ináč som kukal tie recumbenty ono to nemože byť špatné
su rozne tipy...prevod v predu a pohon v zadu, potom pohon priamo na predne koleso, high medium low posedy, je to nové a ja by som to nezatracoval
to je ako klasické lyže a snowbord každý majú svoje súťaže , prednosti a zápory

také cestovanie na dlhšie trate s plexi ti by sa dalo, je to predsa pohodlnejšie na dlhšie štreky jak klasica, aspoň si myslím
ja len furt dumem že je to nebezpečnejšie ako klasica koli viditelnosti na ceste a rýchlosti opustenia biku v kritickej situacii


Od dlhoročných cyklistov zo zahraničia viem, že na dlhé cesty je najlepší velomobil. Je plne odpružený, plne krytý proti počasiu a bez debaty je to najbezpečnejší dizajn "bicykla". Okrem toho si treba uvedomiť, že každá batožina, voda a jedlo je vo vnútri kapotáže, takže aerodynamika ostáva nezmenená. Je to proste najrýchlejší a najpohodlnejší dopravný prostriedok poháňaný ľudskou silou. A čo sa týka viditeľnosti, ver mi, že taký žltý či biely velomobil neprehliadne na ceste nikto. Je to úplne neobvyklá vec, čiže na rozdiel od klasického bajku to automaticky púta pozornosť ľudí a vodičov áut.
14.10.2011 - 10:54:56
00
a tak ono ak ťa to baví nie je o čom...ten velomobil už podľa mňa bicykel nie je, trošku mi na tom celom chýba hlavne možnosť ísť v skupinke, pokecať, nehovoriac o tých kopcoch a pod...v tom je cyklistika odlišná a krajšia :P...
14.10.2011 - 11:20:40
00
to je ako klasické lyže a snowbord každý majú svoje súťaže , prednosti a zápory

presne a preto nepôjdeš na snowboarde na lyžiarsku súťaž...
14.10.2011 - 13:19:21
00
No vidíš, tu si vystihol rozdiel... Cyklistika bolí. A kto túto bolesť nevie prijať, nikdy nebude cyklistom. Môže jazdiť, ale cyklista z neho nebude.

Prípadne to môžeme povedať aj inak - sú ľudia, čo sa snažia prekážky prekonávať. A sú ľudia, ktorým sa to nechce a tak ich radšej podliezajú, však je to ľahšie.

máš like JoKo :)
14.10.2011 - 13:21:12
00
keď ma cyklistika bolieť tak neviem prečo shimano robi 11sp...mali ostať pri 1 koliesku
každá jedna technická vymoženosť zľahčuje podanie určitého výkonu pri menšom množstve energie
samozrejme každý špickový výkon a to nie je len cyklistika je fyzicky náročný spojený s bolesťou a vačšina ludi čo sa ide povoziť zase nie su masochisti
14.10.2011 - 14:45:30
00
Force, zajtra by sa dalo skočiť na kratší výlet, ak budeš chcieť.


A k tej bolesti... ja rozlišujem dva typy bolesti pri bicyklovaní.
1. bolesť svalov po poriadnej makačke (tú mám rád)
2. bolesť, ktorá napokon vedie k trvalému poškodeniu zdravia a invalidite.

Od mnohých starších bentistov zo zahraničia viem, že na benty prešli až po tom, ako im klasický bike zničil zdravie. Väčšinou sa jednalo o chrbticu a krk. Lekári im úplne zakázali jazdiť na DF bikoch, takže im ostala jediná možnosť - rekumbenty. Je veľa výskumov a štúdií o tom, ako "dokonalý" dizajn klasického bicykla postupne ničí človeku zdravie. Rekumbent je dokázateľne zdravší a bezpečnejší typ bicykla. Taká je pravda, také sú fakty, či sa to niekomu páči alebo nie.

Zhrnutie - únavu mám rád, ale bolesti, ktorá vedie k trvalému poškodeniu zdravia, sa radšej vyhnem. Chcem totiž bicyklovať až do svojej staroby... ;)
14.10.2011 - 17:00:19
00
len zabúdaš, že tu je drvivá väčšina cyklistov horských a sme skončili :-) ale asi si prvý čo tu píše, že klasický bicykel ničí zdravie :-)
14.10.2011 - 17:08:19
00
Reakcia na cougara:Je mozne ze vsetko co si tu napisal je pravda ale nic na tom nezmeni fakt ze ci uz bikeri cestaci ci horaci by viaceri bike nemenili za ziadnu inu vymozenost aj na ukor zdravia.Ja bikujem 25 rokov a nepocitjem ziadne problemy chrbtice,krku atd....(som cez 100 tisic km a to urcite)
14.10.2011 - 17:20:35
00
zajtra to nepôjde lebo beriem antibiotiká a navyše niesom doma...ale určite by som chcel skúsiť taký výjazd
14.10.2011 - 18:06:16
00
zajtra to nepôjde lebo beriem antibiotiká a navyše niesom doma...ale určite by som chcel skúsiť taký výjazd


Skoro sa uzdrav a potom sa ozvi. Mňa dnes cestou z Nižnej Myšle na Jazero chytil dážď, tak len dúfam, že sa nepridám k tebe...
14.10.2011 - 18:31:34
00
podla mna neni velomobil bicykel je to proste trojkolka.Za chvilu tam budu davat motor a stale sa to bude zaradovat do bicyklov? Podla mna to bike neni. KONEC
16.10.2011 - 21:55:15
00
podla mna neni velomobil bicykel je to proste trojkolka.Za chvilu tam budu davat motor a stale sa to bude zaradovat do bicyklov? Podla mna to bike neni. KONEC


Samozrejme, že to nie je bicykel. Každý predsa vidí, že to má tri kolesá. Je to teda TRIcykel, a nie BIcykel. Snáď vieš, čo znamenajú predpony BI a TRI... Základ velomobilu tvorí tzv. "tadpole trike". Ten sa potom obalí kapotážou a máš z toho velomobil. Oficiálne spadá do kategórie "HPV" - human powered vehicle (vozidlo poháňané ľudskou silou). Niektorí starí ľudia si do nich pridávajú aj elektromotory, čo podľa mňa nemá veľký zmysel.

Avšak akýkoľvek rekumbent, ktorý má dve kolesá, je technicky bicykel. Aj keď má kapotáž. UCI to ako bicykle neuznáva, z pojmu však jednoznačne vyplýva, že to bicykel je.
18.10.2011 - 08:31:58
00
UCI to ako bicykle neuznáva, z pojmu však jednoznačne vyplýva, že to bicykel je.


sam si predsa napisal ze to neni BIcykel ale TRIcykel

dokazem pochopit rekumbenty s dvoma kolesami a bez kapotaze.ale velomobil ma tri kolesa a kapotaz. A sme pri tom kapotaz je predsa na autach a nie na BIcykloch a ta ma najviac od toho odradza zaradit ich do skupiny BIcykle.

Okrem toho si myslim ze pouzivat rekumbenty ako MTBbiky je blbost!
18.10.2011 - 14:09:35
00
1.klasický dvojkolesový rekumbent je vlastne bicykel len s inou formou posedu,ale ta forma posedu je natolko odlišná že dáva jednému hadraplánu resp jazdcovi na nom velkú výhodu oproti druhému a preto nemožu spolu súťažiť
2. ja by som to aj poskušal nemože to byť zlé
18.10.2011 - 15:11:11
00
nehovorim ze to je zle ale ze mi to nepripomina bicykel (myslim velomobil)
18.10.2011 - 15:26:51
00
keyboard_arrow_up