Bude blbe ked sa teraz opytam na co teda v praxi pri dopadu napr na zem sluzi ta mala plechovka?
ze ked sa + komora uplne pretlaci do - komory tak ta plechovicka stlmi naraz? alebo... Alebo co sa bude diat ked v nej bude maly tlak a co sa bude diat ked v nej bude max tlak? kedze velku cast tlmica som pochopil ze nadstavim SAG a hotovka. mam tam tlak aky potrebujem na moju vahu. A potom tlakujem malu plechovku? :) A tu je ta otazka co sa deje pri skokoch ked tam je maly tlak a co ked veliky. :)
Dakujem chalani. :sun:
19.06.2010 - 01:58:52
00
Dobrá otázka ...

Fox uvádza doporučené rozpätie tlakov myslím od 75 do 125 psi.
Táto komora vytávra protitlak oleju a keby tam nebola nefungovalo by tlmenie spávne. Čím v tej komore bude nižší tlak, tým bude tlmič reagovať na menšie nerovnosti a bude citlivejší. Čím bude tlak vyšší bude kompresia razantnejšia a hranka odtrhu sa o niečo zvýši. Zároveň sa však zvýši aj progresivita pri doraze. T.z. tlmič pôjde pri veľkých skokoch ku koncu ťažšie.
Takže chce to pohrať sa s tlakmi aj v + aj v tej IFP komore a vyladiť si tlmič k svojmu obrazu.
19.06.2010 - 11:12:07
00
To rozpetie mi prosim over, lebo vsede je inak. Neviem ci to pre vzduchace plati inak alebo pre dhx 4 a 5 inak. Ja mam 125-200psi napisane na plechovke. Vozim okolo 130psi.
K obrazku snad popis uz nepotrebujes. Vonkajsi nemusi byt ani atmosfericky, ale moze to byt kludne aj vnutro nohy vidlice.

Prílohy:

untitled.JPG
untitled.JPG 21.84 KiB thumb_up0thumb_down

19.06.2010 - 11:41:34
00
66 v druhej nohe to iste, len pozitivna pruzina tam nieje.(do 07 bola aj tam pozitivka)

Prílohy:

utiled 1.JPG
utiled 1.JPG 24.73 KiB thumb_up0thumb_down

19.06.2010 - 11:50:00
00
Tiež sa mi zdá že majú v tých hodnotách hokej, teraz čo pozerám tak na jednej stránke majú uvedené od 125 do 200 psi. Osobne si myslím, že sa dá jazdiť aj menej ako 125, uričte by to šlo aj na 100 psi.

Podľa toho horného obrázku: čím bude vonkajší tlak nižší, tým bude tá sila väčia? A naopak čím bude vonkajší tlak podobný tomu v komore, tým bude tá sila zanedbateľnejšia? Takže ty keď spravíš vo vnútronej nohe ako si písal podtlak, tak podľa tvojej teórie ešte tú hranku zvýrazníš. (?) Stále ma to nepresvedčilo o tejto záhadnej sile. ;)
19.06.2010 - 12:07:53
00
Skoro, vnutro nohy je vnutrajsok. Nie vonkajsok. Takze tu hranu znizenim tlaku pod atmosfericky znizim a vidla trochu klesne. Ajked u 66 tam ziadna hrana nieje. Proste vidla mienre zmekne, hlavne na zaciatku. Ta sila zavisi od rozdielu tlakov a od plochy pohyblivej casti(piestu). Preto je to u tlmicoch najvyraznejsie.
19.06.2010 - 12:30:06
00
Takže pdoľa tvojej teórie čím väčší rozdiel tlakov v + komore a okolnom prostredí tým bude sila o ktorej píšeš výraznejšia? No a tá sila bude pôsobiť spolu s + komorou?
No a ty tým podtlakom ktorý spravíš vo vnútri vidlice túto silu eliminuješ?


Logicky takáto sila neexistuje. To s tým podtlakom to beriem. Áno vo vnútornej nohe vzniká určitý tlak a keď vidlicu zložíš v roztiahnutom stave so vzduchom alebo v stlačneom stave bez vzduchu určitý rozdiel tam byť môže (aj bude), keďže tam bude vznikať podtlak a bude pôsobiť proti smeru + čiže spolu s negatívkou. Keby bol pri zložení vidlice bežný tlak, bolo by to naopak, pri stláčaní by tam vznikal pretlak a pôsobil by spolu s + komorou.

Toto všetko však u tlmiča úplne odpadá a ovplyvňuje to len vyrovnanosť + a - komory a protitlak v oleji.

Celkom by ma zaujímalo odkiaľ o tejto sile vieš a či je to aj nejak podložené alebo je to tvoj dohad. Logika ma však nechce pustiť. Nikdy som o podonom zákone vo fyzike nepočul. Potom by mala na funkciu vzduchového odpruženia vplyv aj nadmorská výška a atmosferický tlak s ňou súvisiaci. Ale hranka nevzniká takýmto spôsobom ale treniami a pasívnými odpormi prípadne (u tlmičov to býva často) kompresiou.
19.06.2010 - 13:58:57
00
Ahojte, no hrat sa s tym je fakt o nervy pre mna. milion nadstavovani a to mam tie najzakladnejsie tlmice. Este som sa chcel opytat na Rebound. Ako zistim ako ho spravne nadstavim pre mna? alebo to je asi aj jedno pre aku vahu. A ako viem ze teraz to odskakuje spravne?
Dakujem.
23.06.2010 - 10:40:50
00
Odskok sa nastavuje v závislosti od tlaku v komore/sily pružiny. Jednoducho povedané: čím vyšší tlak v + komore (u pružiňáka tvrdšia pružina) tým rýchlejšie sa bude tlmič vracať do roztiahnutej polohy. Optimálne je ak tlmič nejde naspäť príliš pomaly ani príliš rýchlo.

Ak to nevieš odhadnúť sprav krátky test. Nájdi si nejaký rozbitý krátky úsek (pár desiatok metrov) a prejdi ho s rôznymi nastaveniami odskoku, kľudne skús aj extrémy a sústreď sa pri prejazde na prácu tlmiča a kopírovanie terénu zaným kolesom. Rovanko sas dá nájsť optimálny odskok aj na vidlici. ;)
23.06.2010 - 10:56:06
00
A ma sa to vraciat skôr rychlo ako skôr pomali? :)
ak vies ako to myslim tu otazku.... :)
23.06.2010 - 11:01:32
00
Optimalne by sa mal vracat co najrychlejsie ale bez toho aby kopal. Vtedy ma zadok aj predok vacsiu prilnavost, teda ze kolesa sa dotykaju terenu co najviac. O dva tyzdne zacinam laborovat aj ja s DHX 5.0 coil.
23.06.2010 - 11:07:30
00
No ťažko je na toto odpovedať, keďže neviem čo tým úplne presne mylsíš.

Ale osobne som skôr za trošičku pomalšie nastavenie, keďže je tam ešte high speed rebound, ktorý to pri väčších návratoch trochu zrýchli. Ak budeš mať nastavenie rýchlejšie, bude to síce lepšie stíhať ale už môže trochu odkopávať od povrchu. Pri rýchlom odskoku je prietok cez low speed rebound (klasický odskok) taký, že high speed ani nie je otváraný (pri ideálnom nastavení by sa mal za prekážkami typu koreň otvárať). Takže podľa tohto skús nájsť ideálne nastavenie.

Inak ten High speed rebound spoznáš podľa takého syčania z tlmiča pri návrate. Nie vždy ho však musí byť počuť. U vidlíc je zvyčajne jasne rozpoznateľný.
23.06.2010 - 11:10:23
00
Nasiel som toto, oplati sa kuknut:
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/09/Eng/Content/Rear_Shocks/DHX_Air_Tech.htm
http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=60436
23.06.2010 - 11:12:26
00
Ok tak ja to nadstavim na co najrychlejsie vracanie sa ale aby nekopalo.
Mam na celom rebounte 20 zarazok pri otacani tak to dam na 5 zarazku pri rychlom vracani sa.
Ok.
a ten zvuk ano pocujem ho ked vyskakujem na obrubniky.
a on je pritomny v kazdom tlmici? high speed rebound?
23.06.2010 - 11:17:55
00
Neriad sa zase uplne mojim komentom, nemam to overene v praxi, treba skusat, skusat, a skusat.
23.06.2010 - 11:19:22
00
keyboard_arrow_up