Ahojte,
Po dlhšej dobe sa chystám kúpiť nový bike - full na výjazdy hlavne po Malých Karpatoch. Moja výška je 170cm, váha 70 kg, výška v rozkroku 78cm. Uvažujem o kategórii trail 27.5", v cene približne 2000 EUR. Po odskúšaní nejakých bicyklov v Kálnici sa mi do užšieho výberu dostali nasledovné typy:

- Ghost ASX 7500 vel. 17.5", http://www.ghost-bikes.sk/44528-asx-7500-black-grey-grey-2014
- Giant Trance 27.5 2 vel. M, http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/trance.27.5.2.ltd/18032/74219/#overview
- Canyon Nerve AL 7 vel. M, https://www.canyon.com/_sk/mountainbikes/bike.html?b=3280#tab-reiter2
- Cube AMS 130 HPA PRO 27.5 vel. M, http://cubebikes.sk/2014/full-mtb/ams-130-hpa-pro-27-5/

Čim dlhšie nad tým rozmýšľam, tým som nerozhodnejší ktorý vlastne vybrať. Chcel by som spoľahlivý bicykel so slušnou výbavou, a taktiež za tú cenu by som ocenil, keby sa mi aj páčil.
Tak by som chcel poprosiť o radu skúsenejších.

Môj osobný názor čo sa týka výhod a nevýhod vyššie uvedených bikov:
- Ghost ASX má najlepšiu výbavu, nevýhoda je jednoduchší rám a absencia pevných osí
- Giant Trance - tam sú horšie brzdy a dvojprevodník, je zo všetkých najdlhší, najdrahší a asi aj najťažší
- Canyon Nerve - dlhšia dodacia doba (momentálne druhá polovica augusta), brzdy Avid Elixir 3 po tom čo som čítal na fórach nič moc, navyše žiadna kamenná predajňa
-Cube AMS - dizajnovo sa mi páči najviac, avšak má strmšiu a kratšiu geometriu, rázvor kolies je dokonca menší ako na mojom starom Treku, v Kalnici mali iba AMS 150 Race, a na ňom som mal pocit, že ide najhoršie do kopca, dole kopcom však žehlil nerovnosti parádne. Lenže ja chodím často i hore kopcom, a teraz neviem ako na tom bude AMS 130.
Cube ma aj inú vidlicu - RockShock Revelation RL Solo - na AMS 150 aj keď som ju uzamkol, mal som pocit, že bicykel stále húpe, tak neviem, či by predsa len nebol lepší Fox (CTD systém sa mi naopak pozdával).

Vopred vďaka za každú radu.
19.06.2014 - 22:33:33
00
Cauko, len tak mimo temy, neskusal si aj 29? Som rovnako vysoky a aj vahu mam rovnaku... Ja teda rozmyslam medzi al 7.0 a 7.9 ...
20.06.2014 - 08:34:49
00
Skúšal som Canyon Nerve AL 9.9. Pripadal mi už vysoký, necítil som sa na ňom isto. Ale jazdil som ho len hodinu, tak neviem či by som si po nejakej dobe zvykol alebo nie. Navyše ma tlačilo sedlo, napriek tomu, že som ho skúšal polohovať. A hore zjazdovkou, teda strmším kopcom, som z neho musel zosadať ako z prvého. Z 27.5 som mal lepší pocit, takže ja idem do toho rozmeru.
20.06.2014 - 09:08:32
00
Z tvojho vyberu je vacsina bikov XC/Trail jedine Giant je skor Trail/Am bike, preto aj bude tahsi (140mm zdvihy). Osobne by som z toho vyberu vyskrtol ASX model, brzdy lahko vymenis, ale ked uz raz nemas pevnu os tak jedine vymenit ram (prip zadnu stavbu) a vidlu. Ak chces jazdit agresivnejsie tak Giant je dobra volba, ak chces nieco lahsie tak potom Nerve alebo AMS130. Cube su zname tym ze su kratke a vysoke co nemusi kazdemu vyhovovat. Mozes mat pocit ze sedis na biku nez v nom a kratky razvor moze sposobovat nestabilitu dole kopcom pri vyssich rychlostiach. AMS130 pojde lahsie do kopca ako 150mm model, nevyhoda je stale kraty razvor (bike sa moze staviat na zadne).
Osobne by som uprednostnil Canyon, nevyhoda je ze si musis pockat a brzdy. Tie by som predal este kym su nove alebo jazdil a po case nasetril na ine.
20.06.2014 - 09:09:07
01
pri jeho style jazdenia by som brzdy absolutne neriesil a nechal si avidy
jedine ze by si po mesiaci jazdenia povedal ze to fakt nie je ono a chce deore alebo slx
20.06.2014 - 09:18:27
01
Nad tými brzdami Avid Elixir 3 stále rozmýšľam, údajne pískajú a tiež je nutné častejšie centrovať kotúče.
Neviete aké veľké brzdové kotúče má Canyon Nerve Al 7.0? Nejak to na ich webe neviem nájsť.
A aké máte skúsenosti s brzdami, ktoré sú na tom Giante Shimano M447 [F] 180mm [R] 160mm?

Škoda, že v Kálnici nebolo možné odskúšať Cube AMS 130 Pro, len AMS 150 Race - ten sa mi nezdal krátky, avšak oproti AMS 130 má vyšší rázvor o 118mm, a nižšiu výšku o 80mm. Takže neviem, či prechod z AMS150 na AMS130 by bol k lepšiemu alebo nie, a či je Cube geometria špecifická pre nejaký typ jazdcov, ktorým viacej vyhovuje.

Ešte jedna vec čo by som sa rád spýtal. Na AMS150 bola vidlica RockShock Pike RC, z ktorej som mal pocit, že dosť húpe aj po uzamknutí, zvlášť v stoji. Ako môže na tom byť vidlica Rock Shox Revelation RL, ktorá je osadená na AMS130? Dá sa porovnať s Fox 32 Float CTD Evolution?
Vdaka.
20.06.2014 - 13:54:32
00
Nerve 7.0 ma 180 f/r, najdes to ked si kliknes v specifikacii na brzdy
20.06.2014 - 14:01:15
00
Z tych Canonov ma lepsi pomer cena/vykon verzia Nerve Al 8.0 kdeze aj vidla aj tlmic nie je Evo ale vyssia rada Performance. Lepsie su aj brzdy, kolesa a par drobnosti. Co myslim ze za 300E rozdielu sa oplati. Ja som riesil to iste ako ty. Tiez bol vo vyhlade Cube AMS HPA Pro, no trtkovia to do Kalnice nedoviezli, takze bol passe, kedze som sa 2h vozil na race verziach - paradna zehlicka-tak som nic nezistil podobne ako ty. Nakoniec som skoncil na opacnom spektre pruzenia (nechtiac) u ASX7500 (milion dovodov) co je pekne tazky "XC bike" ;-) - co sa tyka pruzenia (XL 20,5"=13,9kg aj s 200g pedalmi, kosikom a zvoncekom ;-) )
Kedze su tam Evo tlmic a vidla, - no co ti poviem, kostitras ako vysity. Ale ked niekto neznasa nejake to pohupovanie pri slapani je to jeho favorit, a za tahom pedalov ide ako divy. Pri otvorenom mode pruzi ASX ako G.Trance ked je v trail mode a ked das na ASX trial mod, tak pruzi ako ked zehlicky maju locknute pruzenie ;-). Pri CLIMB je tlmic uplne lock a vidla pri stojaku ide horko tazko dole tak do 1cm, cize sa trosku sa hybe-takze na asfalte uplna parada ;-). Cize ASX aj ked ma otvorene pruzenie reaguje len na vetsie nerovnosti, take tie hupy-vlnovky, a kameniste-koreniste rrrrr si nevsima ;-). Ono je to dane aj tym stvorcapom, niekde som cital ze u tohto systemu vsetko zavisi od tlmica. O tych prepakovanych maestro a pod, tomu pomaha to prepakovanie-preto u typy Giant Trance bydu vzdy viac pohupovat ako horst link ci ako sa to vola. Strasne rad by som vedel ako by sa na tom rame chovali Performance tlmic/vidla,hmm.
21.06.2014 - 11:05:14
00
Canyon Nerve Al 8.0 už na tento rok nie je dostupný, takže zostáva iba 7.0. Navyše pri sedmičke mi paradoxne vyhovuje, že tam nie sú DT Swiss náboje, ktoré sú dosť hlučné a tiež sa mi aj viacej páči vzhľadovo.
Budúci týždeň idem ešte odskúšať do predajne Cube AMS 130 HPA Pro, žiaľ do terénu sa s ním nedostanem. Ale aspoň si odskúšam posed a podobne. Inak čo sa týka rozmerov ako horná rámová trubka, hlavová trubka, dosah a výška, sú na tom Cube aj Canyon podobne, akurát tie uhly a tým pádom rázvor sú iné.
Môžem sa spýtať, čo ťa nakoniec presvedčilo o ASX7500?
22.06.2014 - 13:17:07
00
..
Môžem sa spýtať, čo ťa nakoniec presvedčilo o ASX7500?

Co sa tyka technickych veci, tak:
1)pevny ram (jazdim 3-6h trasy, s vyskytom rozneho terenu, kde si to bike naozaj uzije)

2)uhol hl. trubky 68st. (nie 67 a menej, pretoze som nechcel bike s "Enduroidnym" polozenim predku

3) s tym suvisia rozumne zdvihy, i ked soudruzi to posrali a dali to opacne, lebo lepsie by bolo v predu 120 a vzadu 130, a nie opacne ako to ma ASX.

4)vyssie polozeny stred (neskutocne ma iritovali vsetky AM biky co som testoval v Kalnici, pretoze to je nova moda ze stred vyrobcovia kladu nizko kvoli nizsiemu tazisku a lepsej stabilite pri zjadzoch, ale preboha na trail/AM biku? kazdu chvilu som pedalmi skrkal o nerovnosti ked sa co len trosku zosvahovalo po bokoch alebo nejak vystupky v terene.

5)vybava FOX tlmic/vidla a hlavne s CTD (roky som jazdil na pruzeni len s lock/open, tak si hovorim uz dost straty energie ;-), takze okrem zjazdovania to je supeer.

6)osadenie komponentamy XT (bazil som hlavne po radeni XT - je to naozaj bozsky presne oproti staremu DEORE LX, a potom som este vkladal velke nadeje do brzd - tu ma trosku sklamali, lebo stare M525 brzdi minimalne rovnako, a tusim aj lepsie - XT uz ma za sebou 500km tak zabehnute bu mohlo byt-ale aj tak sa mi zda ze packu musim viac stlacat na pozadovany brzdny ucinok ako u M525, a viac mi vyhovuju dlhsie brzd. packy u M525 ako tie jednoprstove u XT / jasne, vec bazoru ;-)/

ked uz pisem klady, spomeniem este fantasticky pohodlne sedlo a trosku pre odlahcenie temy, tak ze v cene bol aj kosik na bidon a hlavne !!! ZVONCEEEEK !!!! ;-) muhahhaaa > bez srandy je to jedna z najpouzivanejsich veci na bike, ale nie na medvede, ale na ludi , lebo chodia ako dobytek ;-)

No a cele to zabilo (v pozitivnom zmysle) ze bol skladom na predajni, ktoru mam za rohom s kvalitnym rychlym a lacnym servisom uz dlheeee roky, a nakoniec nejaka ta zlavicka na cennikovu cenu mi rozbilo prasiatko a bolo.

PS: co s tyka vzhladu, v skutocnosti je krajsi ako na obrazku. Soudruzi v GHOSt mysleli aj na take detaily, ze sedlo (vidno aj na obrazkoch) ma farebnu linku farby ramu. Ale co uz nevidno na obr. dobre je, ze aj gripy su od Ghost a maju tiez adizajnovanu cevrenu farbu v sebe. Takze to cele vyzera celkom kultivovane. Najvetsia sranda je, ked sa zhodi plast, ze ochranna paska pod dusu na raf kolesa je tiez vo farbe ramu ;-)),, hahaa. No a este uchytenie bowdenov je tiez kultivovane, nikde nic vylozene nevysi a nevytrca, super. (naproti tomu taky SCoTT ci ini, kde pod klukami maju zmet trciacih bowdenov, a co som pozeral v Kalnici ani sa to neda rozumne upratat, brr.)
Ked uz tu pisem litanie - CUBE maju presmykac umiestneny medzi sedlovou trubkou dole a zadnym kolesom, cize vsetok sajrajt ide rovno do toho uchytenia tiahla bowdenu presmykaca co by az tak nevadilo, ale medzera medzi tym mechanizmom a zadnym kolesom-plastom je asi 1cm.. no nevim, toto moc do blata nie je.

Nakoniec mi neda porovnanie ASX vs Nerve AL 7.0:
- NerveAL ma vetsi hlavovy uhol a mensi zdvih vidlice, cize je to este viac XC ako ASX = subjektivne mensia stabilita pri zjazdoch
- Nerve AL ma rovnaky typ vidly, ale ovela (asi, cojaviem) lepsi tlmic > performance so zvetsenou komorou
- Nerve ma horsie brzdy (zbytok ci je SLX alebo XT je šuma fuk, chodi to rovnako dobre
- NerveAl ma na to ze je to viac na XC nevhodne pocty zubov na prevodniku 40/30/22 , Ghost ma 42-32-24 kde 42 a 32 je super ale s 24 to zas soudruzi posrali, mali tam dat 22 (ale neviem ci to je tech. mozne), co zistujem po par stovkach km.

Cize na prvy pohlad vyzera za tu cenu Nerve AL super kupa. Ale ako pisem, ram je uplne iny ako u ASX, treba len vyskusat.
howgh !
22.06.2014 - 13:43:42
00
obor a ak by si si mal moznost vybrat este raz, ostal by si pri ghostovi alebo by si predsa len poriesil radsej canyon al 7 ? alebo za tu cenu aj 8? btw, mozem sa spytat, tvoj asx, vedel by si mi mozno ze poradit, kde by mi vedeli spravit lepsiu cenu ako je ta oficialna? :) pripadne SS, dik
22.06.2014 - 16:44:40
00
A čo absencia pevných osí na Ghost ASX 7500? Do akej miery to treba brať do úvahy, príp. je to dôležité len pre jazdcov s väčšou váhou?
22.06.2014 - 22:23:51
00
obor a ak by si si mal moznost vybrat este raz, ostal by si pri ghostovi alebo by si predsa len poriesil radsej canyon al 7 ? alebo za tu cenu aj 8? btw, mozem sa spytat, tvoj asx, vedel by si mi mozno ze poradit, kde by mi vedeli spravit lepsiu cenu ako je ta oficialna? :) pripadne SS, dik

S cenou ja nic. A ci Canyon? V kalnici som jazdil aj Nerve aj Spectral. Nejak ma neoslovili. No chcelo by to viac jazdenia. To len taky prvy dojem.Takze tazko robit nejake koncne uzavery.
Ci by som zostal pri ASX? Urcite nie. Ale nemam konkretneho favorita. Lebo taky bike sa nevyraba. Mozno pre buducu sezonu dostanu vyrobcovia rozum.
22.06.2014 - 22:45:50
00
A čo absencia pevných osí na Ghost ASX 7500? Do akej miery to treba brať do úvahy, príp. je to dôležité len pre jazdcov s väčšou váhou?

Najmenej 25 tisic km hlava nehlava rozny teren, niekolko desiatok maratonov, na bike s rychloupinakmi, moja vaha s bagazou 95kg, ziaden problem. Ale moje skoky su maximalne z velkosti obrubnika. Takze pevne osy asi len pre onakvejsich skokanov :-).
22.06.2014 - 22:49:39
00
Tak som si bol dnes odskúšať Cube AMS 130 Pro, avšak iba v predajni. Veľkosť 18", o ktorej som si myslel, že mi bude akurát ma však prekvapila tým, že v rozkroku som mal hornú rámovú trubku úplne na doraz - žiadna rezerva. Pritom výška sedla aj dosah sa zdali byť v poriadku. 16" by však bolo určite málo. Znamená to, že som jeden z tých, pre ktorých sa Cube geometria nehodí, keďže mám na výšku 170 cm nízky rozkrok 78 cm?
Tak to vyzerá, že Cube budem musieť zo svojho zoznamu vyškrtnúť. Alebo má niekdo názor ako predavač, že to nie je až také dôležité, či je rezerva medzi výškou hornej rámovej trubky a výškou rozkroku jazdca, dôležitejší je správny posed?
Obor, na ASX7500 si zobral akú veľkosť rámu, a akú máš výšku postavy a rozkroku?
25.06.2014 - 22:23:07
00
keyboard_arrow_up