hm... ja by som len chcel upozorniť, že xcontrol má síce klesajúcu krivku leverage ratio a gt rastúcu, ale pozor, dôležité sú aj hodnoty! tie krivky sa nedajú porovnávať len vizuálne, pretože mierka je vždy iná. pri LP je ten rozsah zmeny dosť veľký (3,0-1,92) a pri gt je to malá zmena (3,06-3,2). a to je podstatný rozdiel. LP bude podľa grafu oveľa progresívnejší bajk, hlavne v kombinácii s progresívnym vzduchovým tlmičom. GT zase tlmičom vykompenzuje rastúcu krivku prepákovania a výsledkom bude lineárnejšie správanie zadnej stavby. konieckoncov am/en lapierry majú už krivku úplne inú a priebeh zadného odpruženia je vo výsledku hodne lineárny, povedal by som, že niekedy až príliš. jazdil som GT idrive 5 a teraz LP spicy, tie bajky sú dosť podobné vo využívaní zdvihu. ja osobne pociťujem hlavne rozdiel v citlivosti v neprospech LP, čo je ale spôsobené tlmičom s propedalom a umiestnením horstlink čapu, pretože ťahom reťaze sa zadná stavba zamyká a tým je menej citlivá na drobnejšie nerovnosti.
jo ešte jedna vec, jezus, zmena polohy BB oproti sedlu je pri GT nezistiteľná (nejaká minimálna tam asi ale bude). to práve rieši ten idrive systém.
09.01.2009 - 13:58:12
00
Hej už chápem, mylsím že som to predtým opačne pochopil
09.01.2009 - 14:09:04
00
mar_tin: To ze ta zmena polohy stredu je minimalna viem (vsak je jasne, ze kluky nemozu pri pruzeni behat s amplitudou 3 cm do kazdeho smeru), ale aj tak sa mi to v principe hrozne nepaci.

A nad tym prepakovanim vs. progresivitou prepakovania som sa tiez nezamyslal a chapal som to ako Lapierre (cim väcsie cislo leverage ratio, tym väcsia progresivita), ale teraz som sa zamyslel :) a uvedomil si, ze ked je prepakovaci pomer na tlmic väcsi, tak vlastne progresivita klesa, kedze je tlmic vdaka väcsiemu prepakovaniu stlacany väcsou silou a menej ovplyvnovany tou progresivitou. Dik za osvetlenie, doma si nainstalujem ten Linkage a pohram sa s tym, aby som sa zorientoval.

A potom sem buchnem graf toho svojho. :)
09.01.2009 - 16:00:51
00
mar_tin: ...vsak je jasne, ze kluky nemozu pri pruzeni behat s amplitudou 3 cm do kazdeho smeru...

čoby nie... sú aj také rámy, ktoré majú BB priamo na zadnej stavbe :twisted:
ale ako hovorím, môže sa ti to nepáčiť, ale pri jazde to nepocítiš.
09.01.2009 - 16:07:19
00
Na ktorych dnesnych beznych bikoch behaju kluky v takej amplitude? Nebavme sa o omyloch minulosti. :)
09.01.2009 - 16:51:55
00
2 mar_tin: vdaka za vysvetlenie, zas sme sa nieco naucili (aspon ja).

pre mna laika je zrozumitelnejsi graf, ktory zobrazuje silu v newtonoch a priebeh zadnej stavby v mm. ten podla mojho nazoru kombinuje leverage zadnej stavby a priebeh tlmica, takze lepsie zobrazi spravanie zadnej stavby ako celku (ako napr. http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?f=1&t=18010&st=0&sk=t&sd=a&hilit=light+am+fully&start=15). ale to uz som OT...
09.01.2009 - 17:13:23
00
Veru, tamten graf - sila vs. zdvih, je ovela zrozumitelnejsi. Pre beznu orientaciu vlastne lev. ratio samotneho ramu bez tlmica len komplikuje zivot a nema vypovednu hodnotu o spravani sa biku, kedze tlmic to vyrazne moze ovplyvnit. Som zvedavy, ci v tom Linkage su aj tieto "user friendly" charakteristiky...
09.01.2009 - 17:20:21
00
Na ktorych dnesnych beznych bikoch behaju kluky v takej amplitude? Nebavme sa o omyloch minulosti. :)

Myslím že keď si pozrieš Mongoose Teocali napr. tak tam vidno ten pohyb jasne. Zároveň miera pedal kicku a ťahu reťaze je veľmi nízka.

S tým lev ratiom sa mi to splietlo. Čítal som na fóre linkage nejaký príspevok a pravdepodobne som ho zle preložil. Aj mne sa to zdalo trochu zvláštne ... ospravedlňujem sa za omyly ktoré som uviedol.
09.01.2009 - 17:37:40
00
Som zvedavy, ci v tom Linkage su aj tieto "user friendly" charakteristiky...


su, je to oznacene ako "force characteristics". neviem to vsak sem dat, lebo mam len demo verziu a z tej sa neda nic exportovat. pre zaujemcov odporucam nainstalovat demo verziu, je tam napr. GT Force 3.0 2008.
09.01.2009 - 17:50:24
00
v demoverzii sú rovnaké bajky ako v plnej. plná má navyše ešte nejaké grafy, možnosť ukladania, atď. k exportu grafov v demo - stačí spraviť screenshot ;)
09.01.2009 - 18:13:31
00
Troška z vlastných skúseností,že bude i-drive potrebovať múdry tlmič ,aby nehúpal je blbosť,jazdím Force so 150mm zdvihu, tlmič fox s compression tune min. a žiadne húpanie sa nekoná .Čo sa týka toho,že by nevyužíval celý zdvih,tak toho by som sa obával najmenej skôr sa dá povedať s nadsádzkou,že je pocitove bezodný.Čo sa týka komfortu,dovolím si tvrdiť,že to je jeden z najlepších systémov vôbec.Na Lapierri som nejazdil,ale myslím,že Maestro by mu mohol byť dosť podobné a v porovnaní s ním mne i-drive vyhovuje lepšie samozrejme každému môže vyhovovať iný priebeh pruženia.Ešte k tomu peddalkicku, grafy hovoria jednu vec,skutočnosť je taká,že ja som ho zatiaľ ani nejak nezaznamenal.Týmto som samozrejme nechcel povedať,že je to najlepší systém pruženia,ale posudzovať niečo len z grafov,podľa mňa nestačí :wink:
11.01.2009 - 08:45:27
00
ale ty máš múdry tlmič, je tam predsa propedal ;). ja som ho jazdil s floatom bez propedalu (takže úplne otvorený tlmič) a pri jazde v sedle a aspoň trochu kruhovom pedálovaní sa naozaj nepohupoval. a súhlasím aj s využívaním celého zdvihu a pocitom komfortu.
11.01.2009 - 08:51:37
00
No s tým múdrym tlmičom so to myslel tak ,že tam nieje treba nejaké ďalšie pritvrdzovanie a zamykanie napr.RP23 :)
11.01.2009 - 09:20:21
00
hmm...po kliknuti na odkaz som zostal prekvapeny...bicykel ktory ukazuje nieje ten čo je v popise...hm..asi v tom maju zmetok.
11.01.2009 - 20:44:58
00
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?nodeId=8633&id=1946
spokojnost-uhol pohladu myslim -
09.03.2009 - 22:23:30
00
keyboard_arrow_up