Takže pdoľa tvojej teórie čím väčší rozdiel tlakov v + komore a okolnom prostredí tým bude sila o ktorej píšeš výraznejšia? No a tá sila bude pôsobiť spolu s + komorou?
No a ty tým podtlakom ktorý spravíš vo vnútri
vidlice túto silu eliminuješ?
Logicky takáto sila neexistuje. To s tým podtlakom to beriem. Áno vo vnútornej nohe vzniká určitý tlak a keď vidlicu zložíš v roztiahnutom stave so vzduchom alebo v stlačneom stave bez vzduchu určitý rozdiel tam byť môže (aj bude), keďže tam bude vznikať podtlak a bude pôsobiť proti smeru + čiže spolu s negatívkou. Keby bol pri zložení vidlice bežný tlak, bolo by to naopak, pri stláčaní by tam vznikal pretlak a pôsobil by spolu s + komorou.
Toto všetko však u tlmiča úplne odpadá a ovplyvňuje to len vyrovnanosť + a - komory a protitlak v oleji.
Celkom by ma zaujímalo odkiaľ o tejto sile vieš a či je to aj nejak podložené alebo je to tvoj dohad. Logika ma však nechce pustiť. Nikdy som o podonom zákone vo fyzike nepočul. Potom by mala na funkciu vzduchového odpruženia vplyv aj nadmorská výška a atmosferický tlak s ňou súvisiaci. Ale hranka nevzniká takýmto spôsobom ale treniami a pasívnými odpormi prípadne (u tlmičov to býva často) kompresiou.