Jasne, problém je, že to nepotrebujem na Foxa ale na Equalizer. A x-krúžok v rozmere 31x3 sa nedá zohnať, tak ma napadlo, či nebudú mať foxy rovnako veľký piest...
08.10.2013 - 09:46:39
00
Neviem presný rozmer Fox tesnenia ale podľa mňa nebude mať metrický rozmer.
X-krúžky som dával vyrábať namieru v Bratislave do Lp tlmiča cca 8 €/3ks rovnakého rozmeru. ;)
08.10.2013 - 15:27:29
00
Kde v BA robia x krúžky na mieru?
08.10.2013 - 17:01:28
00
Tu ti určite pomôžu. ;)
08.10.2013 - 20:56:23
00
hehe, dík, akurát tam som chcel zajtra ísť (a.k.a posledná nádej :D)
08.10.2013 - 22:14:45
00
Ak je to možné,poprosím admina na premenovanie tejto témy "Servis tlmičov Fox" na "Servis vidlíc a tlmičov Fox" , keďže sa tu riešia aj vidlice aj tlmiče.
Poobede by som dal návod a pár fotiek,ako jednoducho pri bežnej údržbe podstatne zlepšiť chod a progresivitu vidlice Fox 34 CTD Factory (model 2013).Ďakujem.
06.12.2013 - 07:30:10
01
Super, tesim sa. Tak potom by bolo mozno dobre to pridat ako clanok do kategorie servis cez admina.
06.12.2013 - 08:11:33
00
Skúsim to nejako napísať,ale tak,aby to bolo stručné-prehladné,potom sa to môže skopírovať ako článok do servisu.
06.12.2013 - 08:46:37
00
Zvýšenie citlivosti a progresivity FOX Float 34 CTD Factory (model 2013) pri bežnom servise vidlice.
U týchto vidlíc (modelový rad 2013) je možné jednoducho znížiť odtrh-zvýšiť citlivosť pri bežnom servise-výmene mazacieho oleja vo vonkajších nohách.Po stiahnutí vonkajších nôh vyberieme molitanové krúžky pod stierákmi (guferami),tie vyčistíme a napustíme novým olejom (zelený Fox Green 10wt).
Guferá majú zo spodnej strany-pri molitanových krúžkoch-pružinku ako zvrchu-tú šikovne vyberieme ,imbusáčikom (2 mm) opatrne podoberieme a vytiahneme.Túto fintu mám od Lapierre,spomenul to v nejakej téme-vyskúšal som,citlivosť sa o dosť zlepšila,žiadny únik oleja ani grckanie nenastalo-jazdím tak už od leta.
Ďalšia nedostatok-alebo skôr vlastnosť týchto vidlíc je malá progresivita-prejavuje sa tak,že vidlica sa pri brzdení prepadá do zdvihu-to sa dá zlepšiť vyšším tlakom,ale potom utrpí citlivosť.
Jednoduché a účinné riešenie na zvýšenie progresivity je pridať olej na vzduchový piestik-od výroby je ho tam velmi málo.Robil som nejaké pokusy z 20 ml modrého Fox fluid,to už bolo trochu vela.Teraz jazdím z 15 ml,je to tak akurát,fúkam 60 PSI,vidla chodí maslovo,v poslednej tretine zdvihu je progresívna takže nechodí na doraz.
Tieto úpravy sú jednoduché a účinné-skoro zadarmo,treba len troška zručnosti.
Náradie treba:imbus 2 mm na koliesko odskoku
gola 10 a 15 mm na tiahla vzduchového piestu a FIT patróny
gola 28 mm na maticu vzduchovej komory
Ešte pá fotiek,kde je vidno,čo treba okrem náradia (olej,čistenie)

Prílohy:

SAM_0148.JPG
SAM_0148.JPG 282.3 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0151.JPG
SAM_0151.JPG 205.88 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0152.JPG
SAM_0152.JPG 276.18 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0153.JPG
SAM_0153.JPG 437.09 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0154.JPG
SAM_0154.JPG 325.27 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0155.JPG
SAM_0155.JPG 678.57 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Dano5 dňa 06.12.2013 - 13:02:08, celkovo upravené 1 krát.

06.12.2013 - 11:34:37
02
Suhlas, len po novom uz Fox odporuca penove kruzky namocit do Fox Green 10wt a nie do Float Fluid. Dava to zmysel, kedze po par hodinach jazdy sa ten Float fluid z tych penovych kruzkov aj tak "rozpustil" v tom oleji co sa dava do noh (navyse Green 10wt je lacnejsi a predava sa vo vacsom baleni). Ja este zvyknem gufera z vnutornej strany zlahka pretret tlmicovou vazelinou nez spodne nohy nasadim (Motorex Prep M, Slick Honey, alebo pod.). Vidlica ma potom nizsi odtrh a netreba ani strunky vyberat :)

Inak pre prehlad este doplnim "zoznam" Foxackych olejov, kedze dost casto v tom ludia maju zmatok (viem aj z vlastnej skusenosti):

Fox Green 10wt
- zeleny riedky "mazaci" olej co sa dava do spodnych noh, Nahradza aj starsi Fox 7wt ktory uz sa neda zohnat.
- predava sa v 32oz flasi (cca 946ml)
- ako nahrada sa da pouzit aj iny tlmicovy olej s podobnou vahou/viskozitou (ja som uspesne pouzival Castrol Synthetic Fork Oil 10wt)

Fox Float Fluid
- husty modry olej co sa dava do vzduchovej komory (a tiez do air sleeve na tlmicoch)
- predava sa bud ako 8oz flasa (cca 236ml) alebo ako 5ml "pillow pack"
- ako nahrada sa da pouzit RockShox Red Rum
- cital som, ze je to v podstate 80wt synteticky prevodovkovy olej a ze tento sa teda tiez da pouzit ako nahrada, vyskusane to vsak nemam.

Fox Red 10wt
- cerveny olej co sa dava do uzavretej tlmiacej patrony (vidlice s FIT)
- o nahradach neviem
- toto doma asi ziadny laik aj tak menit nebude

Plus odporucane mnozstva:
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/oil_volumes.htm
06.12.2013 - 11:58:12
00
Ferisko,dík za upozornenie(opravené),zle som napísal,samozrejme som penové krúžky napustil Fox Green 10wt-tá flaška je aj na fotke,ešte doplním,že ten olej do tejto vidlice ide do každej nohy 30 ml-na mazanie púzdier.Tie guferá zvnútra mažem tým olejom,vazelínku som neskúšal,ale vybratie tých vnútorných pružiniek pomôže dosť.
06.12.2013 - 13:00:32
00
Na mazanie sa môze kludne použiť aj 10W Valvoline či Repsol tlmičový... s oboma mám dobre skúsenosťi aj do iných vidlic,do mojej staršej fox F100 s ošúchanými nohami som dal 15ku na vytesnenie.a molitany dobre namočiť do oleja. s pružinkami som spravil opak, trochu skrátil nech nepúštajú olej cez zodrané ale vyleštené nohy... ale pružinku som dal tvrdšiu ako pôvodna nech to ma nejakú citlivosť
s tým viac olejom na pieste to pekne funguje, skúšal som to na oboch mojich rebách.
06.12.2013 - 13:07:59
00
Jasné,ja som ten orig.Fox Green 10wt dal len pre istotu-vraj má nejaké aditíva navyše,ale ak by to bola nejaká staršia vidla,určite stačí akýkolvek tlmičový 10 wt olej.
Na vzduchový piestik sa dá namiesto modrého Fox Float fluid použiť červený Red Rum,má podobnú-hustú viskozitu,a je cenovo dostupnejší.
06.12.2013 - 13:15:18
00

Fox Float Fluid
- husty modry olej co sa dava do vzduchovej komory (a tiez do air sleeve na tlmicoch)
- predava sa bud ako 8oz flasa (cca 236ml) alebo ako 5ml "pillow pack"
- ako nahrada sa da pouzit RockShox Red Rum
- cital som, ze je to v podstate 80wt synteticky prevodovkovy olej a ze tento sa teda tiez da pouzit ako nahrada, vyskusane to vsak nemam.

Ja to vyskúšané mám - funguje to bez problémov...
06.12.2013 - 15:45:11
00
Tiež ho používam do tlmiča. Do tlmicej časti vidly a na mazanie spodných nôh tlmičový Motul 7,5W. Dorážam zvyšky z motorkárskych čias :).
06.12.2013 - 16:01:32
01
keyboard_arrow_up