Zdravim vsetkych bajkerov a chcel by som sa vas opytat na skusenosti s tymto tipom bowdenov.
A hlavne na ich kompatibilitu s radenim dual control xt.
Dik.
Mal som tu cest to skusit na jednom biku. Je sice pravda ze to malo nizsie trenie lahky chod a zaujimavy vzhlad ale za tolke peniaze hmmm...? Ten majitel si to vychvaloval a je s tym spokojny vraj to stalo za tie peniaze.
aby to bolo dokonale tak uz len staci kazdy goralcek prevrtat..dat tam sirsi vnutorny liner a dokoncit to lankami powerkordz http://www.powercordz.com/
No ja mam Nokony na svojej šupe a som maxxxxxx.spokojny.A robil som si to sam.Je to uplne jednoduche len trochu pracne lebo treba kazdu goralku po jednom navliect.Inak su bezudrzbove.preto su aj tak drahe.komplet sada ma stala okolo styroch litrov.Ale stoji to za to.
No ja som ich vcera WD-ckoval asi po 3500km (od aprila), lebo mi zacali divne vrzgat pri zatacani. Na superhladkom chode sa to vsak neprejavovalo. Bol to iba "kozmeticky" defekt.
a treba to raz za cas premazat?...ci je to uplne bezudrzbove??
Vnutorna hadicka je teflonova a ide neprerusovane po celom rame.Od packy az po salter.takze ziadna spina nema sancu sa dostat k lanku.Kedze je teflonova a vlastnost teflonu je znizovat povrchove napatie tak to nemusis vobec mazat.
a treba to raz za cas premazat?...ci je to uplne bezudrzbove??
Ja mazem len pri zimnej udrzbe asi 0.5 ml silikonoveho oleja na 1 radiaci bovden. Bovdeny su na mazanie usposobene bez nutnosti rozoberania - v 1/2 dlzky spodnej ramovej trubky (Specialized, spodne vedenie) je vnutorna hadicka (liner) prerusena cca 1 cm kvoli mazaniu. Cez toto prerusenie je prevlecena priesvitna trubicka s presahom cca 1.5cm na obe strany. Staci ju len stiahnut nizsie a po naolejovani vratit spat. Jednoduche, funkcne, genialne.
Hlavnou vyhodou tychto bovdenov je to, ze vnutorna hadicka prebieha po celej dlzke bez prerusenia (okrem vyssie uvedeneho). Kto jazdi full so spodnym vedenim bovdenu (Specialized Epic, Stumpjumper, Enduro, ...), vie, na co narazam. Nechapem, ze v Specialized este na to neprisli, ze bovdeny treba tahat vrchom, dalo by sa usetrit na bovdenoch...
Peťo:to co ty spominas tu priesvitnu hadicku tak ta tam sluzi ako spojka a nie na mazanie hadicky.Pretoze ak ide lanko po spodnej ramovej trubke tak taka dlha hadicka nie je k dispozicii.Takze sa dve hadice spoja takouto spojkou.
Inak skoro vsetky cestne ramy maju riesene lanko na presmykovac po spodnej trubke skus si to vsimnut.
Triki: Vdaka za nazor, ale niekedy je dobre sa nad vecou hlbsie zamysliet, pripadne siahnut po manuali, ak zlyhali vsetky ostatne moznosti (ako vravi klasik):
1. Technicky nie je ziaden problem vyrobit hadicku akejkolvek dlzky, napr. ako nahradny diel sa predava v metrazi, takze sa da kupit aku dlzku chces (XCR Svorada, Brno, osobne).
2. Pri spajani sa podla navodu ponechava medzera medzi spojenymi castami 1 - 2 cm. Naco asi?
3. Ak by argumenty nestacili, davam do pozornosti pripojeny manual, obr. 4 ("To oil, simply push down the bell")....
Sorry, ak som nebol dost jasny, ale hovoril som o spodnom vedeni bovdenov (t.j. aj ku prehadzovacke), nie len o spodnom tahu ku smykacu. Zvlast u fullov je to problem - bovden musi mat previs kvoli zdvihu zadnej stavby, co znamena riziko zachytenia napr. o konare + naviac vnikanie spiny a vody v mieste ukoncenia klasickych bovdenov v navarkoch. Nokon vyriesi aspon 1 z uvedenych problemov.
Petko tu ide hlavne o radenie, ale ak máš hydraulické tak klobúk dole.
Cakam, kedy sa take objavi, uz mi to skor napadlo. Bol by to dalsi logicky vyvoj, ved ake podstatne zlepsenia budu firmy ponukat? Mimochodom, sef z (uz neexist.) Morati nad niecim takym pracoval a myslim, ze Campa robi na elektrickom alebo elektromechanickom. Takze aj 5-ko sa mozno docka...
5-kovi: cely cas hovorim len o radiacich bovdenoch. Myslis, ze HOPE je dost kvalitna hydraulika? Ale to uz je mimo diskusnej temy.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Zdar!
Vnutorna hadicka je teflonova a ide neprerusovane po celom rame.Od packy az po salter.takze ziadna spina nema sancu sa dostat k lanku.Kedze je teflonova a vlastnost teflonu je znizovat povrchove napatie tak to nemusis vobec mazat.
Ja mazem len pri zimnej udrzbe asi 0.5 ml silikonoveho oleja na 1 radiaci bovden. Bovdeny su na mazanie usposobene bez nutnosti rozoberania - v 1/2 dlzky spodnej ramovej trubky (Specialized, spodne vedenie) je vnutorna hadicka (liner) prerusena cca 1 cm kvoli mazaniu. Cez toto prerusenie je prevlecena priesvitna trubicka s presahom cca 1.5cm na obe strany. Staci ju len stiahnut nizsie a po naolejovani vratit spat. Jednoduche, funkcne, genialne.
Hlavnou vyhodou tychto bovdenov je to, ze vnutorna hadicka prebieha po celej dlzke bez prerusenia (okrem vyssie uvedeneho). Kto jazdi full so spodnym vedenim bovdenu (Specialized Epic, Stumpjumper, Enduro, ...), vie, na co narazam. Nechapem, ze v Specialized este na to neprisli, ze bovdeny treba tahat vrchom, dalo by sa usetrit na bovdenoch...
Inak skoro vsetky cestne ramy maju riesene lanko na presmykovac po spodnej trubke skus si to vsimnut.
Triki: Vdaka za nazor, ale niekedy je dobre sa nad vecou hlbsie zamysliet, pripadne siahnut po manuali, ak zlyhali vsetky ostatne moznosti (ako vravi klasik):
1. Technicky nie je ziaden problem vyrobit hadicku akejkolvek dlzky, napr. ako nahradny diel sa predava v metrazi, takze sa da kupit aku dlzku chces (XCR Svorada, Brno, osobne).
2. Pri spajani sa podla navodu ponechava medzera medzi spojenymi castami 1 - 2 cm. Naco asi?
3. Ak by argumenty nestacili, davam do pozornosti pripojeny manual, obr. 4 ("To oil, simply push down the bell")....
Sorry, ak som nebol dost jasny, ale hovoril som o spodnom vedeni bovdenov (t.j. aj ku prehadzovacke), nie len o spodnom tahu ku smykacu. Zvlast u fullov je to problem - bovden musi mat previs kvoli zdvihu zadnej stavby, co znamena riziko zachytenia napr. o konare + naviac vnikanie spiny a vody v mieste ukoncenia klasickych bovdenov v navarkoch. Nokon vyriesi aspon 1 z uvedenych problemov.
Petko tu ide hlavne o radenie, ale ak máš hydraulické tak klobúk dole.
Petko tu ide hlavne o radenie, ale ak máš hydraulické tak klobúk dole.
Cakam, kedy sa take objavi, uz mi to skor napadlo. Bol by to dalsi logicky vyvoj, ved ake podstatne zlepsenia budu firmy ponukat? Mimochodom, sef z (uz neexist.) Morati nad niecim takym pracoval a myslim, ze Campa robi na elektrickom alebo elektromechanickom. Takze aj 5-ko sa mozno docka...
5-kovi: cely cas hovorim len o radiacich bovdenoch. Myslis, ze HOPE je dost kvalitna hydraulika? Ale to uz je mimo diskusnej temy.
len aby to mal cim zaplatit (tym ale nepodcenujem 5-ka)
http://www.bike-store.com.ar/ruta/rutaf ... tronic.htm
jedny stali myslim,ze 2100sk a druhe 2300sk.Neviem,ale teraz ktore kolko.Inak je to dost podobne takze takato bola orientacna cena.
1 325 Kč
http://www.nokon.cz/NokonMOC.xls
Zdar!
http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=28