https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/3aYFMaMMaajWDWzzMmAvCYDMoVTExm09-WmWfwV5ARM/mtime:1501020275/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005368_2018_fs_oil_air_coil_token_specification_english_rev_b.pdf

alebo tu.
26.10.2017 - 16:11:03
00
Dik hosi.Idem to pokukat
26.10.2017 - 16:32:07
00
kamosovi na vidle Fox Elite 34 nejde otacat koleckom odskoku..... neviete niekto kde moze byt zrada?
28.10.2017 - 09:46:49
00
mne islo tazsie, ked sa mi tam dostalo dost blata (34 performance elite)...nic som nerozoberal, len som to vyfukal kompresorom a strekol som tam trochu GTcka...ale zase mne to len drhlo, uplne zaseknute som to nemal
28.10.2017 - 10:30:29
00
Tesak napísal:
kamosovi na vidle Fox Elite 34 nejde otacat koleckom odskoku..... neviete niekto kde moze byt zrada?

blatop prach, voda, prestrekni najprv nejakým čističom potom riedkym olejčekom.
28.10.2017 - 12:31:00
00
Codie napísal:
Ahoj, neviem či ti to pomôže, keďže rámy sú rôzne (u mňa Trek Remedy navyše s DRCV komorou), ale mal som podobný problém po inštalácii Corsetu.

Po pár mailoch so Steve-om z Vorsprung som upravil tlak a teraz využívam celý zdvih. Pre kompletnosť teda uvediem, že pôvodne bez Corsetu som fúkaval na svoju váhu 190psi. Po nasadení Corsetu som dával 240psi aby som mal SAG cca tých 30%. Teraz fúkam 220psi, SAG mám okolo 35%, citlivosť ostala, opora v strede zdvihu takisto a pri veľkej sóde ide tlmič pekne nadoraz s malou rezervou asi 2mm. V slabšom teréne ostáva 1-2 cm rezerva. Skús sa teda pohrať s tlakmi.

Tiež skús tlmič uplne pomaličky vyfukovať (trvá to aj 3 minuty) aby sa ti nekompresoval vypúšťanim vzduchu a ostal cely vysunutý. Potom postupne fukaj a občas zapruž nech sa vyrovnajú komory.


Sag mam okolo 30%, no rezerva je privelka, mozem mu skusit este popustit... Pravda je, ze som postupil z 200 na 280psi cca.
To s pomalym vyfuknutim a opatovnym fukanim s prepruzovanim idem rovno skusit.
Vdaka
28.10.2017 - 15:35:48
00
Skúsim pomôcť s tým problémom ohľadom tlaku v Debonair/Evol/Corset komorách.

Už som to tu uvádzal viac krát, no aspoň sa dobre využije môj "zabitý" čas pri modelovaní si priebehu tlmiča v matematickom softvéri. :)
Mojim cieľom bolo vymyslieť nejakú ľahkú úpravu klasickej komory na vyššie spomenuté systémy. Hoci som časom prišiel na to, že to nepôjde, ukázal sa prínos ale aj dôsledky týchto komôr v grafoch viď nižšie.

Vstupy:
- vľavo graf gradientu sily potrebnej na stlačenie tlmiča; ideálna pružina = konštantná funkcia (vodorovná čiara); odklon od vodorovného smeru = progresia, či už počiatočná alebo koncová
- vpravo graf priebehu sily potrebnej na stlačenie tlmiča (koľko sily (N) treba na zatlačenie akej dĺžky (m) zdvihu), ideálna pružina = lineárna funkcia (šikmá čiara)
- bolo uvažované s troma verziami tlmiča Fox Float dĺžky 200x57mm s Hvol komorou na bike so zdvihom 150mm (nie je dôležité - iná problematika: linkage). Všetky potrebné objemy na výpočet síl sú zistené v rámci mojich možností a schopností, preto sú tam určite isté odchýlky od reality.

1. štandardná komora s objemovou vložkou 0,6 palca kubického a tlakom 180 psi
2. Evol komora s objemovou vložkou 0,2 palca kubického a tlakom 240 psi
3. Evol komora bez objemovej vložky a tlakom 260 psi
Tlaky a objemové vložky boli vybrané tak, aby bol dosiahnutý rovnaký priebeh v koncovej časti tlmiča (dôležitý predpoklad pre správny tlak v tlmiči).

Najdôležitejšie výstupy:
- už z grafu vpravo je vidieť výrazné "zlineárnenie" tlmiča v strednej časti zdvihu a odstránenie prepadania sa tlmiča s klasickou komorou (červený) oproti Evol (modrá, zelená)
- graf vľavo to ukazuje ešte názornejšie, úvodná progresia klesla cca na 1/4 za prvou tretinou zdvihu sú zmeny len minimálne
Výstupy dôležité pre správny tlak:
- SAG na klasickej komore (červený) je pri tlaku 180 psi 28 %
- SAG pri Evol s 0,2" vložkou (modrý) je pri tlaku 240 psi 39 %
- SAG pri Evol bez vložky (zelený) je pri tlaku 260 psi 38%
- všetky tri tlmiče prídu na doraz pri cca rovnakej sile; druhá polovica zdvihu bude pocitovo rovnaká
- SAGy sú však pomerne dosť rozdielne rovnako aj tlaky

Záver:
Určite nelaďte svoje Evol, DebonAir a Corset tlmiče na SAG 20-25% tieto zaužívané percentá platili pre staré tlmiče. Ja odporúčam hýbať sa niekde okolo 35% aby ste dosiahli ideálny chod tohto tlmiča. Určite je veľmi veľa ľudí, čo sa blíži k maximálnym tlakom a samozrejme je potom tlmič tvrdý. Tlmenie na to však vôbec nemá vplyv, ide práve o ten tlak.

* Vo výpočtoch nebolo uvažované s trením + rozmery a objemy sú vypočítané na základe rozmerov ktoré nemuseli byť určené presne. Ide o konkrétny tlmič od Fox, pre Corset a Debonair komoru budú priebehy mierne odlišné, rovnako aj pre iné dĺžky tlmičov, teoreticky viem zadať hocaký tlmič, ak by som mal potrebné objemy/rozmery.

Príloha:
Evol.jpg
Evol.jpg 247.39 KiB thumb_up2thumb_down

29.10.2017 - 15:54:24
012
chlapi, monarch plus sa mi zacal spravat divne. pri nasadnuti na bike pri otvorenej kompresii je tvrdy presne ako pri zamknutej ale hned sa spusti asi 1cm ako by prekonal zamknutie a zvysok zdvihu ide normalne. ked sa pohupujem na mieste cely zdvih ide normalne plynulo ale ked aj na 3 sekundy prestanem a znovu sadnem je to to iste. robi to aj v strednem a ,,zamknutej" polohe ale tam to az tak necitit. mozno som to opisal ako madar ale inak to vysvetlit neviem.
01.11.2017 - 16:55:59
00
.


Naposledy upravil grznma dňa 28.07.2018 - 10:02:27, celkovo upravené 1 krát.

01.11.2017 - 17:06:04
00
Mna nic nenapada, len to ze mozno ti prepusta tesnenie na vzduchovom pieste. (ak ti nahodou neunika vzduch cez vrch, tesnenie alebo ventilik, ale to by si pocitil ze mas mäksi chod) Mne sa nieco podobne stalo ked som dal nove tesnenie, prepustalo mi to tak som dal spät stare a bolo to v poriadku, bud bol zly rozmer alebo bolo poskodene.
02.11.2017 - 06:55:16
00
Ahojte, po cca 2500km som si menil mazaci olej vo vidlici FOX2016 32 Fit4 130mm, a ked som povyytiahol vonkajsie nohy, tak mi z nich vytieklo, ak to preženiem, dokopy 8ml oleja.
Tak by ma zaujimalo, kam sa ten olej mohol stratiť? Keď podlľa tabuľky má ísť do nich spolu 25ml oleja. Predpokladám, že také množstvo tam teda aj výrobca nalial. Inak nohy, gufera, púzdierka boli bez rýh, starý olej mal takú istú farbu ako nový - bez viditeľného znečistenia. Diky.
03.11.2017 - 18:40:35
00
fu ci vytiekol to neviem ale spodne nohy maju v kazdej cca 15ml(rock shox,fox teraz presne netusim) na mazanie noh ked nechas odkvapkat spodne aj vnutorne nohy mozno sa k tomu cislu priblizis plus ked prepruzis kazdu nohu malo by z nich nieco vytiect. neaky olej sa drzi na teflonovych kruzkach,stene nohy a nieco na spodku nohy uplne
03.11.2017 - 19:08:32
00
zdravim miestnych guru potreboval by som zohnat gufera na manitou skareb elite rocnik asi 2003 ale to si niesom uplne isty. nohy 28.6mm z enduroforkseal http://www.enduroforkseals.com/id41.html nechcem brat kedze clo bla bla bla hoc cena je tam fajn aj s postovnym. nasiel som nejaky polsky shop. mozno niekto nejaky typ? https://26bikes.com/shop/tools/fork-service/seals/prod/evil-genius
05.11.2017 - 18:05:09
00
Je to sice Kanada, ale ta cena je v pohode
https://www.ebay.ie/itm/Nos-Enduro-Seal-Upgrade-Kit-Manitou-Skareb-28-6mm-Brand-New/202084937934?hash=item2f0d3370ce:g:nMkAAOSwgeRZn2eR
Mne naposledy dosli hodinky za $80 priamo domov bez toho aby som tuna nieco platil. Mal som asi stigro :)
05.11.2017 - 22:18:30
00
jj to som nasiel tiez. pravdepodobne to kupim odtial.

tak nakoniec cena aj s postou 21,35€
05.11.2017 - 22:52:31
00
keyboard_arrow_up