V prípade lacných pružinových sú vo všeobecnosti snáď iba dve výhody - cena a výdrž. Inak je tam hmotnosť, chod, funkčnosť na mizernej úrovni.
05.06.2012 - 17:57:13
00
Ako keby bol neviem aky znalec a potreboval by neviem aku vidlicu. Tie vzduchove krosove vidlice su vacsinou na kotucove brdy jedine NCX ma pivoty len ma aj farbene vnutorne nohy. link Som toho nazoru nech kupi to, na co ma peniaze a mysli si ze to potrebuje :)
05.06.2012 - 18:05:36
00
dobre este popozeram, ale asi pojdem do tej bory 2 od CTM
co sa vidlice tyka nemam zatial absolutne ziadne skusenosti so vzuchovymi popravde najvacsiu skusensot mam s tou suntourkou XCU a ta ako keby tam ani nebola. Nebudem na tom bicykli skakat ani nepojdem dolu strmym kopcom po sutroch 30 km/h. Len aby mi vypruzila nejake tie nerovnosti na cestach (ci uz asfaltove -> tankodromy :D alebo polne). Kto ste z PD alebo okolia a poznate ten "cyklochodnik" medzi PD a Bojnicami popri Bojnickej tak to je ozej tankodrom a ta suntourka XCU ako keby tam ani nebola (asi preto ze som na nu tazky). Spekuloval som okolo vzduchovej preto, lebo som nechcel aby mi vidlica za 2 roky bola "makka". Nepotrebujem ziadne delo, ale vozit na biku doslova dvojkilovy kus srotu (XCU) fakt nechcem. A este dodatok v zime nejazdim a takisto ani v dazdi a ani ked je velke blato na polnackach.
Dik za rady.
05.06.2012 - 18:52:12
00
Ano odporucam nespekulovat a zobrat tu boru 2. Mam odskusanu Boru 2 Lady ma rovnaku NVX ako muzska a je to v pohode- pruzi, tlmi, nehrka a da sa zamknut.
05.06.2012 - 19:06:43
00
to palo1707: mozem sa spytat kolko vazite? aby som si vedel urobit obraz na aku vahu tu vidlu robia a do akej miery sa moze nastavit sila pruzenia
05.06.2012 - 19:26:23
00
a tak mimochodom aky je rozdiel madzi MLO (mechanicke zamykanie) a HLO (hydraulicke zamykanie) lebo na strankach suntouru o tom moc neni. Chapem to tak ze mechanika ju nejakou zapadkou napevno zamkne a hydraulika iba "zapcha" tlmic ktory sa nebude dat hybat. A da sa konkretne ta NVX na tej Bore uzamknut aj za jazdy (samozrejme nestlacena)?
Dikes za rady.
05.06.2012 - 19:30:35
00
Kto ste z PD alebo okolia a poznate ten "cyklochodnik" medzi PD a Bojnicami popri Bojnickej tak to je ozej tankodrom

Tak na to by som odporúčal skôr celoodpružený hroský bicykel :D
05.06.2012 - 19:31:21
00
Tak na to by som odporúčal skôr celoodpružený hroský bicykel

Sak hej ono vacsina tych hrbov sa da obist nastasie po trave, ale aj tak. Hanba obidvom mestam ze to tam je v takom stave. A ta jama pri zastavke MHD ta ma asi 25 cm na dlzku a 5 na hlbku... Bohuzial je to tu u nas cim dalej tym vacsia bieda co sa cyklochodnikov tyka...
05.06.2012 - 19:37:02
00
Spekuloval som okolo vzduchovej preto, lebo som nechcel aby mi vidlica za 2 roky bola "makka".

Možno by si pružinu mal zo začiatku príliš tvrdú (čiže by si nejaký rok trpel), potom by si pribral a mal by si akurát hmotnosť (tak by to bolo fajn pokiaľ by celkovo "nezomrela" tá vidlica). Teda fajn nie je správny výraz, keďže bez fungujúceho tlmenia je vidlica na nič :)

Nepotrebujem ziadne delo, ale vozit na biku doslova dvojkilovy kus srotu (XCU) fakt nechcem. A este dodatok v zime nejazdim a takisto ani v dazdi a ani ked je velke blato na polnackach.
Dik za rady.

Keby má XCU 2kg to by bolo super, mala by ešte menej ako moja vidlica... Ale ona je na tom horšie http://bikescale.com/index.php?d=artykul&kat=2&art=37

to palo1707: mozem sa spytat kolko vazite? aby som si vedel urobit obraz na aku vahu tu vidlu robia a do akej miery sa moze nastavit sila pruzenia

lockout by som povedal že je zbytočný, nastavenie predpätia pružiny neurobí žiadnu výraznú zmenu. Ak nesadne pružina, tak to bude peklo vo všetkých ohľadoch - pokiaľ to ale neporovnáš s fungujúcou vidlicou tak sa to môže zdať byť OK :)

a tak mimochodom aky je rozdiel madzi MLO (mechanicke zamykanie) a HLO (hydraulicke zamykanie) lebo na strankach suntouru o tom moc neni. Chapem to tak ze mechanika ju nejakou zapadkou napevno zamkne a hydraulika iba "zapcha" tlmic ktory sa nebude dat hybat. A da sa konkretne ta NVX na tej Bore uzamknut aj za jazdy (samozrejme nestlacena)?
Dikes za rady.

nejako tak to bude, potom za jazdy sa bude dať zamknúť, ale ako som napísal, neviem či to bude mať reálny prínos :)
05.06.2012 - 19:40:54
00
s tou XCU som to len tak strelil ale ako vidim tak som sa riadne "prestrelil" :D
pokiaľ to ale neporovnáš s fungujúcou vidlicou tak sa to môže zdať byť OK
hmmm... to bude asi problem :D
Dakujem za rady, uz som tak na 70 % rozhodnuty ist do tej Bory.
05.06.2012 - 19:46:00
00
ta NVX sa za jazdy zamknut neda musis zosadnut. Lockout je uplne tvrdy. Na tvoje udavane vahy to bude akurat. Zvysne peniaze si odloz a ked za 2-3 roky nevymenis cely bike a vidla bude nejaka opotrebovana alebo ti nebude "stacit" kupis druhu kludne aj tu vzduchovu ale podla mna spokojny budes aj s pruzinovou- nieje to az taka tragedia ako nejake dvojpruzinove zavazie ako som mal ja- to olejove tlmenie je dolezite.
05.06.2012 - 21:35:11
00
dvojpruzinove zavazie
hmm viem o com hovorite teraz jazdim s sr suntour XCU :D
Asi (ak nezabudnem) este dam potom vediet ak pojdem pre ten bike. Dikes vsetkym za rady.
05.06.2012 - 21:48:30
00
ono nejaký "normálny" 26" horský bicykel s objemnejším plášťom by priniesol viac pohodlia ako cross s nejakou pochybnou odpruženou sedlovkou :)

Na to čo jazdíš bude OK aj cross, len samozrejme hocičo mimo peknej cesty bude znateľne horšie ako na horskom.


Presne tak. Na crosse za 899€ som jazdil celý minulý rok a nakoniec som ho predal a som tomu aj rád. Vozenie o ničom. Hlavne v teréne hotová katastrofa. Radšej by som zobral omnoho univerzálnejší horský bike než cross.
05.06.2012 - 22:05:46
00
lenze ja do terenu jazdim len vinimocne
05.06.2012 - 22:08:39
00
taaak dnes som bol v PND Hobby a nemali ho tam, takze ho objednali a ze vraj za nejaky tazden tu bude
08.06.2012 - 20:24:02
00
keyboard_arrow_up