Čaute,
Ad 1.) Dostal sa mi do ruky tlmič RP23, ktorý už nemá v olejovej časti dusík, ale vzduch (má ventil a dá sa tlakovať podľa potreby). Čo presne tento tlak ovplyvňuje a ako by som ho mal nastaviť?

Ad 2.) Na svojom Transitione mám zase iný Float RP23, ktorý ma veľmi slabo nastavený propedal. Na zapnutej 3ke takmer vôbec netvrdne. Dá sa ten propedal nejak "tuniť"? :)
04.08.2014 - 09:24:54
00
Ad 1. - kedze je tam velmi maly vzduchovy objem ,,ladit" sa to velmi neda. Ja to tlacim na max rozsah stupnice pumpy (cca 300), kedze po odpojeni nieco z tlaku stratis. Odhadujem, ze tam ostane cca 250, co si svoju funkciu splni...

Ad 2. - spravidla sa to da tunit, ale je nutne otvorit olejovu cas...
04.08.2014 - 10:26:57
00
A co by mal tento tlak ovplyvnovat?
04.08.2014 - 10:38:13
00
Priznam sa, ze uplne fundovane ti neodpoviem, ale tolko viem, ze ovplyvnuje celkovy chod tlmica - vyskusaj si jeho chod s natlakovanou ol. castou a bez tlaku, rozdiel zistis aj sam ;)
04.08.2014 - 10:44:03
00
Ak to je ako na DHX tak ovplyvňuje prednastavenú kompresiu a tým aj nastavenie propedalu. Tak isto progresivitu tlmiča. Ak nie, tak Lapierre bude určite vedieť :)
04.08.2014 - 10:47:04
00
Nešiel teraz na týždeň do Rakúz?
Volodaj, dúfal som v podobnú odpoveď a ak je to pravda, tak by som tým spôsobom skúsil "natuniť" ten svoj tlmič na Transitione... ;)
04.08.2014 - 10:57:28
01
Skusit mozes, ale nepredpokladam vacsi uspech...tam sa to ladi planzetami
04.08.2014 - 11:49:14
00
- ak ten RP23 nemá boost valve tak je zbytočné špekulovať s tlakom. Treba natlakovať 300psi a jazdiť.
Potencionálne tam nejaká možnosť je, no nepomôže len zmena tlaku ale do toho by som sa nepúšťal. Na to sú tlmiče s expanzkou.

- upravovať CT sa určite dá ale na to treba skúsenosti a zvyčajne aj planžety :)

Andobiker
- ak máš nastavenie reboundu hore (červené kolečko) pri lockoute tak je to open bath. Ale mali by to byť OB pretože 32mm FITky sa začali vyrábať až v 2011.


Naposledy upravil Lapierre dňa 04.08.2014 - 17:52:19, celkovo upravené 1 krát.

04.08.2014 - 12:22:06
01
Lapierre Dík za info, dojazdím sezónu na mäkko a potom sa uvidí :)
04.08.2014 - 12:41:19
00
ahojte, nechcem zakladat novu temu, tak sa spytam tu, Mam vidlu RS Reba, dual air+motion control (100mm), neviem presne oznacenie, rok vyrobi asi 2010. Kedze som sa snazil najst optimalne nastavenie, casto som ju dofukaval ale vzdy mi pri nasroubovany pumpy odtieklo urcite mnozstvo oleja. Otazka, viem si to ako laik nejako jednoducho skontrolovat, ci je to OK alebo to treba riesit? Este sa spytam este jednu, pri poslednom dofukani, mi chybou vadnej pumpy, komplet splasla a vyfucala. Je mi to divne, ze isla cela dole kedze dofukavam ju cez horny a spodny ventil. Toto sa stalo pri dofukani zhora, takze by cela nemalo splasnut, ci? Je servis tohto modelu nejako velmi narocny v domacich podm.alebo je to lepsie dat do servisu? dik R
05.08.2014 - 23:07:57
00
Btw. Slovkolex sa zvykne aj ozvat? Ci ich treba bombardovat? Poslal som im tlmic s listom + email s mojimi udajmi. V utorok si prevzali balicek, no na email neodpisali ani nezavolali, ze je to hotove si v inom neurcitom stave :/
05.08.2014 - 23:11:54
00
Zistil som, že mám vakel vo vidlici. Cítiť to len, keď je zabrzdená predná brzda a tlačím bicykel od seba a k sebe. Keď som to sledoval zdalo sa mi, že sa nehýbu vnútorné nohy ale kompletne ten celý mechanizmus. Čo by to tak mohlo byť? :(
05.08.2014 - 23:18:04
00
rissman servis reby je jednoduchý, rock shox má aj návody s videom, takže pohoda. Po vyfúknutí pozitívnej (hornej) komory tlak v negatívnej zatlačí vidlicu do zdvihu. Preto, keď sa z dual airu vypúšťa vzduch, najskôr treba vyfúknuť negatívnu komoru, potom pozitívnu. Tak isto pri fúkaní najskôr pozitívnu, potom negatívnu. Keď ti tiekol olej zo spodného ventilka, tak je to tiež viac-menej normálne stratové mazanie vzduchového piestu. Niekde som čítal, že nie je na škodu z času na čas doliať do pozitívnej komory trocha oleja (asi Redrum).
06.08.2014 - 06:32:41
00
Drasho nemoze to byt hlavove?
06.08.2014 - 06:56:28
00
Nie. Je to vo vidlici. :(
06.08.2014 - 10:31:38
00
keyboard_arrow_up