Rasto, tohle je celý takový divný popis.
FOX se dosud jako méně citliváí
vidlice nikdy nekupoval. Kupoval a oceňoval se právě jeho supercitlivý krok. Na to aby se dal zkazit jsou na něm specializované verze tlumičů a provedení jako třeba byl Tera logic. Mimochodem na příští rok vypuštěné z nabídky.
Na pružení se samozřejmě podílí celek s pneumatikou ale mít necitlivou vidlici, která citlivou být může a dohánět to podhuštěnou pneu, v tom efekt rozhodně nevidím. Myslím, že mám u sebe na stránkách dostatek varování na to, co může provést právě efekt necitlivé vidlice a podhuštění pneu. Časté defekty a snake spin o ráfek jak na běžícím páse se jenom nabízejí.
Mimoto pružení pneu je ten samý úbytek energie, jako pružení vidlice akorát to má ten efekt, že to psychologicky není vidět a co není vidět, tak sílu evidentně neubírá.
Na druhou stranu je tady nevýhoda, že tlak v pneu a tedy podmínky pružení se za jízdy nedají ovládat, ovšem vidlice se svým zamykáním ano.
Takže pro mě je jasná volba, jak řešit měnící se podmínky tím nejlepším způsobem.
A teď k řídítkům, jejich přínos bych viděl maximálně u pevné vidlice, jinak jsou při normálních kvalitách odpružení zcela nepodstatné a kdo by si troufal tvrdit, že rozezná u kvalitního odpružení vliv řídítek, tak před tím smeknu, protože takový člověk musí slyšet i trávu růst.
A k přepracovávání vidlic FOX? Myslím, že to jsou velmi nevhodné kousky, jakýkoliv zásah uvnitř už bude pracný a náročný, rozhoduje totiž celý systém a čím složitější systém, tím náročnější a samozřejmě i dražší jsou zásahy uvnitř. V tomto případě mají, jak Suntour, tak RS své výhody a tuning u nich je právě jednoduším provedením umožněn a to rozhoduje aby byl proveditelný ještě v rozumných cenových relacích.
Tolik snad k dotazu, proč se nehrnu do úprav FOXů, nehodlám tahat zbytečně peníze za malý efekt a nebo dělat větší změny, třeba 2006 předělat na provedení 2007 za extra drahé peníze. to by nedávalo žádný smysl.