niveletou na úrovni tej trate a vyvýšené obrubníkmi je to v miestach zastávok. No a na tieto chodníky sa vťahuje tá zákonná 6 km/h, keďže v pešej zóne sa predpokladá, že ten cyklista, kolobežkár pôjde aj po tom chodníku a nie iba medzi električkami v rámci tej pešej zóny.
Druhý príklad máš na Hviezdoslavovom námestí, kde máš promenádnu alej, ktorá je vyslovene chodníkom a autá tam nemajú možnosť vojsť, no cyklisti a kolobežkári môžu a pre tých opäť tento zákon určuje tú rýchlosť chôdze. Po strane toho námestia máš zase cestnú časť do dvorov tých domov a tam je zase povolených tých 20 km/h.
Podľa mňa je interpretácia, že v pešej zóne platia dve rôzne rýchlosti pre chodník a pre vozovku (a že sa to vôbec v pešej zóne rozlišuje) dosť odvážna. Ale to je spôsobené nesystémovým a neodborným zásahom do zákona, ktorý predpokladá v pešej zóne rýchlosť 20 km/h.
Ale ak by sme aj pripustili, že platí odlišná rýchlosť na chodníku, tak aj pre autá a cyklistov je vzájomne odlišná. Lebo čo čítam návrh zákona, tak je tam:
V § 55 ods. 6 sa na konci pripája táto veta: „Ak dopravná značka umožňuje cyklistom použiť cestičku pre chodcov, cyklista nesmie obmedziť ani ohroziť chodcov a musí dodržiavať rýchlosť chôdze.“
Čiže obmedzenie 6 km/h platí explicitne pre cyklistov, nie pri (povolenej) jazde autom po chodníku. Pre tú platí rýchlosť buď pre pešiu zónu (20), alebo obec (50).
Jednoducho dobrý bordel
