fluider:
Na stránkách DW-linku, tam jsem toho četl hodně. To zmiňované fórum už ale ne. Vysvětluje tam někde, proč to má takový průběh jaký to má?
To co je třeba tady v části 3:
http://www.dw-link.com/reasons.html#tak to je tedy hodně nedostatečné vysvětlení a navíc i poměrně zavádějící. Třeba citlivost na drobné nerovnosti, tak tam je ztěžejní tlumič a pak chování systému při šlapání, lev. ratio to ovlivní jen zcela minimálně.
A jakmile velikost nerovností narůstá ke středním nerovnostem, kde už jde stavba do zdvihu několik centimetrů, tak tam už je průběh velmi podstatný a právě díky němu při stejném impulsu půjde Mojo do zdvihu méně.
Ono s tím průběhem ale nic zásadního dělat nejde (tedy ať Dave Weagle ten průběh tak opravdu chtěl nebo to jen tak dopadlo kvůli ostatním vlastnostem je úplně jedno, když s tím nic udělat nelze), protože jakmile by zásadně se měl změnit průběh, tak v tu chvíli to už nebude mít ty vlastnosti dané polohou vahadel a jejich pohybem (protože by ta poloha musela být úplně jiná). Samozřejmě změny průběhu v určitém rozsahu možné jsou, ale není možné ten průběh zcela otočit jako má třeba Blur LT (do 08).
Je ale možné, že v ostatních vlastnostech se to bude chovat super díky té konstrukci (tím myslím např. pod brzdou, při šlapání).
Ještě by to s tím průběhm u Moja mohlo být docela dobré při použití výrazně progresivnějšího tlumiče. Tím by se v první polovině zdvihu vykopenzovalo lev. ratio a už by zadní stavba chodila celkem ochotně do zdvihu. Ale nikdy to nemůže udělat tu super věc jako u Sterea, kde cca kolem sagu se průběh láme a od něj chodí velmi ochotně do zdvihu, ale úplně na počátku zdvihu (ještě při menším zdvihu než je kolem sagu) se mu do zdvihu tolik nechce.
Tohle udělá tu super kombinaci pohodlného žehlivého kola, které ale na to má rozumný sag. Když se takhle počátek zdvihu nechová (což u Moja nebude) a dožene se to tím hodně progresivním tlumičem, tak se chování ze sagu do vyššího zdvihu dá přiblížit, ale problém bude v tom, že to bude vyžadovat hodně velký sag.
On ten sag je někdy uživateli trošku skrytý (teď myslím obecně). Na tlumiči může být hodnota sagu stejná, ale reálného zdvihu to přitom může být velmi odlišné. A ono navíc při použití toho hodně progresivního tlumiče bude ten sag velký už i na tlumiči.
Tohle je další důvod, proč Stereo chodí, jak chodí, tedy že reálný sag je kolem 3cm (samozřejmě každý to bude foukat jinak a bude ho mít trošku jiný, já mám právě ty 3cm a to vozím sag pro Stereo na té horní hranici, někdo bude vozit i o něco méně). K tomu k čemu sag slouží je to dostatečné (pokud by ale někdo vozil Stereo na výrazně vyšší tlaky než třeba já, tak už může být ten sag příliš malý a nedostatečný). A reálně využitelného zdvihu zbyde opravdu hodně.
Edit: Pro zajímavost doplním k tomu počátku zdvihu ke Stereu ještě, co se Stereem provedlo použití RP23 s high volume komorou (to bylo vyzkoušeno jen náhodou, když mi z TF tuned nejprve poslali upravený tlumič s high volume, což bylo trošku nedorozumnění, což se vše pak bez problémů vyřešilo). Díky ještě menší progresivitě (už RP23 se standardní komorou není moc progresivní) při nafoukání, aby zadní stavba chodila na doraz při stejné síle jako se standardní komorou, tak sag byl 1mm na tlumiči (tedy vlastně už žádný). Tedy bylo to s tímto tlumičem nepoužitelné. S jiným průběhem by ale zmenší sagu při použití high volume komory nebylo tak výrazné.