Neodjazdene, podpisane. Snad aj to plati:)
27.05.2013 - 21:29:27
00
Ked len o to ide podpisane, v stredu by som mal dokrutit prvu tisicku tohorocnych kilometrov a reportaze na Trone maju dalsie dva prirastky Bystru a Trstene.
27.05.2013 - 22:10:16
00
Chlapi, ja som sa tu urcite nechcel hadat a niekoho napadat. No bohuzial castokrat som zo Slovakov frustrovany, nakolko sa im clovek len tazko zavdaci.
V cykle uz nejaku dobu pracujem a precestovane okolite krajiny a ako som pisal vyssie, kazda ma nieco lepsie, ale urcite by som netvrdil, ze CZ a HU su daleko pred nami. Bohuzial ako aj ine postkomunisticke krajiny aj u nas je progres velmi pomaly proces. No ludia sa zacinaju spajat, angazovat, pomahat si a v najma v cykloturistike sa tu urobilo dost a niektore oblasti su velmi dobre porobene.

Co sa tyka navrhu lesneho zakona, tak bohuzial viac ako 50% lesov je uz v sukromnych rukach a tlaky tu budu stale. Tiez by som vsak zacal od nas cyklistov ako som tu pisal v inej teme. Castokrat porusujeme zakony a pravidla. Niekto tu vyslape na kopec v 5. stupni ochrany, odfoti sa prezentuje to na webe. Potom sa cudujeme, ze po nas idu. Skratka kazda zo skupin, ktore lesy vyuzivaju (lesnici, polovnici, turisti, cyklisti, hubari, ...) si robi co chce. Navzajom sa nerespektuju, ba castokrat si robia navzajom problemy. Slovakom chyba disciplina a ucta k majetku a pravidlam.

Napriklad to Rakusko, ktore tu ludia radi spominaju, tak tam je vacsina lesov v sukromnych rukach. A my sa tu tvarime, ze sa tam vsade da chodit na bicykli. Ludia tam takisto mozu chodit len tam, kde je to povolene. Na rozdiel od Slovakov si tam vsak nikto nedovoli ist niekam, kde to pravidla a zakony neumoznuju.
27.05.2013 - 22:22:21
00
Je dôležité udržiavať paniku. ;)
28.05.2013 - 08:15:06
00
Slovakom chyba disciplina a ucta k majetku a pravidlam.

S tymto suhlasim. Aj najblbsie pravidla ak sa dodrzuju su lepsie nez ziadne. Dodrziavane pravidla sa daju ucinne vylepsovat, nedodrziavane sa daju len chaoticky "napravovat" - vid prax naseho velactenneho parlamentu. Uz len cakam kedy odhlasuju zakon, ze zakony by sa mali dodrziavat. :(
28.05.2013 - 08:26:18
00
Naše postavenie v "cyklosvete" dokumentujú aj tieto články
http://tech.sme.sk/c/6815854/google-zmapoval-cyklotrasy-v-europskych-statoch.html
http://www.sme.sk/c/6815544/v-new-yorku-sa-zacala-bicyklova-revolucia-niektorym-prekaza.html
Ale na druhej strane, keď budú lesy plné cyklistov, kam si vlastne pôjdeme oddýchuť ??? :-)
28.05.2013 - 15:56:07
00
sice to nie je pre verejnost, ale niekde treba zacat http://bystrica.sme.sk/c/6817679/cyklostanoviskom-pre-zamestnancov-msu-chce-mesto-motivovat-ine-firmy.html
29.05.2013 - 19:36:02
00
misto súhlasím s nedisciplinovanosťou všeobecne... Na Slovensku je to národný šport...

Ale chcel som o inom:

Dnes som sa bol zľahka previesť po vodnom diele na cestnom bicykli, kam trénovať nechodím iba sa občas voľne previesť (kľučkovať pomedzi korčuliarov, matky s kočíkmi a deťmi okolo a samozrejme psíčkarmi s megadlhými vôdzkami :lol: ).

Zastavili ma dvaja páni, že robia anketu ohľadom cyklociest. Vyjadril som sa, že s výstavbou cykloturistických cestičiek v zásade súhlasím. Potom prišla reč, že chcú, aby sa spojila Žilina (Budatín), cez Strečno s Turskou dolinou. OK. Na otázku kadiaľ, povedali, že keď sa postaví diaľnica medzi Žilinou a Vrútkami, odľahčí sa cesta prvej triedy ZA-Vrútky, tak že cyklocesta bude tam.

A tu som "prestal spolupracovať" a prejavil som negatívny názor. Kým som stihol vysvetliť moju kritiku, tak sa ma slušne zbavili, že musia pokračovať ďalej... :D

Človek nemusí mať vyštudovanú dopravu a nemusí jazdiť vyše 20 rokov prevažne po asfaltkách (cesty prvej až najnižšej triedy okrem diaľnic samozrejme), aby vedel, že cestná doprava je skutočne najnebezpečnejšia (aj keď v médiách dostávame veľmi skreslené informácie, že to tak nemusí vyzerať).

Pri cyklocestách podľa mňa treba hlavne riešiť 1. BEZPEČNOSŤ a 2. PREJAZDNOSŤ. Aby cyklocesta mala vôbec nejaký zmysel.


1. BEZPEČNOSŤ: Jazdiť na bicykli po cykloceste v tesnom kontakte s ostatnými účastníkmi cestnej premávky alebo jazdiť izolovane? Samozrejme samostatná cestička má zmysel. Žiadne auto, len cyklisti = paráda. Akurát je otázka, či je to reálne z hľadiska miesta a peňazí.

Má z hľadiska bezpečnosti zmysel vytvoriť cyklocestu namiesto krajnice a časti jazdného pruhu na ceste prvej či druhej triedy? Nie nemá. Pretože sa nijako nezmení riziko vzniku kolíznych situácii. Motorové vozidlá budú stále vychádzať z miest mimo cesty na túto cestu a vždy budú križovať cyklocestu. Križovatky stále budú tie isté a cyklista bude musieť riešiť križovatky rovnako ako aj predtým (nemá predsa právo prednostnej jazdy ;-) ). A tak isto ho niektorí vodiči môžu bezohľadne ohrozovať (nedanie prednosť v jazde). Autá budú pri odbočovaní na odpočívadlá križovať cyklistov aj keď bude namaľovaná cyklocesta. Autobusy budú obmedzovať cyklistov na autobusových zastávkach tak isto. Prekrížia cyklocestu a zastavia na autobusovej zastávke. Zastavovanie áut práve na cykloceste je bežný jav a dlho to tak aj ostane. Cyklista bude teda musieť obchádzať odstavené autá a vojsť do vozovky, ktoré by v tomto prípade mali ostať odstavené na vozovke. Cyklocesta okolo parkoviska mot. vozidiel a pod.

V tomto prípade si cestný cyklista nezatrénuje bezpečnejšie ani o zlomok percenta. A cykloturista nezajazí tiež o nič bezpečnejšie s autami tesne za zadkom. Jediný rozdiel bude v tom, že na zemi budú "nejaké" farebné čiary a občas nejaká zvislá dopravná značka "navyše".

PREJAZDNOSŤ: je to štrková cykloTURISTICKÁ cestička alebo kvalitná asfaltová, kde sa dá vážne trénovať cestná cyklistika?
Je cyklocesta vedená popri vozovke, kde je kvalitný a udržiavaný asfalt alebo je vedená priamo cez nezarovnané kanalizačné poklopy, výtlky, obrubníky, ktorým sa vyhýba nielen každý motorista ale aj cyklista? (logické umiestnenie cyklociest) (krásny kanálový príklad - Bulvár v Žiline).

K tomu patrí aj čistenie zametacími autami. Posyp po zime sa vyjazdí buď na krajnicu alebo na cyklocestu, ktorá je vedľa vozovky. Jazdiť na cestnom bicykli po štrku zo zimy aj uprostred leta "je radosť".


"Len" toľko som chcel k cyklocestám. Ďakujem za pochopenie a prepáčte mi tak dlhý príspevok. ;)
20.06.2013 - 12:58:59
00
Tato cesticka pre cyklistov nie je pri ceste uplne blizko, ale zimne odhrnovace odhadzaju kamienky az na nu. Aj preto ju bezkari v zime velmi nevyuzivaju.

Prílohy:

Snímka.JPG
Snímka.JPG 160.38 KiB thumb_up0thumb_down

20.06.2013 - 13:18:23
00
Lord Klaymen nepamatas sa odkial ti dvaja pani boli? V Mulici teraz ziadny prieskum pokial viem nerobime a ze by mesto robilo prieskum z vlastnej iniciatívy sa mi nezdá. Pripravuje sa ale generel cyklodopravy v Žiline, ktorý sa bude dat pripomienkovať a určie sem napíšem, keď to bude aktuálne. Preco by sa ale mala spájať Turska dolina so Žilinou cez Strečno fakt nechápem. Územný plán ŽSK počíta s vybudovaním Rajeckej cyklomagistrály popri Rajcianke, Vážska cyklomagistrála by mala ísť zas popri Váhu. Načo by sa mali prepájať kúsok za Žilinou neviem.
Integráciu/segregáciu cyklistov od motorovej dopravy v súčasnosti čiastočne upravuje STN 73 6110 ale nedostatočne. Aj preto sa pripravuje jej revízia, vid. http://www.ssc.sk/sk/Technicke-predpisy/TP-Pripomienkovanie.ssc Vseobecne by sa ale nemali v extraviláne striekat pruhy na cesty s povolenou rýchlostou nad 80km/h. Šírka pruhu by navyse mala byt aspon 1,25m, čo vacsinou ani krajnice na cestách I.tr. nedosahujú. Co sa týka samostatných obojsmerných cesticiek, tak tie by mozu byt siroke iba 2,5m a tie už na trenovanie vo dvojickach tiez niesu idealne. Chcelo by to minimalne zmenit cestny zakon aby aspon cestní cyklisti nemuseli jazdit po cestickách pre cyklistov.
A tu su este dva príklady vedenia cyklistov, prvý je z českej normy a A zodpovedá integrácií v hlavnom dopravnom priestore a E samostatnému vedeniu cyklistov mimo motoristickej komunikácie, druhý je z Dánska.
Čo sa týka mojej práce s NCS tak dneska som začal s meraním cyklotrás v Žiline, do konca augusta by som mal pomerat desať miest a spraviť nejake zjednodusene pasporty- budem ich sem postupne pridávať.

Prílohy:

pomocka 1.jpg
pomocka 1.jpg 35.71 KiB thumb_up0thumb_down

pomocka 2.jpg
pomocka 2.jpg 128.85 KiB thumb_up0thumb_down

21.06.2013 - 13:05:22
00
Chcelo by to minimalne zmenit cestny zakon aby aspon cestní cyklisti nemuseli jazdit po cestickách pre cyklistov.

Dúfam, že nie na spôsob Rakúska, kde by som po ceste ísť legálne nemohol. Prečo len cestní? Ostatní ak chcú, prečo by nemohli ísť cestou, ak je to lepšia voľba?
21.06.2013 - 15:36:05
00
Žigo, neboli "mulice" :-) Ani sa nepredstavili. Jeden z nich bol už pán po 50tke a niečo spomenul o nejakom úrade. Možno si len hrabkal vo vlastnom piesočku alebo to boli miestny blázni. :-) A očividne chceli počuť iba chválospevy. Takže to dosť hovorilo o "serióznosti".

Mňa skôr zaujíma fakt, kedy spoja diaľnicu medzi Žilinou a Vrútkami a na starej ceste zrušia tie tri pruhy s deliacimi pásmi, kde sa spolu s autom cyklista nezmestí. Je to môj obľúbený úsek a predtým často využívaný aj keď v hustej premávke. (cesta do Martina, do Kláštora pod Znievom ku rodine, prístup ku "časovke" na M. Hole alebo súčasť okruhov cez Rajec alebo Terchovú) :-(
21.06.2013 - 16:15:13
00
milos21: popravde rozdiel medzi cestnym a horským bicyklom je podla mna minimalny. V sučasnosti sa podla priemeru rafkov riadit nedá. Viem si predstavit skor umoznenie pouzivania ciest v subehu s cyklotrasami bicyklom s plastami šírky napr. do 3,5cm. Ak by bezny uzivatel uprednostnoval cestu pre motoristov pred cyklistickou komunikáciu, tak by zrejme nebola moc dobre navrhnuta (navrhova rýchlost je 25km/h, v klesaniach 40km/h- tomu by mali zodpovedat aj polomery oblukov).
Lord Klaymen: tiez si viem predstavit zrusenie trojpruhu a rozsirenie krajníc. Myslim, ze to ale bude chciet spracovat projektovu dokumentáciu a aj nejake male stavebne upravy, ktoré neviem ci bude niekto (asi SSC) chciet financovat.
25.06.2013 - 08:48:13
00
Žigo, rozšírenie krajníc nič nerieši. Budú ako vždy zadžubané štrkom po zime, spadnutými kameňmi, občas doska a kus železa, behúň z náklaďáku alebo občas ohnutý vidlicový kľúč. :-) Tam stačí povybereť tie žlté hlúposti a premaľovať čiary ako boli predtým. Niekde krajnica ani nebola a dalo sa v pohode jazdiť, lebo autám nebránili práve tie žlté blbosti.

Nie som dupač, ale návrhová rýchlosť 25 km/h na rovinke a 40 km/h dolu kopcom je pre cykloturistiku a nie na tréning cestnej cyklistiky ;-) V zjazdoch využívam (ak nejde kolóna áut) celý jazdný pruh, ktorý je sám širší ako cyklocesta pre oba smery. (Melocík, Fačkovské sedlo a pod.) Pošli na cyklocestu trénovať juniorov a nakopú ti zadok. :D
25.06.2013 - 09:48:18
00
Premalovanie ciar= rozšírenie spevnenej krajnice. Práve preto ze cestní(alebo ja horskí ak sme to schopní rozlišiť) cyklisti jazdia rýchlejšie malo by im byt umoznené jazdit legálne mimo cestičiek pre cyklistov.
25.06.2013 - 10:02:54
00
keyboard_arrow_up