Aby si nefnukal ze ti ten motorovy zozral tesnenia. Ja by som to asi neriskoval. Motorovy olej obsahuje kadejake aditiva a pripravky na rozpustanie karbonu a usadenin v motore. Tie vsak vo vidlici nevznikaju, ale zase je tam kopec tesneni, o-kruzkov a materialov ktore v motore nenajdes v kontakte s olejom. A tiez asi vies ze ako plnivo v gume sa pouziva grafit. Pri nejakej 30eurovej vidlici by mi to bolo jedno, ale odpalit rebu, sidu alebo nejaku foxu len preto ze si to chcel vyskusat naozaj nema vyznam.
31.10.2013 - 22:32:43
00
ked padne sneh idem rozobrat, prvy krat, vidlu a spravit servis, okrem klasickej vymeny oleja v nohach, vycisteni gufier a molitanov, ked to uz budem mat zhodene co este odporucate preventivne spravit? vidla ma rok a nejakych 3500km
31.10.2013 - 23:28:52
00
uf to už mala byť 1-2x vyčistená a premazaná..uvidis po rozborke a vyskušaní ako zle ti predtým šla :) olej v tlmení netreba vymieňať je uzavretý takze tam nejde bordel.. stačí po 2r
nezabudni olej na piest
xcman rozborka do 45min ;)
01.11.2013 - 07:07:04
01
to palo1707:
dakujem za Tvoje poznatky,niektore veci, o ktorych pises,som doteraz nevedel. No v servisnom manuali napr.na tlmic RockShox Monarch RT3 dokonca sam RS odporuca pridat do komory 0,3ml motoroveho oleja (tusim Maxima Maxum 15W-50).Preto som to chcel odskusat.Nezvyknem robit pokusy,kedze komponenty nedostavam zadarmo a uz ked nieco mam,tak sa snazim tomu dat to,co dana vec potrebuje a co je odporucene vyrobcom.Preto som kupil military grease,aj ked mam dost inych vazelin...:)

to Syfon:
mozno bude treba vymenit molitany,kedze uz budu asi zanesene natolko,ze tu zazranu spinu z nich neodstranis.A mozno aj stieraky (gufera). Ako pise zihadlo 5, tak olej v tlmeni fakt netreba menit nejako extra casto,nema sa tam ako dostat spina. Ja vidim interval vymeny podobne ako on,tak raz za 2-3 roky. Lebo aj ked sa tam spina nedostane,tak olej postupne zmeni svoje vlastnosti vplyvom casu a jednak samozrejme pohybom vidlice. Hlavne nezabudni riadne napustit molitany olejom,fakt to pomaha pre plynuly pohyb vidlice a tiez to lepsie maze horne ,,klzne lozisko,, (futro).

to zihladlo 5:
ved dobre,si sikovnejsi :):):) ale pockaj,ked to rozoberiem este dva-tri krat,to bude ine kafe potom... :)
01.11.2013 - 09:28:19
01
Aby si nefnukal ze ti ten motorovy zozral tesnenia. Ja by som to asi neriskoval. Motorovy olej obsahuje kadejake aditiva a pripravky na rozpustanie karbonu a usadenin v motore. Tie vsak vo vidlici nevznikaju, ale zase je tam kopec tesneni, o-kruzkov a materialov ktore v motore nenajdes v kontakte s olejom. A tiez asi vies ze ako plnivo v gume sa pouziva grafit. Pri nejakej 30eurovej vidlici by mi to bolo jedno, ale odpalit rebu, sidu alebo nejaku foxu len preto ze si to chcel vyskusat naozaj nema vyznam.


este pre upresnenie...ten motorovy olej som myslel samozrejme do tlmica,nie do reby:) ak to tak vyznelo,tak sa ospravedlnujem za mystifikaciu:)
01.11.2013 - 09:31:29
00
vdaka, no to som zvedavy ked to rozoberiem :D
01.11.2013 - 14:43:10
00
Molitany treba vymenit len ked sa dotrhaju, inak sa daju vzdy pekne vyprat :) Inak ten tlmicovy olej nie je az taka istota, pri RS treba hlavne kontrolovat jeho hladinu (najlepsie sa to zistuje podla mnozstva mazacieho oleja), lebo lubi casto cez poskodene tesnenie stiect do spodnej nohy a robi to potom riadny bordel.
01.11.2013 - 22:19:49
00
je to len iný, nie nesprávny objem vzduchu v komorách
pre správne nafúkanie na "zdvih" je dôležitý objem (množstvo vzduchu) aj tlak
vzťah tlaku vzduchu a pravitka je relativny
to kde je nastavená vidla závisí od množstva vzduchu a tlaku v pozitívnej aj negatívnej komore
tlakuj na začiatku negatívnu (spodnú komoru), alebo pozitívnu (hornú), len aby si dostal pozíciu pravítka na žiadanú a potom postupne zvyšuj tlak striedavo v hornej a dolnej komore až do želaného tlaku
02.11.2013 - 09:32:50
00
Molitany treba vymenit len ked sa dotrhaju, inak sa daju vzdy pekne vyprat :) Inak ten tlmicovy olej nie je az taka istota, pri RS treba hlavne kontrolovat jeho hladinu (najlepsie sa to zistuje podla mnozstva mazacieho oleja), lebo lubi casto cez poskodene tesnenie stiect do spodnej nohy a robi to potom riadny bordel.


tak zatial som dal nove,kedze som ich mal,ale tie stare som pre istotu odlozil.clovek nikdy nevie,kedy sa zidu v buducnosti:) ale je mozne,ze sa ten bordel da vycistit.ale v pracke na teplote 90 stupnov by sa to mohlo vycistit.:):)

ak myslis tlmicovy olej v tlmeni (a nie tlmic.olej na mazanie v spodnych nohach),tak mas uplnu pravdu,ked praskne tesnenie a tlmic.olej vytecie do spodnej nohy,tak potom sa tam vytvori doraz a vidlica potom naraza na hladinu oleja este pred dosiahnutim plneho zdvihu.ak si teda mal na mysli toto...
02.11.2013 - 11:05:14
00
je to len iný, nie nesprávny objem vzduchu v komorách
pre správne nafúkanie na "zdvih" je dôležitý objem (množstvo vzduchu) aj tlak
vzťah tlaku vzduchu a pravitka je relativny
to kde je nastavená vidla závisí od množstva vzduchu a tlaku v pozitívnej aj negatívnej komore
tlakuj na začiatku negatívnu (spodnú komoru), alebo pozitívnu (hornú), len aby si dostal pozíciu pravítka na žiadanú a potom postupne zvyšuj tlak striedavo v hornej a dolnej komore až do želaného tlaku


to je dobra myslienka,skusim to urobit tak,ako pises.dakujem.
02.11.2013 - 11:07:18
00
Molitany su použitelné aj po 5r.. treba ich pravidelne pri rozborke vyprat v horúcej jarovej vode, pekne vymačkať do papierovej utierky starý olej s bordelom,sú ako nové,pokial ich nedotrháš
02.11.2013 - 13:31:53
00
este sa spytam, akym sposobom doplnim "olej na piest" resp. kolko ho tam ma byt a ako to skontrolujem, diky :)
02.11.2013 - 14:23:07
00
vyfučíš hornu komoru na 0, odsrobuješ zátku s ventylom klúč24, pozrieš na piest kolko ho tam je idealne ked je jemne prekrytý hustým olejom 15WT a viac, RS odporúča 2ml, ja davam od oka :), pri zatvaraní trochu vazeliny na závit zátky. zmontovať a nafúkať na tlak aký jazdiš.. 5 min roboty
02.11.2013 - 14:30:32
00
Molitany su použitelné aj po 5r.. treba ich pravidelne pri rozborke vyprat v horúcej jarovej vode, pekne vymačkať do papierovej utierky starý olej s bordelom,sú ako nové,pokial ich nedotrháš


máš osobnú skúsenosť to s 5-timi rokmi? po roku som servisoval vidlu a molitany boli ako nové. Kde potom ľudia berú tie zasrané a zničené molitany?
02.11.2013 - 17:18:13
00
ano mam :) asi si mal malo najazdene v horších podmienkach.... po pol roku cca 2000km je viditelne špivané gufero aj molitan.
časom je stierak menej tesný tak sa dostava viac bordelu do vnútra....
02.11.2013 - 17:24:32
00
keyboard_arrow_up