..
Môžem sa spýtať, čo ťa nakoniec presvedčilo o ASX7500?
Co sa tyka technickych veci, tak:
1)pevny
ram (jazdim 3-6h trasy, s vyskytom rozneho terenu, kde si to
bike naozaj uzije)
2)uhol hl. trubky 68st. (nie 67 a menej, pretoze som nechcel bike s "Enduroidnym" polozenim predku
3) s tym suvisia rozumne zdvihy, i ked soudruzi to posrali a dali to opacne, lebo lepsie by bolo v predu 120 a vzadu 130, a nie opacne ako to ma ASX.
4)vyssie polozeny stred (neskutocne ma iritovali vsetky AM biky co som testoval v Kalnici, pretoze to je nova moda ze stred vyrobcovia kladu nizko kvoli nizsiemu tazisku a lepsej stabilite pri zjadzoch, ale preboha na trail/AM biku? kazdu chvilu som pedalmi skrkal o nerovnosti ked sa co len trosku zosvahovalo po bokoch alebo nejak vystupky v terene.
5)vybava FOX tlmic/vidla a hlavne s CTD (roky som jazdil na pruzeni len s lock/open, tak si hovorim uz dost straty energie
, takze okrem zjazdovania to je supeer.
6)osadenie komponentamy XT (bazil som hlavne po radeni XT - je to naozaj bozsky presne oproti staremu DEORE LX, a potom som este vkladal velke nadeje do brzd - tu ma trosku sklamali, lebo stare M525 brzdi minimalne rovnako, a tusim aj lepsie - XT uz ma za sebou 500km tak zabehnute bu mohlo byt-ale aj tak sa mi zda ze packu musim viac stlacat na pozadovany brzdny ucinok ako u M525, a viac mi vyhovuju dlhsie brzd. packy u M525 ako tie jednoprstove u XT / jasne, vec bazoru
/
ked uz pisem klady, spomeniem este fantasticky pohodlne
sedlo a trosku pre odlahcenie temy, tak ze v cene bol aj kosik na bidon a hlavne !!! ZVONCEEEEK !!!!
muhahhaaa > bez srandy je to jedna z najpouzivanejsich veci na bike, ale nie na medvede, ale na ludi , lebo chodia ako dobytek
No a cele to zabilo (v pozitivnom zmysle) ze bol skladom na predajni, ktoru mam za rohom s kvalitnym rychlym a lacnym servisom uz dlheeee roky, a nakoniec nejaka ta zlavicka na cennikovu cenu mi rozbilo prasiatko a bolo.
PS: co s tyka vzhladu, v skutocnosti je krajsi ako na obrazku. Soudruzi v GHOSt mysleli aj na take detaily, ze sedlo (vidno aj na obrazkoch) ma farebnu linku farby ramu. Ale co uz nevidno na obr. dobre je, ze aj
gripy su od Ghost a maju tiez adizajnovanu cevrenu farbu v sebe. Takze to cele vyzera celkom kultivovane. Najvetsia sranda je, ked sa zhodi plast, ze ochranna paska pod dusu na raf
kolesa je tiez vo farbe ramu
),, hahaa. No a este uchytenie bowdenov je tiez kultivovane, nikde nic vylozene nevysi a nevytrca, super. (naproti tomu taky SCoTT ci ini, kde pod klukami maju zmet trciacih bowdenov, a co som pozeral v Kalnici ani sa to neda rozumne upratat, brr.)
Ked uz tu pisem litanie - CUBE maju
presmykac umiestneny medzi sedlovou trubkou dole a zadnym kolesom, cize vsetok sajrajt ide rovno do toho uchytenia tiahla bowdenu presmykaca co by az tak nevadilo, ale medzera medzi tym mechanizmom a zadnym kolesom-plastom je asi 1cm.. no nevim, toto moc do blata nie je.
Nakoniec mi neda porovnanie ASX vs Nerve AL 7.0:
- NerveAL ma vetsi hlavovy uhol a mensi zdvih vidlice, cize je to este viac XC ako ASX = subjektivne mensia stabilita pri zjazdoch
- Nerve AL ma rovnaky typ vidly, ale ovela (asi, cojaviem) lepsi tlmic > performance so zvetsenou komorou
- Nerve ma horsie brzdy (zbytok ci je SLX alebo XT je šuma fuk, chodi to rovnako dobre
- NerveAl ma na to ze je to viac na XC nevhodne pocty zubov na prevodniku 40/30/22 , Ghost ma 42-32-24 kde 42 a 32 je super ale s 24 to zas soudruzi posrali, mali tam dat 22 (ale neviem ci to je tech. mozne), co zistujem po par stovkach km.
Cize na prvy pohlad vyzera za tu cenu Nerve AL super kupa. Ale ako pisem, ram je uplne iny ako u ASX, treba len vyskusat.
howgh !