Hayes HFX 9 Carbon - 180mm/160mm disc, taketo nieco mam na Giant Reign 0, najazdene 350km, ucinnost velmi dobra, iba pri dlhsich zjazdoch zacnu dost vrzgat, ma niekto nejaku skusenost ako to odstranit?
Cau, definuj pojem "vrzganie" a kde to "vrzga". Ked pises, ze to robi po dlhsich zjazdoch, nebude to suchanie rozohriateho a od tepla nasledne zvlneneho kotuca o prasa? Abo vrzgaju packy?
hfx 9 poznam dvoch ludi co to jazdi a tiez to vrzga jak dvere na starej pajte obcas neviem co to maju jaku zradu ale ze sa to neda odstranit a ty co to jazdia niesu ziadny amateri konktretne hfx9 nie hfx9carbon neviem jaky tam je rozdiel
momentalne (zatial) jazdim HFX9 185/160 a takyto problem absolutne neregistrujem. jedine ked sa do brzd dostane vlhkost zacnu trochu piskat, ale vrzgat nikdy.
stymto mozem suhlasit...mam tie iste ale obe 160ky..stou vlhkosotu to je pravda vedia sa brutalne zahriat ale vrzganie zatial nebolo ani po 1500km..zalezi isto aj od platniciek, predne mam BBB a maju predsa len ine vlastnosti ako origos hayes ale tiez nevrzga.
Hayes HFX 9 Carbon - 180mm/160mm disc, taketo nieco mam na Giant Reign 0, najazdene 350km, ucinnost velmi dobra, iba pri dlhsich zjazdoch zacnu dost vrzgat, ma niekto nejaku skusenost ako to odstranit?
J a jazdim HFX 9 DH (180/180 original HAYES kotuce) a ziadne vrzganie som nezaznamenal na orginal platnicka HAYES (metalika). Jedine co niekedy po dlhsom brzdeni pocut - je cinkanie kotuca o prasa, ale to prestane, ked kotuc vychladne. Inak absolutna spokojnost. Momentalne jazdim oblozenia KOOLSTOP (neviem, co je to za zmes), chvilu vrzgali, asi tak 5 km kym si platnicky nesadli s kotucom.
Tvoj problem by som tipoval asi tak, ze mas zle vystredene brzdove prasa s kotucom a potom ti nedosada brzdova platnica celou plochou na kotuc a tym dochadza k vybraciam. Prasa musi ist co najpresnejsie kolmo na kotuc a co najpresnejsie vodorovne na kotuc. Len tak dosiahnes maximalny brzdny vykon s tychto bŕzd. Problem moze byt aj v platnickach. Je to vsetko o pokusoch a skusenostiach s jednotlivymi zmesami a znackami.
S MLIECKOm nemozem suhlasit.
Existuju 3 modely bŕzd HAYES HFX9. Ja mám HFX9 DH, Janosik ma HFX9 CARBON a este je jeden model a na ten si teraz nespomeniem. Čital som o tom v nejakom bikovom katalogu o komponentoch. Konstrukcne su zhodne, rozdiel je v hmotnosti a farbe. Ja mam brzdove prasce tmavo-sive a myslim, ze HFX9 CARBON su uplne cierne.
Pokial som v obraze, tak HFX 9 DH / XC / CARBON je to iste, rozdiel je len vo farbe brzdovej packy (XC strieborna, DH cierna) resp. v materiale paky (DH, XC = AL; CARBON = C) a vo velkosti dodavanych kotucov (XC, CARBON 6", DH 8").
Ja mam HFX 9 XC a nevrzgali nikdy a to uz maju odbrzdene nejakych 10-11000 km. Jediny zvuk co robia vznika vo fakt extremnych podmienkach a suvisi s rezonanciou zohriateho kotuca - musim ist pod plnym brzdenim dole brutalne technickym svahom velmi nizkou rychlostou (v podstate rychlost chodze) a vtedy vznika urcita rezonancia a nasledne celkom zaujimavy zvuk, ale podla mna nie vrzganie. Ten zvuk suvisi s tym, ze kotuc rotuje velmi pomaly a teda ho oblozenie dokaze pri tom vysokom treni dostat do rezonancie (ale to plati fakt len pod 10 km/h - ked je normalna rychlost, tak ziadna rezonancia).
Mal som povodne original rotory V-cut a original oblozenie (cierne - semimetallic) a potom som presiel na oblozenie BBB (robia len semimetallic). Nedavno som menil kotuc za Alligator Wave, BBB zostavam co sa tyka oblozenia verny. Ziadne zvuky mi to nerobi ani ked prsi ani ked je sucho a brzdi to relativne dobre (ale urcite by mohlo aj lepsie - hlavne s väcsim kotucom).
HFX 9 jazdim uz asi 3 roky. na zaciatku som pouzival Hayes kotuce 160/160 so semi-metalic platnickami. Uz od zaciatku platnicky cinkali pri urcitej rychlosti (asi 25km/h). Po 1,5 roku jazdenia sa platnicky a kotuc nerovnomerne obrusili. Kotuc bol na okrajoch ako novy (2mm) ale v strede nemal ani 0,5mm. Brzdy pri brzdeni doslova "trubili". Ludia na krizovatke sa obzerali ze co sa deje.
Teraz jazim v-cut kotuce a hayes sintered metalic platnicky. Nemam ziadne problemy. Uz nepocut ziadne zvukove efekty. Akurat platnicky sa na okrajoch trochu rozpadavaju
HFX 9 mam tiez 3 roky. 203/203. Povodne dosticky vydrzali asi rok. Odvtedy mam jedny a2z, ktore hlavne lepsie brzdia a nevydavaju pri brzdeni taky suchavy zvuk. Az niekedy minuly rok mi zacala rezonovat zadna brzda. Myslim, ze je to sposobene tym, ze piestik neustalym pouzivanim, dostane nejaku minimalnu volu a proste chyta rezonancnu frekvenciu a zvoni z toho cely ram. Robi mi to iba pri nejakom pritlaku, ked brzdim na plno (nie smykom), tak je ticho. Pouzivam to ako zvoncek Prvy krat to zacalo robit po dlhsom zjazde, kedy sa z kotuca a dosticiek odprazili vsetky spiny a mastnoty. Par krat to na chvilu prestalo. Inac je to neodstranitelne. Mozno dosticky s inou zmesou, ja ale nehodlam menit a dalsie, ktore kupim, budu zas a2z. Inac super brzda, musim vytknut len stare 2004 paky, ktore maju nedelenu objimku a spoj paka-riaditka nieje taky tuhy ako od 2005 -> paka je trosicku gumova a druha vec je opotrebenie kotucov hlavne v strednej casti. Uz po roku to bolo viditelne. Nove kotuce by uz tiez mali byt ok.
konecne sa viaceri rozumne vyjadrili k brzdam, ale stale je to o tom istom, brzdy, kde treba vymenit platnicky a kotuce uz pre mna nie su "tie najlepsie", na druhej strane sa tak da pomoct vela typom brzd...
Dudo tie Aligatory som pozeral,len sa mi zdali nejake krehke,takze su ok?
Jesus co znamena:...brzdi to relativne dobre ...?A ako si s tym diskom spokojny?
Matheos karbonove packy nemam ale posledne moje brzdy aj tak zacali robit ramus...zo zaciatku boli pekne tichucko,az som sa vytesoval...
LX - 6 dier su ine ako centerlock
LX - centerlock je vcelku pekny kotuc
Design je dost konzervativny (mne sa pacia vcelku), avsak co je podstatne - brzdia velmi dobre...Ale ked ich dobrzdim tak dam asi XTR, tie uz aj vyzeraju...
Dudo tie Aligatory som pozeral,len sa mi zdali nejake krehke,takze su ok?
Jesus co znamena:...brzdi to relativne dobre ...?A ako si s tym diskom spokojny?
Original Hayes v-cut kotuce su myslim hrube 1,8 mm (väcsina kotucov ma hrubku 2 mm) a naozaj nie su bohvieco - velmi rychlo (uz pocas prvej sezony) sa v strede brzdnej plochy vybrzdili vyrazne viac ako na okrajoch a potom zacali kvoli nerovnomernemu opotrebovaniu kotuca rychlejsie odchadzat platnicky a tieto sa potom nedali zjazdit cele, bolo ich treba castejsie menit. Taktiez je problem v tom, ze oficialna bezpecna hrubka Hayes v-cut kotucov je 1,52 mm a v strede sa tie kotuce dostanu velmi rychlo pod tuto hodnotu. Jazdil som ich do hrubky v strede cca 0,9 mm a to uz zacal byt bike pri plnom brzdeni prednou brzdou nervozny a do paky aj vidly sa zacali prenasat vibracie a vobec to nebolo bezpecne, aj ked na okrajoch mal kotuc este stale cca 1,6 mm. Nechcem tie kotuce zatracovat, ale ja ich uz nekupim - sice sa dobre chladia vdaka mensej hrubke a viac otvorom, ale prave preto, ze je v strede brzdovej plochy menej materialu, sa stred rychlejsie vybrzdi (stenci).
Inak cast problemu s original kotucmi v-cut podla mna sposobilo aj original Hayes semimetallic oblozenie - ma agresivnejsiu zmes / zerie kotuc viac ako oblozenie BBB. S BBB oblozenim tie v-cut kotuce brzdili porovnatelne, mozno len o maly kusok slabsie, ale prestali sa tak rychlo opotrebovavat.
Alligator Wave som kupil ako lacnu alternativu (Kaktus ich ma za 400 abo 450 Sk/kus) a uz som si daval pozor na to, aby som nekupil kotuc, ktory ma v strede vyrazne menej materialu ako na okrajoch (jednoducho povedane - chcel som kotuc, ktory sa bude opotrebovavat rovnomerne na celej ploche).
Teraz mam uz spominany Alligator Wave (hrubka 2 mm), oblozenie BBB a nemam problem. Urcite sa netreba obavat pevnosti toho kotuca - je subjektivne pevnejsi a odlonejsi voci ohybu (a aj o nieco tazsi) ako Haes v-cut. Ja som nikdy nemal problem s prehrievanim brzd (nebrzdim ked netreba) ale povedal by som, ze Alligator sa moze zohrievat vzhladom na mnozstvo materialu a menej otvorov o kusok viac, ale ak niekto chodi dole kopcom nonstop so stlacenou brzdou, tak tomu nepomoze ani ultra vrtany a odvetrany kotuc. Brzdi to dobre, ale urcite by to brzdilo lepsie keby som mal väcsi kotuc (180mm), lenze väcsi ta moja Marzocchi vidla zial oficialne nezvlada, takze kym ju nevymenim (snad do zaciatku buducej sezony), tak jazdim 160mm.
neporadi mi nik? nejake skusenosti z kotucami,co sa menej prehrievaju,nerobia ramus...
Poradim Ti original 8' V cut rotor, jednak na hayese vyzera najlepsie jednak s nim mam len dobre skusenosti. Mam ho uz 2 roky a je stale v dobrom stave. Inak tie veci ohladom odchadzania materialu v strede brzdnej plochy pre 203mm neplatia, otvory ma podstatne dalej od seba ako 160mm..a v cut ma celkovo mensie otvory. Takze tento problem vyriesili.
Jezus&Dijck diky,pri tom V8 velkost kotuca to platit asi nebude,vyzera to ze pojdem do tej V8-micky a vyzeralo by to divne keby bol jeden kotuc iny...potrebujem aj druhy adapter?A ked prehodim predny V7 dozadu kde mam V6,tak tiez potrebujem adapter?
Senorexp2000 design je fakt vec individualna,verim ze LXka brzdia ok,ale mne sa tie rotory nepacia...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
skus vymenit dosticky (ak mas este originalne)
J
Ja mam HFX 9 XC a nevrzgali nikdy a to uz maju odbrzdene nejakych 10-11000 km. Jediny zvuk co robia vznika vo fakt extremnych podmienkach a suvisi s rezonanciou zohriateho kotuca - musim ist pod plnym brzdenim dole brutalne technickym svahom velmi nizkou rychlostou (v podstate rychlost chodze) a vtedy vznika urcita rezonancia a nasledne celkom zaujimavy zvuk, ale podla mna nie vrzganie. Ten zvuk suvisi s tym, ze kotuc rotuje velmi pomaly a teda ho oblozenie dokaze pri tom vysokom treni dostat do rezonancie (ale to plati fakt len pod 10 km/h - ked je normalna rychlost, tak ziadna rezonancia).
Mal som povodne original rotory V-cut a original oblozenie (cierne - semimetallic) a potom som presiel na oblozenie BBB (robia len semimetallic). Nedavno som menil kotuc za Alligator Wave, BBB zostavam co sa tyka oblozenia verny. Ziadne zvuky mi to nerobi ani ked prsi ani ked je sucho a brzdi to relativne dobre (ale urcite by mohlo aj lepsie - hlavne s väcsim kotucom).
Teraz jazim v-cut kotuce a hayes sintered metalic platnicky. Nemam ziadne problemy. Uz nepocut ziadne zvukove efekty. Akurat platnicky sa na okrajoch trochu rozpadavaju
konecne sa viaceri rozumne vyjadrili k brzdam, ale stale je to o tom istom, brzdy, kde treba vymenit platnicky a kotuce uz pre mna nie su "tie najlepsie", na druhej strane sa tak da pomoct vela typom brzd...
Mliecko: to si niekedy pocul moje brzdy vrzgat?
jedice co vrzga je karbonova packa, ale to zajazdy vobec nepocut.
Jesus co znamena:...brzdi to relativne dobre ...?A ako si s tym diskom spokojny?
Matheos karbonove packy nemam
neviem, neskusal som, ale viaceri ich chvalia, ja chvalim maguracke kotuce...
tiez sa mi pacia,take decentne,vrcholne sa mi nepacia kotuce LX
LX - 6 dier su ine ako centerlock
LX - centerlock je vcelku pekny kotuc
Design je dost konzervativny (mne sa pacia vcelku), avsak co je podstatne - brzdia velmi dobre...Ale ked ich dobrzdim tak dam asi XTR, tie uz aj vyzeraju...
Jesus co znamena:...brzdi to relativne dobre ...?A ako si s tym diskom spokojny?
Original Hayes v-cut kotuce su myslim hrube 1,8 mm (väcsina kotucov ma hrubku 2 mm) a naozaj nie su bohvieco - velmi rychlo (uz pocas prvej sezony) sa v strede brzdnej plochy vybrzdili vyrazne viac ako na okrajoch a potom zacali kvoli nerovnomernemu opotrebovaniu kotuca rychlejsie odchadzat platnicky a tieto sa potom nedali zjazdit cele, bolo ich treba castejsie menit. Taktiez je problem v tom, ze oficialna bezpecna hrubka Hayes v-cut kotucov je 1,52 mm a v strede sa tie kotuce dostanu velmi rychlo pod tuto hodnotu. Jazdil som ich do hrubky v strede cca 0,9 mm a to uz zacal byt bike pri plnom brzdeni prednou brzdou nervozny a do paky aj vidly sa zacali prenasat vibracie a vobec to nebolo bezpecne, aj ked na okrajoch mal kotuc este stale cca 1,6 mm. Nechcem tie kotuce zatracovat, ale ja ich uz nekupim - sice sa dobre chladia vdaka mensej hrubke a viac otvorom, ale prave preto, ze je v strede brzdovej plochy menej materialu, sa stred rychlejsie vybrzdi (stenci).
Inak cast problemu s original kotucmi v-cut podla mna sposobilo aj original Hayes semimetallic oblozenie - ma agresivnejsiu zmes / zerie kotuc viac ako oblozenie BBB. S BBB oblozenim tie v-cut kotuce brzdili porovnatelne, mozno len o maly kusok slabsie, ale prestali sa tak rychlo opotrebovavat.
Alligator Wave som kupil ako lacnu alternativu (Kaktus ich ma za 400 abo 450 Sk/kus) a uz som si daval pozor na to, aby som nekupil kotuc, ktory ma v strede vyrazne menej materialu ako na okrajoch (jednoducho povedane - chcel som kotuc, ktory sa bude opotrebovavat rovnomerne na celej ploche).
Teraz mam uz spominany Alligator Wave (hrubka 2 mm), oblozenie BBB a nemam problem. Urcite sa netreba obavat pevnosti toho kotuca - je subjektivne pevnejsi a odlonejsi voci ohybu (a aj o nieco tazsi) ako Haes v-cut. Ja som nikdy nemal problem s prehrievanim brzd (nebrzdim ked netreba)
Poradim Ti original 8' V cut rotor, jednak na hayese vyzera najlepsie jednak s nim mam len dobre skusenosti. Mam ho uz 2 roky a je stale v dobrom stave. Inak tie veci ohladom odchadzania materialu v strede brzdnej plochy pre 203mm neplatia, otvory ma podstatne dalej od seba ako 160mm..a v cut ma celkovo mensie otvory. Takze tento problem vyriesili.
Senorexp2000 design je fakt vec individualna,verim ze LXka brzdia ok,ale mne sa tie rotory nepacia...